Gå til innhold

Gratulasjoner på Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vel, uansett så er det ikke vits for deg å gnage videre på dette hvis du ikke har tenkt å gjøre noe med det. Vennskapet kan ikke ha vært verdt så mye for deg heller, når du ikke er interessert i å prate med henne for å forsøke å løse hva som en måtte være problemet. Da er det jo helt meningsløst å fortsette å skrive innlegg om dette, hvis du allerede har gjort i månedsvis på et annet forum.

Ønsker du å beholde vennskapet, eller i det minste få svar på spørsmålene dine og få fred, så ta kontakt med henne og ta en prat. Ønsker du bare å droppe henne, så slett henne fra SoMe og gå videre. Videre tråder og grubling hjelper deg ikke.

Anonymkode: af957...b37

Synes det er rart å trekke frem ting fra andre forum. Dette må være en annen. Jeg skjønte ikke hva dette gikk i. Uansett rart å skrive om her. 

Enig i at det er enten eller her. Spørsmålet var enkelt hva du ville tenkt med en gratulasjon etter så lang tid. 

Anonymkode: 44a2d...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det var for å være ufin.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enig i at det er enten eller her. Spørsmålet var enkelt hva du ville tenkt med en gratulasjon etter så lang tid. 

Jeg hadde tenkt at det betydde at hun fortsatt ønsket å ha kontakt som venn. Derfor så hadde jeg tatt kontakt med henne for å høre hva som skjer, forklare hva som evt skuffet meg den gang og prate litt om hvorfor ingen av oss tok kontakt de siste seks månedene.

Anonymkode: af957...b37

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! Synes bare det var spesielt å gjøre når vedkommende viser at vil ikke ha kontakt. Skal ikke legge så mye i det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2025 den 0.53):

Hadde bursdag forrige uke. For 6 mnd siden var det en venn som droppet meg helt uten grunn og har ikke snakket med siden. 

Tanker rundt hvorfor vedkommende gratulerte på Facebook? Synes det var både stygt og frekt? 

Jeg har ikke lest tråden, men synes det er helt ukomplisert at noen sender en bursdagshilsen på facebook i situasjonen du beskriver. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lest tråden, men synes det er helt ukomplisert at noen sender en bursdagshilsen på facebook i situasjonen du beskriver. 

Kan jeg høre hvorfor du synes det er ukomplisert? Ville du ikke synes det var rart å gjøre når dere ikke har kontakt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kan jeg høre hvorfor du synes det er ukomplisert? Ville du ikke synes det var rart å gjøre når dere ikke har kontakt? 

Jeg forstår ikke problemet. Hvis dere ikke har kontakt, hvorfor er hun på vennelista di på Facebook da???

Anonymkode: 1337f...ab3

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, jeg synes ikke det vil være rart. Selv om man for tiden ikke har kontakt, så kan det allikevel være hyggelig å gratulere med dagen. Det er jo sjelden så svart-hvitt at man ikke kan unne en annen en hyggelig hilsen selv om man for tiden holder avstand til vedkommende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tolket bursdagshilsen som noe ufint. 

Men jeg er overrasket over hvor mange som synes at det å blokkere eller slette venner man ikke lenger har særlig kontant med lenger,  nærmest er en selvfølge. Det er for meg barnslig oppførsel. 

Anonymkode: 39844...057

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er en hilsen uten mål og mening og ikke noe annet enn at det er gjort. Ikke noe genuint for å være hyggelig. Verken mer eller mindre bare en hilsen på Facebook. 

Noe som er gjort fordi vi var venner en gang? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette stemmer ikke! 

Det KAN jo ikke være flere som overkompliserer et vennskap så til de grader!!??!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 22.20):

Jeg hadde aldri tolket bursdagshilsen som noe ufint. 

Men jeg er overrasket over hvor mange som synes at det å blokkere eller slette venner man ikke lenger har særlig kontant med lenger,  nærmest er en selvfølge. Det er for meg barnslig oppførsel. 

Anonymkode: 39844...057

Man skal bare ha personer som har ghostet deg og ikke vil ha noe kontakt på facebook? Slik at hvis de kanskje ønsker kontakt igjen når de ikke har noe bedre å gjøre så er det greit igjen?

AnonymBruker
Skrevet
Lady HM skrev (23 timer siden):

Det KAN jo ikke være flere som overkompliserer et vennskap så til de grader!!??!

Hei igjen!  
Først så tenkte jeg. Nei, dette er ikke vits å svare på, men ombestemte meg for jeg lurer virkelig og oppriktig hva du vil frem til her? 

