Gå til innhold

Noen her som ser på Ekspedisjonen på NRK?

Anbefalte innlegg

Skrevet
knas skrev (11 minutter siden):

ikke feire 17. mai

Det er vel ganske naturlig at 17. mai får oppmerksomhet?! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
cilie skrev (3 minutter siden):

Det er vel ganske naturlig at 17. mai får oppmerksomhet?! 

Ikke alle MÅ være ekstatisk opptatt av å feire som noen der er. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, dette går selvfølgelig begge veier. Det handler jo om å tune seg inn på de andre i gruppa, lese rommet. I en gruppe så må man både gi og ta. Kanskje kunne Anne roet den litt ned, men det virker jo som de fleste i gruppa synes det er ok. Men det kan jo tenkes at de bare er stille om at de synes det blir mye. Men i det så ligger det i så fall en respekt for Anne sitt ønske om å feire. Synes de andre har vært veldig rause med Ingas oppførsel, særlig Hedvig som deler telt med henne. De andre har jo også gitt henne ganske vennlig tilbakemelding på at noe av det hun gjør ikke er helt ok, som å banke snø av teltene kl 6 når alle sover. Både Hedvig og en bak kamera sa jo dette til henne på en forsiktig måte, men det virket ikke som hun klarte å ta det til seg. 
I en gruppe så handler det om å ivareta gruppa sine behov samtidig som man ivaretar egne behov. Så må man jo ta et valg når begge disse behovene ikke kan møtes samtidig. Skal man alltid velge seg selv? Alltid gruppa? Eller er det lurt å veksle litt?

Anonymkode: c224e...655

Jeg er glad jeg ikke er Hedvig og deler telt med henne, men jeg synes Inga får i overkant mye kjeft. Tenk på Nakstad som må dele telt med Tete. Det hadde jeg blitt enda sprøere av. Men han er jo stødigheten selv, og har evnen til å sortere ut alt som ikke er viktig og beholder riktig fokus. 

Når Tete klager over at han har solbrent nesebor, så nevner fallskjermjeger Nakstad for høflighetens skyld at jo, han er litt solbrent på tunga. 

Endret av knas
AnonymBruker
Skrevet
knas skrev (7 minutter siden):

Jeg er glad jeg ikke er Hedvig og deler telt med henne, men jeg synes Inga får i overkant mye kjeft. Tenk på Nakstad som må dele telt med Tete. Det hadde jeg blitt enda sprøere av. Men han er jo stødigheten selv, og har evnen til å sortere ut alt som ikke er viktig og beholder riktig fokus. 

Men hun får ikke kjeft av de andre deltakerne synes jeg? Det er av de som ser på programmet? Synes altfor mange omtaler henne på en skikkelig ufin måte. Og kaste rundt seg med stygge adjektiver er ikke noe man skal gjøre med noen. Men når så mange reagerer på en persons oppførsel så sier jo det noe om at det er en oppførsel som flertallet ikke liker. Jeg kjenner meg mye igjen i Inga, men tror jeg ville klart å ta større hensyn til de andre. Jeg er misunnelig på Inga sin trygghet på seg selv og at hun er seg selv, uansett. Jeg er altfor redd for hva andre tenker om meg så jeg har ingen personlighet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hun får ikke kjeft av de andre deltakerne synes jeg? Det er av de som ser på programmet? Synes altfor mange omtaler henne på en skikkelig ufin måte. Og kaste rundt seg med stygge adjektiver er ikke noe man skal gjøre med noen. Men når så mange reagerer på en persons oppførsel så sier jo det noe om at det er en oppførsel som flertallet ikke liker. Jeg kjenner meg mye igjen i Inga, men tror jeg ville klart å ta større hensyn til de andre. Jeg er misunnelig på Inga sin trygghet på seg selv og at hun er seg selv, uansett. Jeg er altfor redd for hva andre tenker om meg så jeg har ingen personlighet. 

Nei, ikke kjeft av de andre deltagere. Men reaksjoner av de som har sett på programmet og uttaler seg. 

AnonymBruker
Skrevet
knas skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke kjeft av de andre deltagere. Men reaksjoner av de som har sett på programmet og uttaler seg. 

Ja, og det sies mange stygge ting. Kunne ønske flere tenkte seg om et par ganger før de postet. 

påskelilje
Skrevet

Litt artig å lese debatten her om et program jeg ikke har sett 😄 Og det frister ikke 🙃

Vet ikke hvem Inga Stümke er (utover det jeg har lest her), heller ikke Tete.

Men, jeg lever godt uten å få med meg så mange kjendisserier 😅

Nåh (som i Hamsuns Markens Grøde) - nå skal jeg imidlertid se episode 2 av Ølhunden Berit 🤩

AnonymBruker
Skrevet
knas skrev (1 time siden):

Kanskje Anne Lindmo kunne vike litt fra sine prinsipper også og ikke feire 17. mai fra hun slår opp øynene og holde tale og greier og styre på en ekstremekspedisjon? Jeg lurer på om hun er slik på private turer også, eller om hun trer helt inn i tv-rollen.

