Gå til innhold

Adventskalendere vs pakkekalendere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du ha? Jeg skal ha en sjokolade kalender og det holder for meg. 

Anonymkode: 706bf...ac0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke ha. Har ikke hatt siden før jeg var tenåring.

Anonymkode: fd5b3...4ae

Skrevet

Kjøper ikke til meg selv, men i flere år har jeg fått pakkekalender av datteren.  Vet ikke om jeg får i år da. 

Skrevet

Jeg har aldri verken fått eller laget/gitt pakkekalender. 

Som voksen har jeg kun hatt Flax-kalenderen. De siste årene har jeg kjøpt den dyreste (med størst gevinst) til mitt studentbarn og den minste til meg selv, slik at vi har hatt en liksom-konkurranse. Mulig det blir samme løsning i år. 

Skrevet

Jeg trodde adventskalender og pakkekalender var for barn. Moren min laget til barnebarn og etter hvert oldebarn. Selv kan jeg huske at jeg hadde adventskalender fra jeg var ca. 5 til  rundt 12 år. Uten pakker, men jeg gledet meg veldig til å åpne neste luke. 

Skrevet

Jeg pleier å ha Flax-kalender som jeg også gir til ungene og en venninne. Jeg står også på venteliste på en kalender hos en sybutikk... 🫣 Kalendere med spiselige ting eller sminke/hudpleie er ikke noe for meg, men noen ganger har jeg hatt Te-kalender, synes det er koselig. 😃

Skrevet (endret)

Pleier å kjøpe Flax-kalendere til (de store) barna og kanskje også til meg selv, mest for å kunne ha dialog med dem om gevinststatus :). Har aldri vurdert å kjøpe sminkekalender eller andre av disse kalenderne det reklameres mye for.

Endret av Ekstra
Skrevet

Hehe, nå kom jeg på da min samboer og jeg for noen år siden kjøpte en kalender på deling. Det ble mislykket. Vi glemte stadig å åpne den, så det ble puljevis åpning av 4-5 dager av gangen... ;)   Siste lukene ble åpnet 3. juledag. Det ble kun med den ene gangen...

Edit: Om det sier mest om interessen for julekalendere eller hukommelse og struktur i denne heimen, det skal jeg ikke si noe om.

Skrevet

Kjøper flax kalender til meg selv. Tror jeg gjør det til ungene også. :)

FjellOgDalar
Skrevet

Nei, det tenker jeg kort og godt er unødvendig å bruke penger på. Hadde jeg hatt barn, ville det nok vært noe annet. Er det noe jeg har lyst på/trenger, kjøper jeg det heller som gave til meg selv. Så skriver jeg "Fra Jul E. Nissen" el. noe sånt på pakken før den legges under treet. 

Skrevet
Babette skrev (På 19.10.2025 den 23.05):

Jeg trodde adventskalender og pakkekalender var for barn. Moren min laget til barnebarn og etter hvert oldebarn. Selv kan jeg huske at jeg hadde adventskalender fra jeg var ca. 5 til  rundt 12 år. Uten pakker, men jeg gledet meg veldig til å åpne neste luke. 

En jeg kjenner har laget pakke-kalendre til sine bestemødre de ti siste årene. Usedvanlig vellykket og skaper mye god stemning. 

Skrevet
frosken skrev (18 minutter siden):

En jeg kjenner har laget pakke-kalendre til sine bestemødre de ti siste årene. Usedvanlig vellykket og skaper mye god stemning. 

Skjønner godt at det ble vellykket og skaper god stemning.  Litt sånn jeg føler det når jeg får pakkekalender av datteren. 

hattifnattus
Skrevet

Jeg skal ha Helios sin krydderkalender :) 

Skrevet

Jeg har ikke kalender, men har kjøpt en Anton Berg kalender til dattera mi og skal kjøpe flaxkalender til sønnen og svigersønnen min.

FjellOgDalar
Skrevet
frosken skrev (3 timer siden):

Så søtt  ❤️ 

Skrevet
frosken skrev (4 timer siden):

Jeg lagde et par år kalender til en venninne. Det ene året fikk hun et krus + en teoretisk 1/12 og så en tepose, en liten sjokoladenisse og et lite ark hvor det sto noe om dagen, i desember er det jo mange merkedager. Den andre gangen fikk hun 24 konvolutter hvor det i hver av dem var et foto av henne eller oss, hadde funnet en haug med gamle dobbeltkopier da jeg ryddet. Bakpå bildene hadde jeg skrevet litt om hvor og når, det ble enormt populært! Det trenger ikke være dyrt og voldsomt. 😀

Skrevet
frosken skrev (5 timer siden):

Jeg tror jeg egentlig må være mann. Har ikke sans for sånt dilldall i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg skal spandere en flax kalender på meg og.

Anonymkode: 706bf...ac0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...