Gå til innhold

Hvorfor skal det liksom være så fryktelig ille å være alene akkurat på julaften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det egentlig så katastrofalt å være alene på julaften? Jeg sitter jo alene alle de andre dagene i året, og da er det ingen som løfter et øyenbryn. Men akkurat 24. desember blir det plutselig et samfunnsproblem, som om ensomhet bare teller når juletreet er tent.

Jeg skjønner det bare ikke. Hva er logikken? Hvis man allerede er vant til stillheten og roen, hvorfor skulle akkurat den ene dagen være så dramatatisk annerledes? Hvorfor skulle det plutselig bli et problem da, når det ikke er et problem ellers i året?

For meg er julaften bare én dag til i kalenderen. Litt mat, litt ro, kanskje en film, same procedure as every other day. Jeg skjønner ikke hvorfor folk insisterer på å gjøre det til noe dramatisk. Det er som om deres egne forventninger til hva man burde føle, blir til en slags objektiv sannhet.

Jeg sier ikke at det er galt å savne fellesskap, men for noen av oss er julaften bare… en helt vanlig dag.

Noen av oss har det faktisk helt fint alene. Så hvorfor er det så vanskelig for folk å forstå? De ringer ikke og syntes det er så ille at en sitter alene resten av årets 364 dager.

Anonymkode: de14a...220

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feir slik du ønsker💚

Anonymkode: 1e61a...2ef

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det en gang og det var trist. Fordi alle andre sitter med mat, gaver og sine kjær og man føler seg helt alene i denne verden. Fint for deg om du ikke gjør det da 🎄

Anonymkode: 5a6e9...818

Skrevet

Mange har et ønske om å være alene på julekvelden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...