Og jeg fatter fortsatt ikke hvorfor ikke bare Inga kunne få holde på med sitt mens de andre feiret en liten stund. Når flere ulike personligheter er på samme tur over tid, kan man ikke regne med at alle vil gjøre det samme hele tiden. 

Jeg jobbet et sted Anne var fast kunde for noen år siden - og hun var en av de hyggeligere kundene som var der. Absolutt sånn ut hun fremstår på skjermen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, dette går selvfølgelig begge veier. Det handler jo om å tune seg inn på de andre i gruppa, lese rommet. I en gruppe så må man både gi og ta. Kanskje kunne Anne roet den litt ned, men det virker jo som de fleste i gruppa synes det er ok. Men det kan jo tenkes at de bare er stille om at de synes det blir mye. Men i det så ligger det i så fall en respekt for Anne sitt ønske om å feire. Synes de andre har vært veldig rause med Ingas oppførsel, særlig Hedvig som deler telt med henne. De andre har jo også gitt henne ganske vennlig tilbakemelding på at noe av det hun gjør ikke er helt ok, som å banke snø av teltene kl 6 når alle sover. Både Hedvig og en bak kamera sa jo dette til henne på en forsiktig måte, men det virket ikke som hun klarte å ta det til seg. 
I en gruppe så handler det om å ivareta gruppa sine behov samtidig som man ivaretar egne behov. Så må man jo ta et valg når begge disse behovene ikke kan møtes samtidig. Skal man alltid velge seg selv? Alltid gruppa? Eller er det lurt å veksle litt?

Jeg kjenner meg jo egentlig litt igjen i Inga. Ikke at jeg har vært målrettet og fokusert noen gang, men i det å ikke helt klare å tilpasse seg andre, ikke tune inn eller ha de samme meningene og oppfatninger som resten. Så på en eller annen måte får jeg litt vondt av hun også. 

Anonymkode: 5c55f...30a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobbet et sted Anne var fast kunde for noen år siden - og hun var en av de hyggeligere kundene som var der. Absolutt sånn ut hun fremstår på skjermen. 

Ja, jeg er som sagt stor fan av henne, jeg. Tviler ikke på at hun er sånn. 

Skrevet
påskelilje skrev (1 time siden):

Litt artig å lese debatten her om et program jeg ikke har sett 😄 Og det frister ikke 🙃

Vet ikke hvem Inga Stümke er (utover det jeg har lest her), heller ikke Tete.

Men, jeg lever godt uten å få med meg så mange kjendisserier 😅

Nåh (som i Hamsuns Markens Grøde) - nå skal jeg imidlertid se episode 2 av Ølhunden Berit 🤩

Du har vel sett Inga Strümke på TV når tema har vært kunstig intelligens? 

påskelilje
Skrevet
Babette skrev (8 minutter siden):

Tror ikke det...? Ser lite TV. Men leser jo nyheter da.

Skrevet
Babette skrev (13 minutter siden):

Det skulle jeg også til å skrive: Inga Stümke er hun som alltid er i media når de trenger en til å uttale seg om KI fra forskersiden.  

(Jeg ser heller ikke på Ekspedisjonen.)

Skrevet
påskelilje skrev (10 minutter siden):

Tror ikke det...? Ser lite TV. Men leser jo nyheter da.

Hun har vært mye i nyhetsbildet utenom TV også. Forfatter av boka "Maskiner som tenker", og en fremtredende forsker innenfor KI. Som laban også skriver, er det som regel Inga som uttaler seg om KI. Hun har en prisverdig evne til å forklare ting på en forståelig måte.

påskelilje
Skrevet
laban skrev (8 minutter siden):

Det skulle jeg også til å skrive: Inga Stümke er hun som alltid er i media når de trenger en til å uttale seg om KI fra forskersiden.  

Nå sjekket jeg hvem hun var på Instagram. Kan ikke huske at jeg har lagt merke til henne før, nei 🙃

Skrevet (endret)
laban skrev (10 timer siden):

Hun var også med i en slags teaterforestilling om kunstig intelligens. Jeg fikk ikke sett den, men den var visst bra.

Jeg har lest noen få bøker om temaet, og synes altså hennes bok "maskiner som tenker" er den beste. Man skal være ganske smart for å forklare de er på en relativt forståelig måte uten å overforenkle.

Det er altså med all mulig respekt jeg sier at hun kommer gjennom som en ganske slitsom turkamerat😅

Endret av Grendel
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er endel usjarmerende folk i denne tråden også.

Anonymkode: f276f...0bb

Er du blant de?

Anonymkode: dbf03...180

Skrevet
knas skrev (18 timer siden):

Ikke alle MÅ være ekstatisk opptatt av å feire som noen der er. 

Hun tyskern ville ikke feire, for et nek!

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (29 minutter siden):

Ja, vi har forstått nå at du ikke liker henne. 

Anonymkode: 9391d...460

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Er du blant de?

Anonymkode: dbf03...180

Det er ikke jeg som kaller en person for "uspiselig", "frekk", "selvopptatt", "har forferdelig dialekt" og konsekvent for "tyskeren".

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, erik123 said:

Hun er norsk statsborger og er like norsk som deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...