Nicklusheletida Skrevet 24. november Skrevet 24. november Babette skrev (3 minutter siden): Det er ikke noe mål å bli enig. Men jeg forutsetter at en debatt blant voksne mennesker baseres på saklige synspunkter, ikke fordommer og usakligheter. At mye handler om subjektive meninger i en diskusjon om slike programmer, er ikke til å unngå. Men det går an å være subjektiv og likevel saklig. Du tenkte på dette jeg skrev om dialekten? Her mente jeg at hun kanskje ble litt feildømt ( av meg ) pga dialekt inkl banninga. Kjerring var unødvending. Jeg legger ikke annet i ordet enn sur og grinete, for grinete tror jeg ingen kan nekte på at hun var. 0 Siter
cilie Skrevet 24. november Skrevet 24. november Jeg tror også produksjonen har brukt en del tid på sykdom rett og slett fordi det er en dramatisk situasjon som forsinket dem. Det er dessuten veldig virkelig da ekspedisjoner nettopp blir skadelidende av f.eks. sykdom eller dårlig vær. Harald er også en deltaker som skaper mye liv og derfor et tap for hele gruppa når han ikke kan bli med videre. Jeg skulle gjerne sett enda mer natur og hørt mer om hvor mye de har trent osv i forkant av turen. - Ser fram mot ytterligere stigning og om noen når toppen! 1 Siter
Babette Skrevet 24. november Skrevet 24. november Nicklusheletida skrev (4 minutter siden): Du tenkte på dette jeg skrev om dialekten? Her mente jeg at hun kanskje ble litt feildømt ( av meg ) pga dialekt inkl banninga. Kjerring var unødvending. Jeg legger ikke annet i ordet enn sur og grinete, for grinete tror jeg ingen kan nekte på at hun var. Ja jeg mener det er fordomsfullt å trekke inn dialekt. Du nevnte også i et tidligere innlegg at hun "skal ha vært vanskelig allerede som barn". Da sikter du kanskje til det hun selv fortalte om sin barndom, at hun var særdeles vitebegjærlig og stilte tusen spørsmål. Inga gidder ikke å anstrenge seg for å bli likt, hun er som hun er, uten filter. Vær også klar over at klipping og redigering bidrar vesentlig til inntrykket vi får. 0 Siter
erik123 Skrevet 24. november Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Virkelig sjarmerende du. Anonymkode: f276f...0bb Takk det samme. 🤪😜 0 Siter
erik123 Skrevet 24. november Skrevet 24. november Nicklusheletida skrev (1 time siden): Du tenkte på dette jeg skrev om dialekten? Her mente jeg at hun kanskje ble litt feildømt ( av meg ) pga dialekt inkl banninga. Kjerring var unødvending. Jeg legger ikke annet i ordet enn sur og grinete, for grinete tror jeg ingen kan nekte på at hun var. Hun var så uspiselig og frekk og selvopptatt, og en forferdelig dialekt. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. november Skrevet 24. november Babette skrev (1 time siden): Ja jeg mener det er fordomsfullt å trekke inn dialekt. Du nevnte også i et tidligere innlegg at hun "skal ha vært vanskelig allerede som barn". Da sikter du kanskje til det hun selv fortalte om sin barndom, at hun var særdeles vitebegjærlig og stilte tusen spørsmål. Inga gidder ikke å anstrenge seg for å bli likt, hun er som hun er, uten filter. Vær også klar over at klipping og redigering bidrar vesentlig til inntrykket vi får. Ja, da går det som det går. Barn er gjerne uten filter. Voksne har lært å sette det på i mer eller mindre grad. Som sagt er ærlighet er fint det, men blir utrivelig å ødelegge andres glede for 10 min. Linboe prøvde å gjøre noe hyggelig for alle, men hun sank litt sammen etter " leksa" hun fikk av Inga. 1 Siter
Babette Skrevet 24. november Skrevet 24. november Nicklusheletida skrev (8 minutter siden): Ja, da går det som det går. Barn er gjerne uten filter. Voksne har lært å sette det på i mer eller mindre grad. Som sagt er ærlighet er fint det, men blir utrivelig å ødelegge andres glede for 10 min. Linboe prøvde å gjøre noe hyggelig for alle, men hun sank litt sammen etter " leksa" hun fikk av Inga. Jeg synes Lindmo tar litt mye plass og har lett for å opptre som "ordfører", kanskje vanskelig for henne å legge fra seg programlederrollen. Men jeg deler ikke ditt inntrykk av hvordan hun reagerte, tror både hun og Inga tåler godt å bli imøtegått. På hver sin måte kan de være litt besserwisserske begge to. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. november Skrevet 24. november Babette skrev (2 minutter siden): Jeg synes Lindmo tar litt mye plass og har lett for å opptre som "ordfører", kanskje vanskelig for henne å legge fra seg programlederrollen. Men jeg deler ikke ditt inntrykk av hvordan hun reagerte, tror både hun og Inga tåler godt å bli imøtegått. På hver sin måte kan de være litt besserwisserske begge to. Jeg ville likt å være på tur med Lindmo. Liker henne og synes hun er flink til å se menneskene rundt seg. Faktisk den viktigste egenskapen på en slik tur. Har selv gått på skitur med flagg i sekken på 17 mai. Selvsagt måtte 17 mai markeres. Soleklart i mine øyne, selv om hun tyske prøvde å stritte i mot. 1 Siter
