Gå til innhold

Hvilke hobbyer driver du med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke hobbyer driver du med?

Jeg fotograferer og leser bøker.

Anonymkode: e1f82...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er korsanger og glad i å lese. 

påskelilje
Skrevet

Jeg synger i kor, trener styrke, er med i menighetsarbeid og er en av-og-på-strikker og -leser 🤩

Skrevet

Jeg rir sammen med en gruppe voksne damer hver uke, kjempekoselig! I tillegg har jeg alltid noe å pusle med så jeg kjeder meg aldri - leser en del bøker, strikker, søm, fugler, gå tur, periode-trener, samler på litt forskjellig... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører veldig mye på musikk. Også samler jeg på mekaniske klokker/Dvs armbåndsur. Det siste begrenser seg litt av økonomi, da de er veldig dyre. Men det er en hobby jeg har hatt lenge. Mye av hobbyen går ut på lese om forskjellige merker og urverk.

Jeg samler også på vinylater, men den hobbyen ligger litt brakk, og det er lenge siden jeg har kjøpt noen plater. Har solgt en tredel også.

Anonymkode: 338fa...d6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg hører veldig mye på musikk. Også samler jeg på mekaniske klokker/Dvs armbåndsur. Det siste begrenser seg litt av økonomi, da de er veldig dyre. Men det er en hobby jeg har hatt lenge. Mye av hobbyen går ut på lese om forskjellige merker og urverk.

Jeg samler også på vinylater, men den hobbyen ligger litt brakk, og det er lenge siden jeg har kjøpt noen plater. Har solgt en tredel også.

Bruker du høyttalere eller hodetelefoner?

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (1 time siden):

Bruker du høyttalere eller hodetelefoner?

Høytalere. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg driver ikke med noe takket være antipsykotika. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg driver ikke med noe takket være antipsykotika. 

Hadde du mer energi og var friskere før AP?

Anonymkode: 974ca...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser, går tur, går på yoga og timer på SATS. 

Anonymkode: 54279...037

Skrevet

Akkurat nå absolutt ingenting. Men når jeg er bedre vil jeg gjenoppta trening. 

Skrevet

Til vanlig så trener jeg, men nå har jeg 14 dager "fri" fra det.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde du mer energi og var friskere før AP?

Anonymkode: 974ca...b7e

For mange år siden ja. 

Skrevet

Jeg har ikke en fast hobby, men har mange interesser som jeg bruker store deler av fritiden på. Jeg bruker mye tid på musikk, både hjemme og ved å gå på konserter, og liker film og teater godt. Jeg er også glad i å lage og spise mat, og bruker mye tid på å planlegge god helgemat. Jeg liker også å gå i naturen, og fra sensommeren av plukker jeg mengder med sopp. Jeg lurer litt på å ta småviltprøven, har lyst til å prøve meg på småviltjakt, men som med det meste har jeg mest lyst til å gjøre det sammen med noen. Ellers er jeg generelt estetisk orientert, og pusler derfor ofte med små og store prosjekt hjemme.

Det eneste jeg ikke kaller interesse er trening, det gjør jeg bare fordi jeg må og dessverre ikke fordi jeg liker det så veldig (før etterpå).

Skrevet
Kayia skrev (12 timer siden):

Det eneste jeg ikke kaller interesse er trening, det gjør jeg bare fordi jeg må og dessverre ikke fordi jeg liker det så veldig (før etterpå).

Husker du hva Ingvard Wilhelmesen sier om dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Styrketrening

Anonymkode: 02c7b...44c

Skrevet
nachnoo skrev (8 timer siden):

Husker du hva Ingvard Wilhelmesen sier om dette? 

Neei, men jeg håper det var han som sa noe sånt som at dersom man skal trene bør man like det, fordi den ølte livslengden man "får" er temmelig tiden man bruker på å utføre handlingen? Eller var det han som sa at de livsforlengende årene kommer helt på slutten av livet?

Ettersom jeg deler gener med utrente men fysisk aktive folk som blir nærmere 100 kan jeg sikkert ta det mer med ro da - men så er jeg jo noe forfengelig også da :P

Skrevet
Kayia skrev (10 timer siden):

Neei, men jeg håper det var han som sa noe sånt som at dersom man skal trene bør man like det, fordi den ølte livslengden man "får" er temmelig tiden man bruker på å utføre handlingen? Eller var det han som sa at de livsforlengende årene kommer helt på slutten av livet?

Ettersom jeg deler gener med utrente men fysisk aktive folk som blir nærmere 100 kan jeg sikkert ta det mer med ro da - men så er jeg jo noe forfengelig også da :P

Jeg mistenker at han har cherry-picket resultater for å få frem poenget sitt....Jeg tror han må ha sett på folk som trener veldig mye.

Så vidt jeg kan se vinner man heller 5 timer livslengde per time trening om man går fra inaktivitet til moderat. I tillegg er man i bedre form mens man lever.

Jeg tenker at det å komme seg opp av sofaen og gå litt fort er en veldig bra investering.

https://www.nrk.no/nyttig/trening-forlenger-livet-1.8393611

https://bjsm.bmj.com/content/59/5/333

Man må bruke litt kalkulator for å regne om fra antall timer trening til ekstra leveår.

(Det ble mitt tidsfordriv på bussen til jobb)

Skrevet

Bortsett fra å google og regne på ting så er hobbyen min å spille musikk, naturfoto, trene. Jeg er aktiv i en slags "vitenskapsforening".

TV serier så klart. Elsker podkast om politikk og historie.

Anbefaler STERKT podkasten "Strid" om de norske borgerkrigene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...