Gå til innhold

Hva er "meningen med livet" for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg føler at mitt eget liv mangler mening, så forsøker finne ut av det.

Anonymkode: 2672f...f90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjøre en innsats og oppnå et eller annet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om noen mening så jeg bare fyller livet med ting jeg liker å gjøre.

Anonymkode: ab171...d02

Skrevet

Har ingen mening. Føler meg tom. 

stjernestøv
Skrevet

meningen med livet er å gjøre så godt man kan. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Synes ikke livet har noe mening. Alt er tilfeldig. Tror ikke på noe overnaturlig lenger. 

Skrevet

Meningen med livet mitt er først og fremst å være tilstede for mann og barn. 

psykedeliker
Skrevet

Akkurat nå er meningen med livet mitt å være mest mulig til bry og en byrde for samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner jeg kanskje har hengt meg litt for mye opp i at livet må ha en eller annen stor mening, men kanskje meningen ikke trenger være det?

AnonymBruker
Skrevet

Får inntrykk av at meningen til andre er å være best mulig, penest, rikest. Best for seg selv og ikke bry seg om andre enn seg selv! 

Anonymkode: 9f5c5...a01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får inntrykk av at meningen til andre er å være best mulig, penest, rikest. Best for seg selv og ikke bry seg om andre enn seg selv! 

Det handler nok mer om hvordan du tolker verden enn hvordan verden faktisk er. Hvis man venter å finne noe negativt, så finner man det som regel også.

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Grunnen til at jeg spør er at jeg føler at mitt eget liv mangler mening, så forsøker finne ut av det.

Å være lykkelig. Å føle at det er verdt å leve. I utgangspunktet bør det være å ha en jobb man trives fra ok til veldig bra i.

Altså bare føle at man kan leve et liv. 

Å gjøre karriere er også viktig. Jeg bare vet ikke hva det kan være. 

Dessuten kjennes det litt som jeg er skapt for å lage noe nytt. Trenger ikke være en ny stor oppfinnelse. Det kan være en ny vei eller metode. For det skjer stadig vekk, uten at jeg prøver. Men det kan være til andres frustrasjon noen ganger tror jeg, fordi jeg alltid finner en løsning og for enkelte kan det være irriterende. 

Endret av UtakknemligDiva
Skrevet

Meningen med livet er for meg å samle små og store lykkefølelser og å være der for datteren og barnebarnet. Det å greie og få til flere gode dager enn dårlige. Feks så følte jeg stor glede da jeg etter et lite avbrekk greide å svømme i en time sist tirsdag.  Eller da jeg var på harrytur med datter og barnebarnet.  Det skal ikke alltid så mye til og det gjelder (iallefall for meg) å legge lista lavt nok, så jeg slipper å rive gang på gang. Samtidig så har jeg et langsiktig mål om å greie mer, men tar litt og litt av gangen. Og så må jeg nyte øyeblikkene når de er der. 

Skrevet

For meg er meningen med livet og være der for andre. 

Nå fokuserer jeg også på at jeg skal være der for meg selv også.

Men jeg hadde følt livet var ganske meningsløst hvis jeg ikke kunne bidra med noe for andre. Jeg jobber med å endre forventningene mine om hva det kan være. Jeg må tilpasse det til mitt energinivå og generell helse nå. Men jeg finner trøst i at jeg har gjort svært mye for veldig mange i mange år. Nå blir det nok endel år hvor jeg gjør litt for ikke så mange personer. Men jeg finner glede i det når jeg klarer å gjøre noe.

Skrevet
Fru2020 skrev (12 minutter siden):

For meg er meningen med livet og være der for andre. 

Nå fokuserer jeg også på at jeg skal være der for meg selv også.

Men jeg hadde følt livet var ganske meningsløst hvis jeg ikke kunne bidra med noe for andre. Jeg jobber med å endre forventningene mine om hva det kan være. Jeg må tilpasse det til mitt energinivå og generell helse nå. Men jeg finner trøst i at jeg har gjort svært mye for veldig mange i mange år. Nå blir det nok endel år hvor jeg gjør litt for ikke så mange personer. Men jeg finner glede i det når jeg klarer å gjøre noe.

Er enig i at det å være noe for andre, er viktig, men en bør gjøre gode ting for en selv også. Ellers tror jeg en etterhvert ikke har noe å gi andre. Selv synes jeg det er så mye lettere å gi enn å ta imot. Det trenger jeg å jobbe med

Skrevet
emilie321 skrev (2 timer siden):

Er enig i at det å være noe for andre, er viktig, men en bør gjøre gode ting for en selv også. Ellers tror jeg en etterhvert ikke har noe å gi andre. Selv synes jeg det er så mye lettere å gi enn å ta imot. Det trenger jeg å jobbe med

Å gi noe for andre tror jeg er med i helsedirektoratets anbefalinger for hverdagslykke. Men enig at man også må gjøre ting kun for en selv også

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
emilie321 skrev (2 timer siden):

Må vi egentlig alltid jobbe oss mer mot det motsatte av det vi er? noen gir mye av seg selv mens andre er flinkere til å ta. Det er egentlig helt greit, for noen har mer å gi enn andre, andre tar gjerne imot mer. Dette er noe veldig få setter spørsmålstegn ved, så bare en tanke.

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
Fru2020 skrev (24 minutter siden):

Å gi noe for andre tror jeg er med i helsedirektoratets anbefalinger for hverdagslykke. Men enig at man også må gjøre ting kun for en selv også

Da er vi avhengige av at andre trenger hjelp. Dette er ikke kritikk mot deg. 

Men jeg har hørt folk si at noe av det viktigste for dem i livet er så være til hjelp for andre. Når jeg hører det så tenker jeg at det egentlig er veldig egoistisk. 

De vil være til hjelp, slik at de kan føle seg bedre og nyttige selv. 

Det er innafor å hjelpe andre. Men jeg synes ikke det skal være viktig å være til hjelp for andre, hvis dere skjønner. 

Tanken er god, men det bunner i en egoisme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det handler nok mer om hvordan du tolker verden enn hvordan verden faktisk er. Hvis man venter å finne noe negativt, så finner man det som regel også.

Jeg er i livet og ting skjer. Negative ting skjer. Noen mennesker er mer privilegerte i livet en andre. Det er en sannhet. 

Mitt liv gir ikke mening. Altså livet har ikke noe mening. 

Skrevet

Å finne kvadratroten av 1764.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...