Gå til innhold

The man previously known as prince...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Måtte bare spille på artistnavnet Prince opererte med i en periode, The Man Previously known as Prince - bare at denne gangen gjelder det altså tidligere prince Andrew. 

Jeg håper kronprinsen vår leser og lærer, og skjønner at han må gjøre det samme når han tiltrer; dvs frata både tittel og alle økonomiske goder fra sin søster og svoger.

Der Andrew nå har fått navnet Andrew Mountbatten Windsor kunne jo Märta få feks navnet Märtha Lommedalen, dersom Märtha Haraldsen eller  Haraldsdatter blir for kjedelig og ujålete for de to eksentrikerne. Dersom hun ønsker seg et mellomnavn kunne jo feks Mrs Reptile vært noe å tenke på? 😛 

https://www.nrk.no/urix/prins-andrew-mistar-prinsetittelen-og-bustaden-sin-1.17633778

Uhøytidelig spark inn i kvelden herfra der altså, men som alltid har all humor et brodd av alvor i seg. 

Endret av Kayia
Videoannonse
Annonse
Skrevet
nachnoo skrev (22 minutter siden):

Märta Pocketvalley - kanskje?

Haha nå lo jeg høyt! 

Skrevet

Snakk om clickbait. Jeg trodde du skulle skrive om  Prince😅.

Bra innlegg uansett. Enig. 

Skrevet

Nordmenn og kongehuset her bare trekker så vidt på skuldrene og går videre. Prisessetitler blir nok stående. 

Men hva med Märtha Héstén? Høres flott ut det. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Jeg synes Martha kan beholde prinsessetittelen. Etter å ja blitt smurt ut i tabloidpressen i alle sine år. Hun har måttet tåle dette fordi hun er en offentlig person.

Det er spesielt å gifte seg med en bifil mann som historisk sett har vært mere gay enn hetero, og alt dette alternative våset er vel ikke noe folk flest ser med blide øyne på. Men å være eksentrisk er ikke en grunn for å miste tittelen. Synes jeg.

Hilsen republikaner.

Endret av Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)
Worriesome Plenty 2 skrev (13 minutter siden):

Jeg synes Martha kan beholde prinsessetittelen. Etter å ja blitt smurt ut i tabloidpressen i alle sine år. Hun har måttet tåle dette fordi hun er en offentlig person.

Det er spesielt å gifte seg med en bifil mann som historisk sett har vært mere gay enn hetero, og alt dette alternative våset er vel ikke noe folk flest ser med blide øyne på. Men å være eksentrisk er ikke en grunn for å miste tittelen. Synes jeg.

Hilsen republikaner.

Det vel hverken mannens hudfarge eller eksentriteten som evt. medfører Märthas tap av tittel, men snarere det faktum at hun overhodet ikke overholder avtalen hun har gjort med Kongen/kongehuset om bruk av tittel i kommersiell sammenheng. Jeg synes det er litt "befriende" at det britiske kongehuset, som på mange måter er modell for det norske, bekrefter at det er fullt mulig å miste en prins-/prinsessetittel. Märtha har jo hevdet at hun ikke kan det, for det er en del av fødselsretten som datter av sin far, og dessuten navnet hennes.

Finnes jo mange artige etternavn hun kan ta. Det mest nærliggende er vel Durek, men hvem vet hvor lenge det er til hun vil ønske et annet, ellers er jo både Haraldsdatter og Skaugum gode alternativer :) 

Endret av Ekstra
AnonymBruker
Skrevet

En prinsessetittel er ikke et navn, slik enkelte hevder. Det er noe representativt og offentlig, ikke noe privateid. I tittelen ligger en forventning om at innehaveren represen- terer sitt land på en god og anstendig måte. Durek og Martha gjør det motsatte.

Anonymkode: 20ac7...fff

AnonymBruker
Skrevet

Fru Verret Pocketvalley Hésten

Lyder minst like bra som Prinsesse Märha Louise 

Anonymkode: 3395a...a55

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...