Vendi Skrevet 20. november Skrevet 20. november Frigg skrev (29 minutter siden): Jeg forstår ikke helt hva som menes med bestevenninner. Barnebarnet mitt fikk kort fra en hvor det sto "du er min beste bestevenninne". Kan man ha mange bestevenninner? Jeg har i alle fall to 1 Siter
morsan Skrevet 21. november Skrevet 21. november Jeg er fortsatt nære min barndoms beste venninne, som jeg har kjent i mer enn 50 år. Vi har jo fulgt hverandre gjennom livet og har hele historikken, og var som erteris i oppveksten. Vi gikk i klasse sammen, delte mange av de samme fritidsinteressene, dro på turer sammen og om vi ikke treftes også etter skoletid hver dag, snakket vi leeeenge i telefonen. Vi vil nok alltid stå hverandre nær. Det er alltid hyggelig å treffes og praten går som om vi hadde treftes i går, selv om vi av geografiske årsaker ikke treffes så ofte. Jeg setter enormt pris på å ha henne i livet. Likevel omtaler jeg henne ikke som «bestevenninne» lenger. Jeg har ingen jeg kaller det, heller ikke hun som ble mer min «voksen-bestevenninne» som jeg har kjent i over 30 år, og som jeg også setter enormt pris på, og som var en klippe i livet mitt da jeg gikk gjennom min største livskrise. Vi har ikke fulgt hverandre like lenge, men hun bor nærere og vi ses oftere. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke kaller eller tenker på dem som «bestevenninner», men kanskje fordi jeg føler begrepet for meg passer bedre for slik bestevennrelasjonen var for meg som barn/ungdom, der man hang veldig tett sammen, traff hverandre ofte og delte alt mulig hele tiden. Nå er det jo mest min mann jeg deler alt med; han er min aller besteste bestevenn, i tillegg til å være kjæresten min. Jeg har også flere andre gode og fortrolige vennskapsforhold - herunder studievenninner. Jeg har i det hele tatt flere gode vennskapsforhold nå enn da jeg var ung, så selv om jeg ikke treffer venner like ofte som i unge år, får jeg dekket mitt «vennskapsbehov» på flere fronter. Det gjør nok også at behovet for å erklære eller utnevne en av dem til bestevenninne blir litt mindre. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.