Gå til innhold

Hva mener du er tegn på at noen har levd et skjermet liv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 33660...dc8

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Anonymkode: 33660...dc8

At de tåler lite, ikke det at jeg tåler mye og har levd et tøft liv. 

AnonymBruker
Skrevet

At de ikke deltar i samfunnet/hverdagslivet på samme måte som andre. At de ikke deltar i skole/jobb/evt frivillig arbeid eller har fritidsintr som involverer andre msk. At de holder seg mest for seg selv og lever alene. 

Anonymkode: 527b9...e91

psykedeliker
Skrevet

Bor man i Norge, lever man et skjermet liv i utgangspunktet.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Bor man i Norge, lever man et skjermet liv i utgangspunktet.

Det er mange som har hatt vanskelige liv. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er mange som har hatt vanskelige liv. 

Ja, unntak finnes. Men de er ikke mange nok, og lager ikke nok trøbbel til at flertallet blir nødt til å tenke utenfor sin egen boble.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Ja, unntak finnes. Men de er ikke mange nok, og lager ikke nok trøbbel til at flertallet blir nødt til å tenke utenfor sin egen boble.

Mange er underkuet. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Mange er underkuet.

Det koster ikke så mye å f.eks. skrive en fullmakt til en av dem som ikke er det.

slabbedask
Skrevet
14 minutes ago, stjernestøv said:

Mange er underkuet. 

Av hvem?

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Det koster ikke så mye å f.eks. skrive en fullmakt til en av dem som ikke er det.

stjernestøv
Skrevet
slabbedask skrev (1 minutt siden):

Av hvem?

Av andre mennesker. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (27 minutter siden):

Av andre mennesker. 

Riktig, men for at utenforstående skal kunne sette en stopper for dem trengs det bl.a. juridiske og økonomiske fullmakter. Etterrettelig kommunikasjon, dokumentasjon av de faktiske forhold og juridisk bindende avtaler begrenser manipulatorers handlingsrom betraktelig.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (19 minutter siden):

Riktig, men for at utenforstående skal kunne sette en stopper for dem trengs det bl.a. juridiske og økonomiske fullmakter. Etterrettelig kommunikasjon, dokumentasjon av de faktiske forhold og juridisk bindende avtaler begrenser manipulatorers handlingsrom betraktelig.

Forstår ingenting av dette. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Prins Andrew har levd ett skjermet liv. Han ringte tjenere for å få de til å lukke vinduet i stedet for å gjøre det selv. 

Nå er beskyttelsen nesten borte fordi han blamertr seg ved å tvinge sex med ett sextrafficking offer.

Endret av Worriesome Plenty 2
Skrevet

Hvis du blir tatt med heroinposer i trusa i et fremmed land og tror at Norge skal redde deg.

Du mener du har krav på vitnemål fordi det ikke er din skyld at du hadde for mye fravær.

Du kan ikke spise kjøtt hvis du ser at det kommer fra et dyr eller fisk med skinn og bein.

Du får kptsd av en nestenulykke

Du blir sykemeldt av en enkelt, negativ tilbakemelding på jobben.

Skrevet
Grendel skrev (5 minutter siden):

Hvis du blir tatt med heroinposer i trusa i et fremmed land og tror at Norge skal redde deg.

Du mener du har krav på vitnemål fordi det ikke er din skyld at du hadde for mye fravær.

Du kan ikke spise kjøtt hvis du ser at det kommer fra et dyr eller fisk med skinn og bein.

Du får kptsd av en nestenulykke

Du blir sykemeldt av en enkelt, negativ tilbakemelding på jobben.

Av nysgjerrighet - hvorfor tenker du at en vegetarianer passer inn med resten av de du nevner her?

Skrevet
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Av nysgjerrighet - hvorfor tenker du at en vegetarianer passer inn med resten av de du nevner her?

Jeg ser ikke det som noe tegn på et skjermet liv.

Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ikke det som noe tegn på et skjermet liv.

Du nevnte det i innlegget ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en veldig skjermet oppvekst. Da jeg hørte om at mange droppet ut fra vgs skjønte jeg ingenting. Jeg hadde ikke en gang sett for meg at det gikk an.

Da jeg begynte på jussen hadde vi dommer i domssamlingen om rettigheter til eiendom i Finnmark. Først da tok jeg ordentlig inn over meg at Norge var større enn Oslo.

Jeg var veldig naiv og trodde at så godt som alle mennesker var gode innerst inne.

Jeg vasket ikke egne klær før jeg begynte på masteroppgaven.

Fra mitt lille privilegerte hjørne av verden snuste jeg til og med på Høyrepolitikk.

Jeg ante ikke hvor mye lidelse som fantes der ute.

Jeg levde helt klart et skjermet liv. Men jeg har levd mye og lært mye siden den gang. Jeg har sett mer, blitt utsatt for mer og blitt mer herdet. Denne må tas som anonym. 

Anonymkode: 3f681...a8e

Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Du nevnte det i innlegget ditt?

Jeg nevne de som ikke kan spise kjøtt hvis de ser at det kommer fra et dyr. F.eks at kyllingfilet går greit, men ikke en hel kylling hvor man ser skjelettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...