Gå til innhold

Jeg tenker, eller kanskje tenkte det var greit å ta inn en liten pus som mjauet i styggværet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går kveld slapp jeg inn en liten jentepus. Det regnet veldig, det var kaldt, og hun hadde mjauet rundt omkring her i flere timer. Hun er kanskje maks 1 år gammel, men jeg tror hun er yngre, pga str. og kroppsvekt. Hun har mjauet rundt her for ca 1 uke siden også.

Men, når hun kom inn i går, var hun veldig kosen, men kald og gjennomvåt. Det virker som hun er vant med mennesker, men veldig vár for lyder, blir fort redd på en måte av lyder utenfor. Jeg koste med henne masse, og hun malte. Hun hadde som sagt mjauet i flere timer, så jeg tenkte bare å ta henne inn for å få litt varmen i seg, og så slippe henne ut. Jeg gav henne litt kokt skinke, som hun spiste kjapt. Hun virket tynn, kunne kjenne beina overalt, men hun er langhåret så det er ikke noe som vises før man tar på henne.

Jeg kjøpte inn en liten boks med bløtfor, og gav henne vann. Hun spiste godt, drakk vann, og vaska seg etterpå. Hun mælte veldig, og hun sovna oppi sofaen med meg, og med dyne rundt seg. Jeg hadde tenkt å slippe henne ut før natten, men hun bare sov og sov, frem til 4 tia i natt. 

Jeg slapp henne ut,  og jeg sitter igjen med følelser der jeg: 1; Ønsket å hjelpe henne, da hun ikke hadde det greit I dette uværet. Og 2; Kanskje jeg ikke skulle gitt henne mat, hvis hun har en eier som kanskje bor et stykke unna. Jeg vil ikke hun skal knytte seg til meg, jeg fikk bare sånn over meg at jeg ville hjelpe henne.

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 4d93c...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville gjort som du. Og jeg ville ha tenkt at den ikke hadde noe hjem, eller at den var kommet bort fra eier, siden den var så tynn. Tror jeg ville ha tatt den inn til meg og sjekket hos dyrlegen om den hadde noen chip. 

AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (8 minutter siden):

Tror jeg ville gjort som du. Og jeg ville ha tenkt at den ikke hadde noe hjem, eller at den var kommet bort fra eier, siden den var så tynn. Tror jeg ville ha tatt den inn til meg og sjekket hos dyrlegen om den hadde 

Jeg har hatt katter for noen år siden. Hunnkatt og hannkatt. De var slanke. Hunkatten jeg hadde var mindre i str, men likevel slank. Men å kjenne knokler på nakken og ryggen er vel ikke normalt synes jeg. 

Jeg har ikke hørt noe mjauing i dag fra denne pusen, eller sett henne, men så er det oppholdsvær også nå for øyeblikket. 

Men takk for svar ❤️

Skrevet

Gratulerer med katt!

Jeg har gjorde det samme med en hund en gsm. Jeg vet ikke hvor lurt det var, for eieren mente den ville kommet hjem. Det var tydelig at den hadde vært borte en stund siden pelsen vet dekket av is,  så jeg vet nå ikke helt. 

Skrevet
Grendel skrev (45 minutter siden):

Gratulerer med katt!

Jeg har gjorde det samme med en hund en gsm. Jeg vet ikke hvor lurt det var, for eieren mente den ville kommet hjem. Det var tydelig at den hadde vært borte en stund siden pelsen vet dekket av is,  så jeg vet nå ikke helt. 

Jeg har ikke tatt henne i mot som min katt, men om jeg ser henne rundt her og mjauer, kontakter jeg dyrebeskyttelsen ❤️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...