AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden https://www.ba.no/linea-14-dode-etter-a-ha-oppsokt-legevakten-to-ganger-sa-det-var-et-panikkanfall/s/5-8-3195142 https://www.ba.no/linea-14-dode-etter-a-ha-oppsokt-legevakten-to-ganger-sa-det-var-et-panikkanfall/s/5-8-3195142 15. september kontaktet moren fastlegen for første gang. Legen mente pusteproblemene skyldtes angst og undersøkte ikke Linea. Dagene gikk, og pusten ble verre. 26. september kom de til en fastlegevikar. – Igjen fikk vi beskjed om at det var angstrelatert. Dagen etter, 27. september, kollapset Linea hjemme. Foreldrene kjørte henne til Bergen legevakt. Hun måtte hentes i rullestol. – Legen påpekte at Linea gikk på angstmedisin. Jeg sa hun hadde pusteproblemer og måtte legges inn. Legen undersøkte henne ikke i det hele tatt. I stedet fikk hun en beroligende pille, og legen konfererte med Barne- og ungdomspsykiatrisk klinikk. – Hun ble ikke bedre av pillen, og jeg ba legen se på henne mens hun gikk. Han så at hun pustet tungt, men ba oss komme tilbake om hun ble verre. Søndag 28. september ble Linea akutt dårlig igjen. Mor ringte legevakten, og de fikk komme inn. Ifølge mor kom det da en person som så Linea, og så hentet en seng. – Hun hentet ikke en lege, men spurte om det var vanlig, hevder mor. Da Linea ble verre, trykket mor på alarmsnoren. – "Da hev Linea etter pusten, var livredd i ansiktet og klam på ryggen." Legen som kom, gikk ikke bort til henne. – Legen sa: Dette er et panikkanfall. Kort etter svimte Linea av. Hjertet stanset. Helsepersonell startet gjenoppliving, og hun ble fraktet til Haukeland. Der fant de en blodpropp i lungene. Etter 50 minutter med hjertestans var hjerneskaden for omfattende. 29. september ble det fastslått at Linea ikke kunne overleve. Fire ulike leger har vært involvert i vurderingen av pasienten, og samtlige har kommet fram til samme konklusjon: angst. Ville de vurdert saken annerledes om det ikke fantes tidligere journal med en angst-diagnose? Anonymkode: b43f4...4c5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Utrolig trist. Og kritikkverdig. Anonymkode: c5350...cc5 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Tragisk! Dette er IKKE forsvarlig helsehjelp i mine øyne. Angst er en ekslusjonsdiagnose, ergo bør man undersøke pasienten så man ikke overser den lille prosenten som ikke passer inn i malen hos legen. 0 Siter
Ekstra Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden FjellOgDalar skrev (4 minutter siden): Tragisk! Dette er IKKE forsvarlig helsehjelp i mine øyne. Angst er en ekslusjonsdiagnose, ergo bør man undersøke pasienten så man ikke overser den lille prosenten som ikke passer inn i malen hos legen. Det er det nok ingen som mener. Tragisk historie, det er derfor den kommer i media. 0 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden En gang psykiatri, alltid psykiatri. Her må helsevesenet skjerpe seg. Og spesielt legevaktene. Jeg fikk i min tid beskjed om at puls på 260 var panikkangst. 0 Siter
Osten Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden Jeg ble veldig godt tatt vare på på legevakten i Oslo da jeg dro dit med uregelmessig puls. Selv om jeg hadde angstproblematikk. Ble til og med lagt inn over natten. Så det er ikke alltid man blir behandlet dårlig og overflatisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.