Gå til innhold

Lisanne var «jenta i Øygardsaken»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
påskelilje
Skrevet

Fysj for en kvalm gris han var!

Jeg fulgte pressedekningen godt da saken var oppe i Tingretten. 

Skrevet

Synes han fikk altfor lav straff.

Da denne saken ble kjent i sin tid, havnet jeg ved siden av en gjeng som tydeligvis var fra hjembygda hans, på ei strand  i Sør-Europa. De snakket mye om ham, men hadde bare godt å si. En kjernekar og godt likt av alle, fikk jeg inntrykk av.  At han kunne ha gjort noe sånt var nesten ikke til å tro, sa de.

Skrevet (endret)

Søk på "Øygard", så kommer det opp mange tråder om saken fra 2012/13, her er noen:

https://forum.doktoronline.no/topic/391830-rune-øygard-uskyldig/

https://forum.doktoronline.no/topic/384850-jenta-i-øygård-saken/#comment-3403151

https://forum.doktoronline.no/topic/391830-rune-øygard-uskyldig/?tab=comments#comment-3471559

Jeg husker saken veldig godt og skjønner godt det som står i dagen artikkel om at stemningen i rettssalen snudde etter at tekstmeldingene ble vist fram. De var skikkelig ekle - og avslørende. 

Her er en tråd som handler om hvilke konsekvenser saken fikk for jenta og bygdene:
https://forum.doktoronline.no/topic/384720-bygda-som-sto-sammen/#comments

Jeg visste ikke at de var innflyttere fra Nederland før nå. Sånt kan være viktig på bygda. Familien Øygard har trolig røtter der tilbake til urtiden. 

Endret av laban
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker dette godt. Fulgte nøye med på saken. Bodde på Lillehammer da saken gikk. Alle satt i kantina på høyskolen og sukka og flira av de idiotiske forklaringene og fæle meldingene til Øygard. Det var nok lenger oppi dalen de trodde på han. 

Anonymkode: 4beda...fb5

Drømmeautomat
Skrevet

Han fikk en sjokkerende lav straff.

påskelilje
Skrevet
Drømmeautomat skrev (4 timer siden):

Han fikk en sjokkerende lav straff.

Ja, synd at lagmannsretten ikke dømte ham for seksuelt overgrep mot barn under 14 år. Hun kunne jo tidfeste første gangen til høstferien (?) før hun fylte 14.

Alt for lav straff. Er det noen som vet hva han har gjort etter at han kom ut av fengselet? Har han jobbet?

Skrevet

Jeg synes også han fikk en helt absurd lav straff.

Er det likhet for loven?

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (46 minutter siden):

Jeg synes også han fikk en helt absurd lav straff.

Er det likhet for loven?

Nja. Husker også det var reportasje med han fra fengselet om hvor hjelpsom han var mot andre. De kunne spart seg det. 

Anonymkode: 4beda...fb5

Skrevet (endret)

Har det vært noe fokus på konas rolle i denne saken, hadde hun mistanke om hva som foregikk, eller ante hun ingenting? Var hun for eksempel klar over at han delte rom med jenta  når de bodde på hotell?

Endret av Babette
påskelilje
Skrevet
Babette skrev (2 minutter siden):

Har det vært noe fokus på konas rolle i denne saken, hadde hun mistanke om hva som foregikk, eller ante hun ingenting? Var hun for eksempel klar over at han delte rom med jenta på når de bodde på hotell?

Jeg har ikke lest noe om hva hun visste om eller forstod. Men det var noe med at de brant sengene på hytta like før etterforskningen startet opp, og det var hun med på....

Skrevet
påskelilje skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke lest noe om hva hun visste om eller forstod. Men det var noe med at de brant sengene på hytta like før etterforskningen startet opp, og det var hun med på....

Det var jo litt mistenkelig. Men han kan jo ha presentert en plausibel begrunnelse for dette. 

påskelilje
Skrevet
Babette skrev (7 minutter siden):

Det var jo litt mistenkelig. Men han kan jo ha presentert en plausibel begrunnelse for dette. 

Ja, jeg husker ikke hva som kom frem i rettsaken om hva han hadde gitt som grunn, eller om det var hennes initiativ. 

påskelilje
Skrevet
laban skrev (4 minutter siden):

Helt utrolig at hun syntes det var greit at han delte rom og seng med henne på alle disse turene. 

Det eneste her som jeg -kan- forstå, er bruken av ordet naken. Der mannen min er fra, brukes det også om å være dårlig kledt, ha lite tøy på, etc. Svigermor kan si det.

Skrevet
påskelilje skrev (15 minutter siden):

Helt utrolig at hun syntes det var greit at han delte rom og seng med henne på alle disse turene. 

Det eneste her som jeg -kan- forstå, er bruken av ordet naken. Der mannen min er fra, brukes det også om å være dårlig kledt, ha lite tøy på, etc. Svigermor kan si det.

Jeg synes også det er utrolig. Og han må ha vært en god skuespiller hvis hun aldri fanget opp blikk eller stemning.

Skrevet

Det var fint å lese saken om Lisann. Jeg husker saken godt. 

Hva kona skjønte eller burde skjønne underveis synes jeg er vanskelig å ha noen formening om. Det er fint mulig å lure ektefellen sin. Men jeg forstår virkelig ikke at hun fortsatt sto ved hans side gjennom hele saken, særlig ikke etter at Skype-loggen ble gjenopprettet, hvilket jeg mener husker skjedde tett før saken kom opp i retten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...