Gå til innhold

Forbruk og politikk. Forsøk på å kansellere produkter.

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Før i år var det Tesla, nå er det Spotify. Blir du påvirket?

Jeg blir det ikke noe særlig. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: effc3...bea

Skrevet

Jeg fikk mindre lyst på Tesla ja.

Jeg ser at Spotify-eieren er tungt inne i et Tysk firma som leverer AI-styrte droner til Ukraina.

Jeg ser ikke noe uetisk i det, sammenlignet med f.eks å ikke gi Ukraina adekvat utstyr.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

En ting som irriterer meg med Spotify er hvor lave royalty inntekter mindre band får. De burde ha like gode betalinger pr låt som de store. Mener å ha lest at de store får bedre vilkår. Men som forbruker kan man ikke klage. kr129 i måneden for nesten all musikk man hører på, så mye man vil. 

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (17 timer siden):

Før i år var det Tesla, nå er det Spotify. Blir du påvirket?

Jeg blir det ikke noe særlig. 

Ja, og nei. Tesla er helt uaktuell. Spotify fortsetter jeg med.

AnonymBruker
Skrevet

Tesla ja, jeg kommer aldri i mitt liv til å kjøpe en. EM har brent alle broer for min del.

Spotify er jeg mer tilbøyelig til å fortsette med. Men jeg irriterer meg over både pris og funksjonalitet så jeg kommer til å forsøke finne noe annet på et senere tidspunkt.

Anonymkode: e9dfe...dd2

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tesla ja, jeg kommer aldri i mitt liv til å kjøpe en. EM har brent alle broer for min del.

Spotify er jeg mer tilbøyelig til å fortsette med. Men jeg irriterer meg over både pris og funksjonalitet så jeg kommer til å forsøke finne noe annet på et senere tidspunkt.

Anonymkode: e9dfe...dd2

Synes du 129 kroner for å kunne høre på nesten all musikk i vesten, så mye du vil er dyrt? En cd pleide å koste 200.

Skrevet (endret)

Nei. Det går fort over. 

Teslahar jeg ikke. Spotify kansellerte jeg for 1,5 år siden fordi jeg var lei av dårlig lyd. 

Endret av knas
psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (57 minutter siden):

En cd pleide å koste 200.

Da har du handlet på feil sted.

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (1 time siden):

Da har du handlet på feil sted.

De siste årene var det nedsatt en del, men på det høyeste lå det rundt der i musikkskjeder for nye album. Da snakker jeg ikke om pønk sjapper. Selvfølgelig var det salg og niceprice til lavere priser. Men mainstream var dyrt. Ironisk nok så kostet cd mer enn vinyl i begynnelsen.

https://www.nrk.no/kultur/skjerp-dere_-hysj_-hysj_-1.855101 De var på linje med hysj hysj før på nittitallet. Men her er fra 2001 da prisene hadde synker litt.

Endret av Worriesome Plenty 2
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (37 minutter siden):

Ironisk nok så kostet cd mer enn vinyl i begynnelsen.

Hva er ironisk med det? CD var et teknologisk vidunder.

slabbedask
Skrevet
45 minutes ago, Worriesome Plenty 2 said:

De siste årene var det nedsatt en del, men på det høyeste lå det rundt der i musikkskjeder for nye album. Da snakker jeg ikke om pønk sjapper. Selvfølgelig var det salg og niceprice til lavere priser. Men mainstream var dyrt. Ironisk nok så kostet cd mer enn vinyl i begynnelsen.

https://www.nrk.no/kultur/skjerp-dere_-hysj_-hysj_-1.855101 De var på linje med hysj hysj før på nittitallet. Men her er fra 2001 da prisene hadde synker litt.

199,- i 2001 tilsvarer faktisk 350,- i dag.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Hva er ironisk med det? CD var et teknologisk vidunder.

Prisene i dag. En cd koster nesten ingenting, mens en lp koster gjerne 250-400.

Dessuten er vinylpressing mye mer arbeidskrevende og dyrere å distribuere. I dagens marked koster det tredobbelt å produsere en vinyl lo enn en cd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...