AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden https://www.vg.no/nyheter/i/wg7ryP/da-linea-19-slipper-ut-av-fengsel-skal-hun-for-foerste-gang-bo-for-seg-selv-hvordan-skal-hun-komme-til-hektene-i-blokka-i-stjoerdal En 19 år gammel kvinne med psykiske utfordringer blir plassert i leilighet vegg i vegg med en eldre mann kjent for truende og voldelig adferd mot kvinner. Det som skulle være et trygt botilbud, blir i stedet et mareritt. Mannen begynner å true, slå og voldta henne gjennom store deler av tiden de bor der. Etter at hun til slutt blir flyttet til en ny leilighet bare ti minutter unna, oppsøker han henne igjen – og kveler henne til døde. Et liv som kunne vært reddet, gikk tapt. Likevel konkluderes det med at politiet ikke kunne gripe inn – fordi mannen ble vurdert som utilregnelig. Finnes det virkelig en sone i Norge der du er for syk til å straffes, men frisk nok til å gå fritt rundt og terrorisere, og til slutt drepe, andre? Anonymkode: 1bbec...432 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Nærmere tredjedel av drapene i Norge i nyere tid har blitt begått av alvorlig psykisk syke. Jeg har på følelsen av at det er høyere enn i sammenlignbare land. https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2022/12/15/ny-kripos-rapport-nesten-13-av-drap-og-drapsforsok-mellom-2014-2021-begatt-av-personer-med-alvorlige-psykiske-lidelser/ 0 Siter
ISW Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg mener dessverre at for mennesker som er uhelbredelig syke, og som i kraft av det gjør slike forbrytelser mot andre mennesker, burde de gamle asylene finnes. Her kunne disse menneskene være til oppbevaring resten av livet sånn at samfunnet var skånet fra dem. Det er et dårlig alternativ å la de gå løse og drepe og voldta og slippe straff. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden ISW skrev (45 minutter siden): Jeg mener dessverre at for mennesker som er uhelbredelig syke, og som i kraft av det gjør slike forbrytelser mot andre mennesker, burde de gamle asylene finnes. Her kunne disse menneskene være til oppbevaring resten av livet sånn at samfunnet var skånet fra dem. Det er et dårlig alternativ å la de gå løse og drepe og voldta og slippe straff. Offeret burde vært på asyl selv. I mine øyne var hun uhelbredelig syk som også samfunnet burde vært forskånet for. Hun gikk jo rundt og var farlig for allmennheten. Stiftet blant annet branner her og der. Anonymkode: bd6ec...4cd 0 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Offeret burde vært på asyl selv. I mine øyne var hun uhelbredelig syk som også samfunnet burde vært forskånet for. Hun gikk jo rundt og var farlig for allmennheten. Stiftet blant annet branner her og der. Anonymkode: bd6ec...4cd Ja jeg stusset litt over det selv. Hun virket liksom ikke helt god selv heller. 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Antisosiale/dyssosiale mennesker som begår mye kriminalitet bør man låse inne ja. Uavhengig om de har psykose eller ikke. For øvrig er mennesker med psykoselidelser uten psykopati og alvorlige rusproblemer ikke mere voldelige eller kriminelle enn folk flest. Derimot har de 4 ganger så høy risiko for å bli utsatt for vold. Endret 1 time siden av Worriesome Plenty 2 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.