Si at jeg skulle være den personen du snakker om fra et annet forum. Hva da? Og hvilken rett har du til å forteller det på et annet forum? Får du en god følelse av det eller kryss i boken noen plass? Du har ikke rett i dette tilfelle, men jeg følte virkelig behov for å påpeke at det du gjør er faktisk utrolig dårlig gjort. Håper du er tøff nok til å svare meg på hvilken rett du har til å fortelle sånne ting på et anonym forum. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei igjen!  
Først så tenkte jeg. Nei, dette er ikke vits å svare på, men ombestemte meg for jeg lurer virkelig og oppriktig hva du vil frem til her? 

Si at jeg skulle være den personen du snakker om fra et annet forum. Hva da? Og hvilken rett har du til å forteller det på et annet forum? Får du en god følelse av det eller kryss i boken noen plass? Du har ikke rett i dette tilfelle, men jeg følte virkelig behov for å påpeke at det du gjør er faktisk utrolig dårlig gjort. Håper du er tøff nok til å svare meg på hvilken rett du har til å fortelle sånne ting på et anonym forum. 

Men hvis du virkelig ikke er samme person, så kan det vel ikke spille noen rolle for deg om jeg påstår dette? Og grunnen til at jeg "forteller sånne ting" om en bruker som ikke brukte nick verken her eller der - er at begge sakene viser så dårlig selvinnsikt og evne til å se andre sider av en sak, at jeg synes det var greit å kommentere at det ikke er noen vits for andre å bruke tid på å forsøke å forklare normale ting, når det er åpenbart at ingenting siver inn.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker hva jeg selv ville gjort: om det var noen i min krets som jeg av ulike grunner ikke lenger ville ha så mye kontakt med, men som jeg samtidig ønsket alt vel. Da ville jeg kanskje sendt en bursdagshilsen, og beholde kontakten på et mer overfladisk plan.

Anonymkode: 93dd2...e27

Skrevet
Grendel skrev (På 8.11.2025 den 18.07):

Min tanke er at vedkommende gratulerte for å være hyggelig. Det er alt.

Babette skrev (På 8.11.2025 den 23.37):

Innlegget mitt var  i alle fall 100% ironisk ment. 

Jeg tror at enten gjorde hun det for å være hyggelig, eller så gratulerte hun på autopilot, slik mange gjør når det kommer opp varsel om at en fb-venn fyller år. Døde gratuleres også med dagen hvis profilen blir stående.  Skjønner ikke at du gidder å gruble så mye over en slik bagatell. 

Jeg er helt enig med dere. En helt ordinær bursdagshilsen på Facebook er virkelig ikke noe å henge seg opp i.

AnonymBruker
Skrevet
Lady HM skrev (21 timer siden):

Men hvis du virkelig ikke er samme person, så kan det vel ikke spille noen rolle for deg om jeg påstår dette? Og grunnen til at jeg "forteller sånne ting" om en bruker som ikke brukte nick verken her eller der - er at begge sakene viser så dårlig selvinnsikt og evne til å se andre sider av en sak, at jeg synes det var greit å kommentere at det ikke er noen vits for andre å bruke tid på å forsøke å forklare normale ting, når det er åpenbart at ingenting siver inn.

Hadde faktisk håpt du tok det til deg og tenkte på at det ikke er så greit gjort. At det er ufint å anbefale at andre å ikke skal svare eller å fortelle om ting som er fra andre forum. Det stemmer er ikke meg, men uansett en dårlig tendens. Derfor fikk jeg lyst å si det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tenker hva jeg selv ville gjort: om det var noen i min krets som jeg av ulike grunner ikke lenger ville ha så mye kontakt med, men som jeg samtidig ønsket alt vel. Da ville jeg kanskje sendt en bursdagshilsen, og beholde kontakten på et mer overfladisk plan.

Anonymkode: 93dd2...e27

Så hadde gjort det bare for å ha gjort det. Ikke noe genuint med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner. Dere hadde gjort det som en ting bare for å ha gjort det uten at det ligger noe mer i det. Ikke som noe hyggelig sånn egentlig. Jeg tolker det ikke som noe hyggelig da. Heller som et stikk! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner. Dere hadde gjort det som en ting bare for å ha gjort det uten at det ligger noe mer i det. Ikke som noe hyggelig sånn egentlig. Jeg tolker det ikke som noe hyggelig da. Heller som et stikk! 

Tror ikke de fleste bare gjør det for å gjøre det, men at de mener noe med det. Og det de mener, er å komme med en hyggelig hilsen til noen som har bursdag. Men ikke noe mer enn det. Det er litt som å si hei til kjente du passerer, eller folk på jobben. Det er mange slike og hver for seg ganske små ting som folk flest gjør. Ikke fordi det ligger voldsomme tanker bak det, men rett og slett fordi det er hyggelig og fordi det gjør oss til en sivilisasjon – en del av et fellesskap. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...