Gå til innhold

Nå begynner AI-generert video å bli skremmende realistisk

Anbefalte innlegg

slabbedask
Skrevet

Innen kort tid vil vi stå overfor en virkelighet der skillet mellom ekte opptak og fullstendig kunstig genererte scener forsvinner.

Vi kan ikke lenger stole blindt på det vi ser. Alt kan fabrikeres, fra taler og nyheter til personlige videoer. Når hvem som helst kan skape en overbevisende falsk virkelighet, blir det stadig vanskeligere å vite hva som egentlig er ekte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skremmer meg og jeg kjenner jeg har lyst å hoppe av det digitale løpet nå. Jeg har vært med på alt fra starten - PC, konsoller, mobiler, smarttelefoner, spill, SoME, ChatGPT... men med dette så kjenner jeg at jeg har nådd min grense. Jeg orker ikke være med lenger.

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (30 minutter siden):

Dette skremmer meg og jeg kjenner jeg har lyst å hoppe av det digitale løpet nå. Jeg har vært med på alt fra starten - PC, konsoller, mobiler, smarttelefoner, spill, SoME, ChatGPT... men med dette så kjenner jeg at jeg har nådd min grense. Jeg orker ikke være med lenger.

kjøp en enkel hytte i skogen uten vann, strøm og nett da?

Anonymkode: 740e3...ee0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

kjøp en enkel hytte i skogen uten vann, strøm og nett da?

Ja, for det finnes bare to ytterpunkter i denne verden.

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (40 minutter siden):

Ja, for det finnes bare to ytterpunkter i denne verden.

Kan jo virke sånn

AnonymBruker
Skrevet

Teknologien burde vært stoppet på 90 tallet.

Anonymkode: 70c8a...793

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan jo virke sånn

Mulig det virker sånn for noen, men er ikke slik i min verden.

Skrevet

Liker det ikke jeg heller. Nå begynner jeg å bli skeptisk til hver video som virker litt rar. 

stjernestøv
Skrevet

ja det er skremmende, de florerer jo på FB. 

Skrevet
slabbedask skrev (12 timer siden):

Innen kort tid vil vi stå overfor en virkelighet der skillet mellom ekte opptak og fullstendig kunstig genererte scener forsvinner.

Vi kan ikke lenger stole blindt på det vi ser. Alt kan fabrikeres, fra taler og nyheter til personlige videoer. Når hvem som helst kan skape en overbevisende falsk virkelighet, blir det stadig vanskeligere å vite hva som egentlig er ekte.

Ja, det er ikke lenger artig å se videoer av litt utrolige ting. Nå vet man jo at det høyst sannsynlig er AI-generert uansett.

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg syns dette er en god start, men det gjenstår ennå en del før de er realistiske nok til at man ikke lenger kan skille dem fra virkelige filmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...