Gå til innhold

Hva sier dere til en date når dere ikke er interessert?

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
Skrevet

Hva sier dere hvis dere etter første date med noen fra f.eks. Tinder veit dere ikke er interessert? Tidligere sa jeg det der og da, men nå har jeg lagt meg på noe á la "vi snakkes" og så sender jeg ei melding der jeg sier jeg ikke tror dette blir noe romantisk. En kompis sier han bare lar være å si noe og ghoster mer eller mindre.

Dilemmaet her står mellom tydelighet og klarhet og å ikke sette noen i en situasjon de syns er ubehagelig. Ingen liker å bli avvist, og da tenker jeg det er bedre å få melding. Men noen ganger kommer spørsmålet om et neste møte opp der og, og da må man jo bare si at man ikke er interessert. Hvordan gjøre det på best mulig måte?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (9 minutter siden):

Hva sier dere hvis dere etter første date med noen fra f.eks. Tinder veit dere ikke er interessert? Tidligere sa jeg det der og da, men nå har jeg lagt meg på noe á la "vi snakkes" og så sender jeg ei melding der jeg sier jeg ikke tror dette blir noe romantisk. En kompis sier han bare lar være å si noe og ghoster mer eller mindre.

Dilemmaet her står mellom tydelighet og klarhet og å ikke sette noen i en situasjon de syns er ubehagelig. Ingen liker å bli avvist, og da tenker jeg det er bedre å få melding. Men noen ganger kommer spørsmålet om et neste møte opp der og, og da må man jo bare si at man ikke er interessert. Hvordan gjøre det på best mulig måte?

Dine versjoner er fine. Jeg hadde satt pris på både den direkte tonen der og da, dersom samtalen dreier seg mot en ny date. Og, jeg hadde satt pris på en sms (ganske umiddelbart etterpå) der du takker for daten men ikke ser noe fremtid i akkurat dette. Legg merke til på daten om personen du treffer liker ærlighet og direkthet, eller om vedkommende er litt mer sjenert og forsiktig. Det siste kan godt en sms i ettertid brukes hyppigere.

Vær så snill å ikke ghoste. Vær en ok og real fyr i en bedriten dating-verden.

Anonymkode: d24d5...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil være litt poetisk og ikke så hard: "Du er en sjelden fugl, men jeg må dessverre la deg fly videre"

Anonymkode: 77c47...64c

Skrevet
Drømmeautomat skrev (35 minutter siden):

Hvordan gjøre det på best mulig måte?

Jeg pleide å sende en meling og si noe sånt som "Beklager, men jeg følte ikke at vi hadde noen spesiell kjemi og ønsker deg lykke til videre" - eller noe i den duren, det er så lenge siden at jeg ikke husker ordrett. :) 

Drømmeautomat
Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Beklager, men jeg følte ikke at vi hadde noen spesiell kjemi og ønsker deg lykke til videre

Det kan være en god formulering ja, da fokuserer man på dynamikken mellom seg selv og daten og ikke på om man er tiltrukket eller ikke. "Det var fint å treffe deg, men jeg føler ikke at kjemien mellom oss helt er der."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...