nachnoo Skrevet 24. november Skrevet 24. november Nicklusheletida skrev (14 minutter siden): Jeg ville likt å være på tur med Lindmo. Liker henne og synes hun er flink til å se menneskene rundt seg. Faktisk den viktigste egenskapen på en slik tur. Har selv gått på skitur med flagg i sekken på 17 mai. Selvsagt måtte 17 mai markeres. Soleklart i mine øyne, selv om hun tyske prøvde å stritte i mot. Du sammenligner fortsatt dette med en skitur i Norge. Jeg ville gått på Denali med den som er sterkest i kroppen og hodet. Det blir spennende å se etter hvert hvem som duger og hvem som må gi seg. 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. november Skrevet 24. november nachnoo skrev (22 minutter siden): Du sammenligner fortsatt dette med en skitur i Norge. Jeg ville gått på Denali med den som er sterkest i kroppen og hodet. Det blir spennende å se etter hvert hvem som duger og hvem som må gi seg. Om bare en kommer seg opp, tror jeg det er Inga. Hun har erfaring med slike turer. Jeg ser hun er sterkest, men Lindmo er sterk hun også. Så langt har de har vært uheldige fordi 2 har vært syke. Tror det kommer mer sykdom dessverre, så det blir jo også spennende å se hvem som klarer å holde humøret oppe. Inga kommer til å jobbe for seg selv. 0 Siter
erik123 Skrevet 24. november Skrevet 24. november Nicklusheletida skrev (59 minutter siden): Jeg ville likt å være på tur med Lindmo. Liker henne og synes hun er flink til å se menneskene rundt seg. Faktisk den viktigste egenskapen på en slik tur. Har selv gått på skitur med flagg i sekken på 17 mai. Selvsagt måtte 17 mai markeres. Soleklart i mine øyne, selv om hun tyske prøvde å stritte i mot. Hun tyske bryr seg kun om seg selv. For et ufyselig menneske. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. november Skrevet 24. november erik123 skrev (18 minutter siden): Hun tyske bryr seg kun om seg selv. For et ufyselig menneske. Hun er intelligent, men kanskje ikke så klok, hvis du skjønner forskjellen. 1 Siter
nachnoo Skrevet 24. november Skrevet 24. november erik123 skrev (19 minutter siden): Hun tyske bryr seg kun om seg selv. For et ufyselig menneske. Hun er fokusert og målrettet - som man må være når man skal bestige verdens kaldeste fjell på ca 6100m. 0 Siter
cilie Skrevet 24. november Skrevet 24. november nachnoo skrev (5 minutter siden): Hun er fokusert og målrettet - som man må være når man skal bestige verdens kaldeste fjell på ca 6100m. Det er nok de andre også. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 24. november Skrevet 24. november Hun sier i hvert fall nå at hun har lært at vil dra alene neste gang. 0 Siter
erik123 Skrevet 24. november Skrevet 24. november nachnoo skrev (16 minutter siden): Hun er fokusert og målrettet - som man må være når man skal bestige verdens kaldeste fjell på ca 6100m. Da kan hun oppføre seg som folk. Hun er lite sjarmerende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. november Skrevet 24. november Elsker dette programmet! Alle som er med er fokuserte og målrettede, ellers hadde de ikke vært der. Det er mange måneder med trening og forberedelser i forkant av selve turen. På en sånn tur er man også avhengig av lagkameratene sine og hvordan hver enkelt sin oppførsel påvirker gruppa vil jo ha stor påvirkning på gjennomføringen av turen. Det er interessant å følge med på gruppedynamikken, og særlig når det er en som skiller seg sånn ut. Inga fremstår veldig prinsippfast og lite fleksibel. Hun er lite forståelsesfull for at andre ser verden på en annen måte enn henne selv. På den måten virker hun litt nedlatende, fordi for henne så er hennes verdenssyn det eneste riktige og det er viktig for henne å få dette tydelig frem. En med litt større modenhet ville ha valgt å være med på 17. mai feiringen selvom man synes at det var bortkastes tid og