cathlin Skrevet 29. oktober 2025 Skrevet 29. oktober 2025 Jeg føler at jeg er satt i en situasjon der jeg må hjelpe noen som ikke vil ha hjelp, eller som det er veldig vanskelig å hjelpe. Forventningene ligger dog der fra familie og andre, om at jeg skal bistå. Denne gangen endte det opp med kjeft. Trodde jeg skulle takle det bedre, da det egentlig er forventet, men akkurat i dag syns jeg det var ganske vondt. Kjenner meg så utrolig lite satt pris på og har lyst til å la vedkommende seile sin egen sjø. Et lite klagesukk. Beklager det. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. oktober 2025 Skrevet 29. oktober 2025 cathlin skrev (4 minutter siden): Denne gangen endte det opp med kjeft. Fikk du kjeft eller ga du kjeft? 0 Siter
Glitter Skrevet 29. oktober 2025 Skrevet 29. oktober 2025 Det hørtes krevende ut. Lov å klage litt da. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. oktober 2025 Forfatter Skrevet 29. oktober 2025 psykedeliker skrev (34 minutter siden): Fikk du kjeft eller ga du kjeft? Fikk ja Glitter skrev (30 minutter siden): Det hørtes krevende ut. Lov å klage litt da. Jo men jo 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. oktober 2025 Skrevet 29. oktober 2025 cathlin skrev (2 minutter siden): Fikk ja Da kjefter du tilbake. Konfrontasjon er undervurdert som terapeutisk metode. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. oktober 2025 Forfatter Skrevet 29. oktober 2025 psykedeliker skrev (3 minutter siden): Da kjefter du tilbake. Konfrontasjon er undervurdert som terapeutisk metode. Det ville det ikke kommet noe godt ut av. Dette er ikke en terapi-setting. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 29. oktober 2025 Skrevet 29. oktober 2025 cathlin skrev (57 minutter siden): Det ville det ikke kommet noe godt ut av. Dette er ikke en terapi-setting. Det virker å være en god setting for deg til å øve på å sette grenser ovenfor familien, så det vet du ikke uten å ha prøvd. 0 Siter
cathlin Skrevet 30. oktober 2025 Forfatter Skrevet 30. oktober 2025 psykedeliker skrev (15 timer siden): Det virker å være en god setting for deg til å øve på å sette grenser ovenfor familien, så det vet du ikke uten å ha prøvd. Det blir vanskelig da det er demens inne i bildet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. oktober 2025 Skrevet 30. oktober 2025 cathlin skrev (18 timer siden): Jeg føler at jeg er satt i en situasjon der jeg må hjelpe noen som ikke vil ha hjelp, eller som det er veldig vanskelig å hjelpe. Forventningene ligger dog der fra familie og andre, om at jeg skal bistå. Denne gangen endte det opp med kjeft. Trodde jeg skulle takle det bedre, da det egentlig er forventet, men akkurat i dag syns jeg det var ganske vondt. Kjenner meg så utrolig lite satt pris på og har lyst til å la vedkommende seile sin egen sjø. Et lite klagesukk. Beklager det. Det er ikke lett å hjelpe noen som ikke vil ha hjelp selv, det er tungt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2025 Skrevet 3. november 2025 cathlin skrev (På 29.10.2025 den 20.10): Jeg føler at jeg er satt i en situasjon der jeg må hjelpe noen som ikke vil ha hjelp, eller som det er veldig vanskelig å hjelpe. Forventningene ligger dog der fra familie og andre, om at jeg skal bistå. Denne gangen endte det opp med kjeft. Trodde jeg skulle takle det bedre, da det egentlig er forventet, men akkurat i dag syns jeg det var ganske vondt. Kjenner meg så utrolig lite satt pris på og har lyst til å la vedkommende seile sin egen sjø. Et lite klagesukk. Beklager det. I blant finner jeg det litt mer meningsfullt å gi hjelp om jeg forsøker å si at det ikke er vedkommende som gir kjeft/ikke ønsker hjelp. Det er sykdommen. Da kan jeg klare å se at reaksjonene er en naturlig/forståelig reaksjon sett fra vedkommendes ståsted. Håper du har gode støttespillere rundt deg, slik at du ikke står alene om avgjørelser og ansvaret. E.S. Anonymkode: 94c85...bad 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.