Gå til innhold

Tørker du av matvarer du har kjøpt på butikken før du setter det i skapet?

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Eller er jeg sær som gjør det? Henger igjen etter pandemien🤪🤓

Videoannonse
Annonse
påskelilje
Skrevet

Nei, det har ikke falt meg inn 😅

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (15 minutter siden):

Eller er jeg sær som gjør det? Henger igjen etter pandemien🤪🤓

Nei. Ofte spiser jeg frukt med skall (epler, pærer) uten å vaske dem også. Å tørke av innpakkede matvarer ser jeg overhode ikke vitsen med.

Skrevet

Nei. Det gjorde jeg ikke under pandemien heller.

Skrevet

Nei, ikke nå og ikke under pandemien.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør heller ikke det. Hva er hensikten med det egentlig?

Anonymkode: 2dced...b7e

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Ingen av dere er belemret med smitte OCD i hvertfall.image.png.8e3505a5a17179fef9cd58c5d5f35eec.png

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør heller ikke det. Hva er hensikten med det egentlig?

Hensikten er å vaske bort basiller. Virus kan leve på overflater i ett par tre døgn. Fatter ikke at folk hæler å bruke brødskjæremaskin heller. Folk nyser og hoster i henna osv på butikken. 

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Hensikten er å vaske bort basiller. Virus kan leve på overflater i ett par tre døgn. Fatter ikke at folk hæler å bruke brødskjæremaskin heller. Folk nyser og hoster i henna osv på butikken. 

Jeg skjønner. Har aldri tenkt tanken egentlig.

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (37 minutter siden):

Tror ikke det skjer noe merkbar smitte gjennom matvarer eller brødskjærere og har aldri bekymret meg for det, men bussen den er ikke "bra" har jeg merket, i den forstand at blir jeg smittet av noe er det alltid etter bussturer :o

Anonymkode: 5a0b2...16b

Skrevet

Nei, har aldri tørket av matvarer verken nå eller under pandemien. De går rett inn i skapet.

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Hva vasker du med forresten? Holder det med såpe og vann eller er det antibac eller annet?

Skrevet

Nei, det meste er jo godt emballert, mye skal rett i fryseren eller kjøleskapet - og noe blir jo varmebehandlet før det blir spist. Jeg tror ikke tørking gjør så mye fra eller til - i så fall må det være med papir eller annet til engangsbruk?

Under pandemien var ett av rådene å la være å sette handleposen på bordet når man kom hjem. Det husket jeg ofte på, men sikkert ikke alltid.  

Jeg har spist et uvasket, importert eple nesten hver eneste arbeidsdag i mer enn 40 år, og jeg er "aldri" syk. Druer skyller jeg, men det er mest fordi det vanligvis er litt støv og/eller rusk i plastboksen de selges i. 

Jeg måtte skjerpet meg betydelig hvis jeg i en periode skulle bo i et varmt land der bakterier trives bedre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...