tullete. Hva gjør det med en gruppe når en person velger å pakke telt når resten har en litt høytidelig stund? Det er noe hun ikke helt klarer å reflektere over, tror jeg. Det viktigste for henne er å ikke vike fra sine prinsipper. De andre i gruppa virker å ha en helt annen form for empati ovenfor hverandre enn det Inga ser ut til å ha. Interessant å følge med på, synes jeg. Og jeg gjør meg noen refleksjoner over hvordan min oppførsel påvirker andre. Anonymkode: c224e...655 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. november Skrevet 24. november 44 minutes ago, erik123 said: Da kan hun oppføre seg som folk. Hun er lite sjarmerende. Det er endel usjarmerende folk i denne tråden også. Anonymkode: f276f...0bb 1 Siter
knas Skrevet 24. november Skrevet 24. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Elsker dette programmet! Alle som er med er fokuserte og målrettede, ellers hadde de ikke vært der. Det er mange måneder med trening og forberedelser i forkant av selve turen. På en sånn tur er man også avhengig av lagkameratene sine og hvordan hver enkelt sin oppførsel påvirker gruppa vil jo ha stor påvirkning på gjennomføringen av turen. Det er interessant å følge med på gruppedynamikken, og særlig når det er en som skiller seg sånn ut. Inga fremstår veldig prinsippfast og lite fleksibel. Hun er lite forståelsesfull for at andre ser verden på en annen måte enn henne selv. På den måten virker hun litt nedlatende, fordi for henne så er hennes verdenssyn det eneste riktige og det er viktig for henne å få dette tydelig frem. En med litt større modenhet ville ha valgt å være med på 17. mai feiringen selvom man synes at det var bortkastes tid og tullete. Hva gjør det med en gruppe når en person velger å pakke telt når resten har en litt høytidelig stund? Det er noe hun ikke helt klarer å reflektere over, tror jeg. Det viktigste for henne er å ikke vike fra sine prinsipper. De andre i gruppa virker å ha en helt annen form for empati ovenfor hverandre enn det Inga ser ut til å ha. Interessant å følge med på, synes jeg. Og jeg gjør meg noen refleksjoner over hvordan min oppførsel påvirker andre. Anonymkode: c224e...655 Kanskje Anne Lindmo kunne vike litt fra sine prinsipper også og ikke feire 17. mai fra hun slår opp øynene og holde tale og greier og styre på en ekstremekspedisjon? Jeg lurer på om hun er slik på private turer også, eller om hun trer helt inn i tv-rollen. Og jeg fatter fortsatt ikke hvorfor ikke bare Inga kunne få holde på med sitt mens de andre feiret en liten stund. Når flere ulike personligheter er på samme tur over tid, kan man ikke regne med at alle vil gjøre det samme hele tiden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. november Skrevet 24. november knas skrev (2 minutter siden): Kanskje Anne Lindmo kunne vike litt fra sine prinsipper også og ikke feire 17. mai fra hun slår opp øynene og holde tale og greier og styre på en ekstremekspedisjon? Jeg lurer på om hun er slik på private turer også, eller om hun trer helt inn i tv-rollen. Og jeg fatter fortsatt ikke hvorfor ikke bare Inga kunne få holde på med sitt mens de andre feiret en liten stund. Når flere ulike personligheter er på samme tur over tid, kan man ikke regne med at alle vil gjøre det samme hele tiden. Ja, dette går selvfølgelig begge veier. Det handler jo om å tune seg inn på de andre i gruppa, lese rommet. I en gruppe så må man både gi og ta. Kanskje kunne Anne roet den litt ned, men det virker jo som de fleste i gruppa synes det er ok. Men det kan jo tenkes at de bare er stille om at de synes det blir mye. Men i det så ligger det i så fall en respekt for Anne sitt ønske om å feire. Synes de andre har vært veldig rause med Ingas oppførsel, særlig Hedvig som deler telt med henne. De andre har jo også gitt henne ganske vennlig tilbakemelding på at noe av det hun gjør ikke er helt ok, som å banke snø av teltene kl 6 når alle sover. Både Hedvig og en bak kamera sa jo dette til henne på en forsiktig måte, men det virket ikke som hun klarte å ta det til seg. I en gruppe så handler det om å ivareta gruppa sine behov samtidig som man ivaretar egne behov. Så må man jo ta et valg når begge disse behovene ikke kan møtes samtidig. Skal man alltid velge seg selv? Alltid gruppa? Eller er det lurt å veksle litt? Anonymkode: c224e...655 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.