Gå til innhold

Hvilke venner er det når man bare møtes 3 ganger på et helt år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger til at de bor i nærheten så er ikke langt. Da er man ikke mye prioritert. 

Anonymkode: 268f0...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Legger til at de bor i nærheten så er ikke langt. Da er man ikke mye prioritert. 

Gjør du noe selv for at dere skal møtes da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner hvor vi gjerne ikke ser hverandre oftere enn det. Vi har våre egne liv og dagene går fort.

Anonymkode: c5aeb...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker faktisk det er de beste vennene. De man har beholdt over mange år uten at man MÅ møtes ofte, de bare er der. 

Anonymkode: b289d...217

AnonymBruker
Skrevet

Litt umodent synes jeg. Det bør ikke være antall ganger man ses som avgjør om man er gode venner. 

Anonymkode: 1fd7f...8da

AnonymBruker
Skrevet

Det er innholdet i kontakten som avgjør om en er gode venner eller ikke. 

Anonymkode: 7b98b...99e

Skrevet

Å møtes tre ganger i året er litt lite om man skal bygge nytt vennskap, men kan være nok for å beholde en god relasjon om man har et solid vennskap fra før.

påskelilje
Skrevet

Jeg har ei god venninne fra barneskolen. Vi står hverandre nær, men møtes ikke så ofte. I år har det blitt 3 eller 4 ganger. Normalt er 1-2 ganger per år. Vi er veldig glade i hverandre,  og anser det ikke som noe problem at det blir sjeldne treff. Det tar ca 25-30 min å kjøre mellom oss.

UtakknemligDiva
Skrevet

Min barndomsvenninne har jeg ikke møtt på 2 år. Vi har kontakt over snap. Hun bor ca 2 timers togtur unna. Hun har sitt å stri med, og jeg har lange dager med jobb omtrent hver dag. 

Men vi mister liksom aldri kontakten. Vi kan gå lenge uten kontakt, men det er helt naturlig når vi gjenopptar den.

Skrevet

Venninna mi ser jeg sjelden.  Siste gang var i fjor i en begravelse.  Men vi snakker i telefonen 3-4ganger i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Om man bare møtes 3 ganger på et år og det er den kontakten man har blir man ikke prioritert vil jeg si. 

Skrevet

Antall ganger man møtes har liten (ingen) betydning for meg. Innholdet i møtene betyr alt.

Jeg sier som Haldis Moren Vesaas: «Anten vi møttes titt eller sjeldan var møtet tillit og ro.»

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.11.2025 den 11.49):

Jeg tenker faktisk det er de beste vennene. De man har beholdt over mange år uten at man MÅ møtes ofte, de bare er der. 

Anonymkode: b289d...217

Enig 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vennskap om det ikke er å bruke tid med dem? 

AnonymBruker
Skrevet

Eller om du vet de har det tøft å streke ut en hånd? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er vennskap om det ikke er å bruke tid med dem? 

Varige, gode vennskap tar høyde for at folk har egne liv og at i perioder har man det mer travelt og har kanskje ikke så mye tid eller overskudd til venner. Her er folk også forskjellige, noen er ekstroverte og ønsker å tilbringe mye tid med venner. Andre er introverte og har ikke så mye mentalt overskudd til venner etter jobb og kanskje mann/kone, barn osv. 

Jeg er enig i at en god venn kan strekke ut en hånd når en venn sliter. Men her er det også mye som spiller inn. Vet vedkommende at man ønsker hjelp? Hva slags hjelper ønsker man? Er dette et vedvarende problem slik at vennen kan føle det blir mye? En venn er ikke en psykolog og skal heller ikke være det. Har vennen det selv travelt eller vanskelig i eget liv osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2025 den 6.58):

Varige, gode vennskap tar høyde for at folk har egne liv og at i perioder har man det mer travelt og har kanskje ikke så mye tid eller overskudd til venner. Her er folk også forskjellige, noen er ekstroverte og ønsker å tilbringe mye tid med venner. Andre er introverte og har ikke så mye mentalt overskudd til venner etter jobb og kanskje mann/kone, barn osv. 

Jeg er enig i at en god venn kan strekke ut en hånd når en venn sliter. Men her er det også mye som spiller inn. Vet vedkommende at man ønsker hjelp? Hva slags hjelper ønsker man? Er dette et vedvarende problem slik at vennen kan føle det blir mye? En venn er ikke en psykolog og skal heller ikke være det. Har vennen det selv travelt eller vanskelig i eget liv osv.

Om vedkommende vet om det og genuint ikke gjør noe med det da har vedkommende ikke lyst. Ingen vil vel si hei jeg trenger litt positivt input eller bare føle seg sett? De må komme fordi de har lyst. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om vedkommende vet om det og genuint ikke gjør noe med det da har vedkommende ikke lyst. Ingen vil vel si hei jeg trenger litt positivt input eller bare føle seg sett? De må komme fordi de har lyst. 

Noen ønsker å være i fred når de sliter, andre vil ha støtte eller prate med noen. Folk er forskjellige og man kan ikke anta at noen er tankelesere. Hvis man ønsker noe så må man nesten be om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen ønsker å være i fred når de sliter, andre vil ha støtte eller prate med noen. Folk er forskjellige og man kan ikke anta at noen er tankelesere. Hvis man ønsker noe så må man nesten be om det.

Det er sant at folk er forskjellige og ønsker ulikt, men om man er en venn så vil man vel kontaktet å hørt hvordan det går på et eller annet tidspunkt? Eller man oppdager at man ikke er så gode venner som man trodde? Det genuine er når noen gjør noe fordi de har lyst selv og ikke fordi noe forventes. Det er det viktigst synes jeg. F.eks nå er det lenge siden jeg har hørt fra Kari og sender en meld og høre hvordan det går eller hører om hun har lyst å treffes. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er sant at folk er forskjellige og ønsker ulikt, men om man er en venn så vil man vel kontaktet å hørt hvordan det går på et eller annet tidspunkt? Eller man oppdager at man ikke er så gode venner som man trodde? Det genuine er når noen gjør noe fordi de har lyst selv og ikke fordi noe forventes. Det er det viktigst synes jeg. F.eks nå er det lenge siden jeg har hørt fra Kari og sender en meld og høre hvordan det går eller hører om hun har lyst å treffes. 

Jeg kan være dårlig på å gjøre det selv. Jeg har ikke så veldig behov for å være sosial så det kan gå lang tid mellom hver gang jeg treffer venner. Dagene kan gå fort i en travel hverdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...