Gå til innhold

Drepte kosekatten på det lokale kjøpesenteret med kniv, ble overlatt til helsevesenet.

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/katt-ble-drept-med-kniv-foran-kjopesenter-i-porsgrunn-1.17612397

Kanskje dette kan være en hensiktsmessig strategi ovenfor helsevesenet for alle dem som får avslag på behandling?

"Ta meg inn til behandling, ellers dreper jeg kosekatten på det lokale kjøpesenteret med kniv!"

Selv er jeg litt for glad i dyr til å bruke akkurat dette virkemiddelet, men folk er forskjellige og alle må hjelpe seg selv så godt de kan.

Uansett er det bra at slike saker kommer frem i lyset, det er mange hendelser vi aldri hører noe om, enten fordi det ikke er dramatisk nok eller fordi de involverte ikke vil stå frem.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, psykedeliker said:

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/katt-ble-drept-med-kniv-foran-kjopesenter-i-porsgrunn-1.17612397

Kanskje dette kan være en hensiktsmessig strategi ovenfor helsevesenet for alle dem som får avslag på behandling?

"Ta meg inn til behandling, ellers dreper jeg kosekatten på det lokale kjøpesenteret med kniv!"

Selv er jeg litt for glad i dyr til å bruke akkurat dette virkemiddelet, men folk er forskjellige og alle må hjelpe seg selv så godt de kan

Det er ikke akseptabelt å drepe katter om man har det vanskelig. Spad heller naken rundt på torget mens du roper Heil Hitler.

Anonymkode: 51fe6...663

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spad heller naken rundt på torget mens du roper Heil Hitler.

Godt forslag, men tror ikke det kvalifiserer.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var et sykt innlegg. Sier mye om deg

Anonymkode: 28601...835

stjernestøv
Skrevet

Man dreper ikke dyr, trodde det var et kosedyr. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutes ago, stjernestøv said:

Man dreper ikke dyr, 

Spiser du ikke kjøtt?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spiser du ikke kjøtt?

Jo men katter? Og det er ikke jeg som dreper dyrene jeg spiser, det hadde jeg ikke klart. Hvis det var alternativet hadde jeg blitt vegetarianer. 

AnonymBruker
Skrevet
48 minutes ago, stjernestøv said:

Jo men katter? 

Både katter og griser er dyr. Griser kan også være kjæledyr.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Din respons her sier mye om deg også, så da stiller vi likt.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Anonymkode: 28601...835

Hva var sykt med det? Føler du tolka det litt feil? Tolka innlegget som at det var satt litt på spisset og ikke direkte ment at man skal gjøre det samme.

Forøvrig tror jeg psykiatrien er ganske så fucked at det hjelper ikke å kveste ei katt i ny å ne for at de får opp øya å bygger den opp. Begynner å miste oversikt over hvor mange "varsla" drap der det har vært stor fare for at en psykisk syk person skal begå alvorlig vold og faktisk gjør det. Så sitter politikere og spiller sjokkerte. Fuck off.

Endret av Ftss
AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, Ftss said:

Hva var sykt med det? Føler du tolka det litt feil? Tolka innlegget som at det var satt litt på spisset og ikke direkte ment at man skal gjøre det samme.

Forøvrig tror jeg psykiatrien er ganske så fucked at det hjelper ikke å kveste ei katt i ny å ne for at de får opp øya å bygger den opp. Begynner å miste oversikt over hvor mange "varsla" drap der det har vært stor fare for at en psykisk syk person skal begå alvorlig vold og faktisk gjør det. Så sitter politikere og spiller sjokkerte. Fuck off.

Politikerne burde ta ansvar.

På 20 år har antallet døgnplasser i psykisk helsevern blitt halvert. 

https://www.dagensmedisin.no/psykiatri-psykisk-helse-sikkerhetspsykiatri/antall-plasser-i-psykisk-helsevern-er-halvert-na-trengs-det-milliarder/639602

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På 20 år har antallet døgnplasser i psykisk helsevern blitt halvert. 

https://www.dagensmedisin.no/psykiatri-psykisk-helse-sikkerhetspsykiatri/antall-plasser-i-psykisk-helsevern-er-halvert-na-trengs-det-milliarder/639602

Ja uten tvil. Ikke psykisk helse men uansett. "Hele 333 direktører – kun 278 intensivplasser" Kilde

Det er ganske fucked uansett. Er det nødvendig? 

Har vært en del runder til privat psykiater siste året (avtalespesialist) og hun var bekymret for at nå gikk alle henvisninger via DPS og ikke direkte som før, og mange ville nok bli avvist. Det var et vanvittig trykk som det offentlige trengte hjelp med å håndtere i følge hun.

Endret av Ftss
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da må folket velge politikere som tar ansvar, istedenfor å gjøre det som ser best ut på papiret.

AnonymBruker
Skrevet

Grusomt å gå løs på dyr uansett årsaken.  

Anonymkode: db0ba...b7a

AnonymBruker
Skrevet
12 minutes ago, psykedeliker said:

Da må folket velge politikere som tar ansvar, istedenfor å gjøre det som ser best ut på papiret.

Hva skal man stemme da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...