Gå til innhold

Har diagnose, får ikke jobb, arbeidslivet er ikke rigget for dem som trenger fleksibilitet eller tilrettelegging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holdningene blant arbeidsgivere - og i samfunnet generelt - fører til at mange kronisk syke og personer med nedsatt funksjonsevne blir stengt ute fra arbeidslivet, selv om de både har utdanning og arbeidsevne. De er uønsket og ender opp med 100% uføretrygd.

"Jeg har utdanning, erfaring og et sterkt ønske om å bidra. Likevel er jeg «usynlig» på arbeidsmarkedet fordi jeg har en diagnose." skriver en tidligere politibetjent med kronisk migrene.

"I Norge står tusenvis av mennesker utenfor arbeidslivet, til tross for både høy kompetanse og arbeidslyst. Mange av oss ønsker å bidra, men møtes av systemer og holdninger som først ser sykdom og deretter mennesket og kompetansen. Dette er ikke et individproblem. Det er et samfunnsproblem."

Politikerne snakker og snakker, uten at det hjelper. Hva kan gjøres med dette?

https://agendamagasin.no/debatt/norge-har-ikke-rad-til-a-kaste-bort-arbeidslyst/

Anonymkode: 41252...0c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme. Trenger ikke tilrettelegging heller. 

Anonymkode: 9761b...771

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...