Gå til innhold

Hvilke venner er det når man bare møtes 3 ganger på et helt år?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kan være dårlig på å gjøre det selv. Jeg har ikke så veldig behov for å være sosial så det kan gå lang tid mellom hver gang jeg treffer venner. Dagene kan gå fort i en travel hverdag.

Anonymkode: c5aeb...8fb

Jeg kan forstå det, men gi en liten lyd i mellom gjør du heller? 

3 ganger på 1 år synes jeg oppriktig er veldig lite og synes viser lite prioritert. 

Anonymkode: 268f0...b53

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan forstå det, men gi en liten lyd i mellom gjør du heller? 

3 ganger på 1 år synes jeg oppriktig er veldig lite og synes viser lite prioritert. 

Jeg har venner jeg treffer sånn ca tre ganger på 1 år. Vi har vært venner i veldig mange år og har et avslappet forhold til hverandre.

Så du kan gjerne mene det er lite og at det viser både det ene og det andre. Men ikke sikkert din venninne tenker likt som deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har venner jeg treffer sånn ca tre ganger på 1 år. Vi har vært venner i veldig mange år og har et avslappet forhold til hverandre.

Så du kan gjerne mene det er lite og at det viser både det ene og det andre. Men ikke sikkert din venninne tenker likt som deg.

Så bra da! Og når alle er fornøyd er jo det fint. 

Det kan være rett. Hun har ikke behov for å møte meg så ofte har jeg tenkt. Så hun er helt sikkert fornøyd ja. 

Skrevet

Er det rart å bli såret av sånt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det rart å bli såret av sånt? 

Kan du ikke ta en prat med henne om dette? Si at du ønsker at dere kan møtes oftere og hør hva hun sier.

Skrevet

Jeg har en venninne som sa at hun ønsket at vi kunne treffes oftere. Jeg ble litt stressa for jeg kan føle meg litt fanget i relasjoner. Men så fikk jeg tenkt litt på det og kom frem til at det vil jeg også, så nå treffes vi ca annenhver uke, og får bare mer og mer å prate om fordi vi vet mer om hverandres liv, det er fint 💕

Anonymkode: 915c1...645

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en venninne som sa at hun ønsket at vi kunne treffes oftere. Jeg ble litt stressa for jeg kan føle meg litt fanget i relasjoner. Men så fikk jeg tenkt litt på det og kom frem til at det vil jeg også, så nå treffes vi ca annenhver uke, og får bare mer og mer å prate om fordi vi vet mer om hverandres liv, det er fint 💕

Anonymkode: 915c1...645

Så fint 💕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan du ikke ta en prat med henne om dette? Si at du ønsker at dere kan møtes oftere og hør hva hun sier.

Oppriktig tror ikke jeg det er noe vits. Hører alltid snakk om hvor travelt alt er og virker bare som jeg er dyttet inn i en ledig sprekk. Ingen meld, tlf eller snap i mellom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Oppriktig tror ikke jeg det er noe vits. Hører alltid snakk om hvor travelt alt er og virker bare som jeg er dyttet inn i en ledig sprekk. Ingen meld, tlf eller snap i mellom. 

Ja, hvis hun har travle dager så forklarer jo det hvorfor dere møtes sjelden.

Skrevet

Det finnes ulike typer vennskap og de kan variere over tid. Hun er tydelig ikke egnet for en type relasjon der man omgås ofte og deler hverdagen. Hun har ikke tid, interesse eller kapasitet til den slags kan det virke som. Du kan velge å ikke opprettholde den kontakten dere har og avslå på de møtepunktene dere har om dette vennskapet ikke er godt nok for deg - men det trenger ikke være slik at du ikke betyr mye for denne vennen. Kanskje er du den eneste hun av og til møter, hvor enn sjeldent det er. Uten å vite det kan du mot formodning være den nærmeste og beste vennen, og den eneste prioriterte vennen, i denne personens liv... 

Anonymkode: ed524...cd6

Skrevet

Ts her igjen. Jeg tar ihvertfall hennes sjeldne initativ på meld eller annet og ikke tid til å møtes som at det går på meg. At hun ikke vil osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2025 den 15.11):

Det finnes ulike typer vennskap og de kan variere over tid. Hun er tydelig ikke egnet for en type relasjon der man omgås ofte og deler hverdagen. Hun har ikke tid, interesse eller kapasitet til den slags kan det virke som. Du kan velge å ikke opprettholde den kontakten dere har og avslå på de møtepunktene dere har om dette vennskapet ikke er godt nok for deg - men det trenger ikke være slik at du ikke betyr mye for denne vennen. Kanskje er du den eneste hun av og til møter, hvor enn sjeldent det er. Uten å vite det kan du mot formodning være den nærmeste og beste vennen, og den eneste prioriterte vennen, i denne personens liv... 

Anonymkode: ed524...cd6

Dette har jeg og prøvd å tenke. Takk for å påpeke det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2025 den 8.24):

Ja, hvis hun har travle dager så forklarer jo det hvorfor dere møtes sjelden.

Ja, det gjør vel kanskje det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her igjen. Jeg tar ihvertfall hennes sjeldne initativ på meld eller annet og ikke tid til å møtes som at det går på meg. At hun ikke vil osv. 

Da tenker jeg at du legger til grunn noe som slett ikke er sikkert at stemmer. Men det blir jo litt opp til deg om du ønsker å fortsette vennskapet med den hyppigheten venninnen din har kapasitet til,  eller ikke.

Skrevet
påskelilje skrev (8 minutter siden):

Da tenker jeg at du legger til grunn noe som slett ikke er sikkert at stemmer. Men det blir jo litt opp til deg om du ønsker å fortsette vennskapet med den hyppigheten venninnen din har kapasitet til,  eller ikke.

Det har du rett i. Jeg vet ikke det er bare mine tanker. Så det blir det som er og ikke noe mer. Jeg liker henne. 

Skrevet

Om hun liker meg usikker. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...