Gå til innhold

Fra sex til kulde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å lufte noe som sitter dypt i meg.
For noen måneder siden møtte jeg en mann jeg kjente fra ungdomstiden. Jeg var avstandsforelska i han i 4 år i ungdommen og han visste det, og nå som voksne møttes vi igjen via Tinder. Vi hadde sex to ganger, og jeg følte det var ekte nærhet og varme mellom oss.

Men rett etter at vi hadde sex ble han plutselig kald. Han sa bare at «dette går bare ikke», og at vi ikke kan ha mer kontakt fordi han har problemer å håndtere og så blokkerte han meg overalt. Ingen forklaring, ingen samtale. Etter alt vi hadde delt, både fra fortiden og nå, gjorde det veldig vondt. Vi hadde flere felles bekjente. 

Jeg har kjent dette sterkt i kroppen siden, og sliter med å forstå adferden.
Hvordan kan noen gå fra varme og nærhet til total kulde på et blunk?
Er det normalt at noen gjør sånt – og hvorfor?

Jeg prøver å komme meg videre, men det sitter så dypt siden det siste vi gjorde var å ha sex. 
Hva tenker dere andre om slik oppførsel?. Er det slik menn gjør det? Dette bare satt seg så dypt for vi gikk rett fra sengen til blokkering og med tanke på vår historie.  

Anonymkode: b0ffc...e40

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet

Han brukte deg. Det skjer blant alle kjønn. Du har blitt brukt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noen måneder siden møtte jeg en mann jeg kjente fra ungdomstiden. Jeg var avstandsforelska i han i 4 år i ungdommen og han visste det, og nå som voksne møttes vi igjen via Tinder. Vi hadde sex to ganger, og jeg følte det var ekte nærhet og varme mellom oss.

Men rett etter at vi hadde sex ble han plutselig kald. Han sa bare at «dette går bare ikke», og at vi ikke kan ha mer kontakt fordi han har problemer å håndtere og så blokkerte han meg overalt. Ingen forklaring, ingen samtale. Etter alt vi hadde delt, både fra fortiden og nå, gjorde det veldig vondt. Vi hadde flere felles bekjente. 

Jeg prøver å komme meg videre, men det sitter så dypt siden det siste vi gjorde var å ha sex. 
Hva tenker dere andre om slik oppførsel?. Er det slik menn gjør det? Dette bare satt seg så dypt for vi gikk rett fra sengen til blokkering og med tanke på vår historie.  

Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Han brukte deg. Det skjer blant alle kjønn. Du har blitt brukt.

Ingen vet om han på noe tidspunkt åpnet opp for at det muligens kunne være noe mer, og så bestemte seg for at det kunne det likevel  ikke. Uansett er det ikke helt uvanlig oppførsel, av noe kjønn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sier det jo ekstremt tydelig til deg. han kan ikke - fordi han har ting å håndtere. Dette handler ikke om deg.

Anonymkode: fe033...aeb

Skrevet

Jeg synes han burde kommunisert bedre og ikke bare blokkert. Ellers er jeg er enig med @Ekstra. Det er lov å ombestemme seg.

Hvis det er flere måneder siden er det kanske på tide å gå videre? Jeg synes altså det er feigt å bare blokkere, men ville egentlig en forklaring gjort så stor forskjell?

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (22 minutter siden):

Jeg synes han burde kommunisert bedre og ikke bare blokkert. Ellers er jeg er enig med @Ekstra. Det er lov å ombestemme seg.

Hvis det er flere måneder siden er det kanske på tide å gå videre? Jeg synes altså det er feigt å bare blokkere, men ville egentlig en forklaring gjort så stor forskjell?

Jeg er enig i at han kunne kommunisert bedre – det hadde gjort en stor forskjell for meg å få en forklaring i stedet for bare stillhet og blokkering. Jeg hadde nok kommet meg raskere videre da. Men du har rett i at jeg må prøve å slippe taket nå, selv om det tar tid ❤️

Å skrive en uke og en dag etter sex: Dette går bare ikke. Lykke til med ny mann! Den ble tøff siden det siste vi gjorde var å ha sex som han tok selv intiativ til før han gikk ut døren. Det er 2 måneder siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sier det jo ekstremt tydelig til deg. han kan ikke - fordi han har ting å håndtere. Dette handler ikke om deg.

Jeg skjønner hva dere mener, og jeg prøver virkelig å ikke ta det personlig. Det rare er at han ringte meg i fylla for en tid tilbake og sa 'I love you babe' før han la på. Da jeg ringte tilbake, sa han at han bare skulle lage drama. Det gjorde meg egentlig bare enda mer forvirret. Det føltes som han lekte med følelsene mine, og det ble vanskelig å forstå hva som egentlig var sant i alt dette. Han drev å tullet med meg i gamle dager sa han var i et forhold. Og lurer jo litt på da om han var utro denne gangen og. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skjønner hva dere mener, og jeg prøver virkelig å ikke ta det personlig. Det rare er at han ringte meg i fylla for en tid tilbake og sa 'I love you babe' før han la på. Da jeg ringte tilbake, sa han at han bare skulle lage drama. Det gjorde meg egentlig bare enda mer forvirret. Det føltes som han lekte med følelsene mine, og det ble vanskelig å forstå hva som egentlig var sant i alt dette. Han drev å tullet med meg i gamle dager sa han var i et forhold. Og lurer jo litt på da om han var utro denne gangen og. 

Han er en umoden drittsekk som er alt for høy på seg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2025 den 17.54):

Å skrive en uke og en dag etter sex: Dette går bare ikke. Lykke til med ny mann! Den ble tøff siden det siste vi gjorde var å ha sex som han tok selv intiativ til før han gikk ut døren.

Tok du mye initiativ til kontakt i løpet av de 8 dagene?

Det virker uansett som at du har lagt betydelig mer følelser i kontakten enn hva han tenkte.

Forsøk å stole på det han sier om å avslutte kontakten. I motsatt fall, er han ikke noe å satse på?

AnonymBruker skrev (På 20.10.2025 den 17.58):

Det rare er at han ringte meg i fylla for en tid tilbake og sa 'I love you babe' før han la på.

Om noen hadde gjort noe tilsvarende mot meg, hadde de blitt blokkert. Min holdning er at fylla ikke kan ta skylda.

Gå videre. Du er verdt en som tar hele deg på alvor.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sull deg inn i dette her. Han har gitt deg en tydelig tilbakemelding, og så får du nesten skylde på deg selv om du fortsetter å røre deg inn i dette. Du får ikke noe "mer sannhet" ut av han her. 

Skrevet

Det rare er at han ringte meg i fylla for en tid tilbake og sa 'I love you babe' før han la på. Da jeg ringte tilbake, sa han at han bare skulle lage drama

Ønsker du virkelig å involvere deg mer med han der? Alvorlig talt.

Du hadde kanske en fin opplevelse der og da. Ta det som en erfaring og takk Gud for at det ikke ble noe seriøst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...