Gå til innhold

Noen her som ser på Ekspedisjonen på NRK?

Anbefalte innlegg

Skrevet
nachnoo skrev (12 timer siden):

Inga har en tankegang og en adferd som en mann. Som tatt ut av boken Menn er fra Mars og kvinner fra Venus. Hun reagerer derfor annerledes enn det som er forventet av henne. 
Når hun andre dama sliter i bakken, tenker Inga løsning/ overta puljen hennes i stedet for å ta opp og dvele ved følelsen hennes. 

nachnoo skrev (1 time siden):

Tete er vel knapt en mann.

Kvinner får ros for å være mer som en mann. Mens Tete får kritikk for å være lite som en mann.

Deilig menneskesyn?

Anonymkode: a7f23...def

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kvinner får ros for å være mer som en mann. Mens Tete får kritikk for å være lite som en mann.

Deilig menneskesyn?

Anonymkode: a7f23...def

Jeg får gnagsår i ørene av Tete, men han er i hvert fall hyggelig mot andre. 

Skrevet
nachnoo skrev (4 timer siden):

Tete er vel knapt en mann.

Ikke Stian lege heller da tenker jeg? Han har jo vært skikkelig rørt på andres vegne flere ganger i løpet av turen. 

Anonymkode: 5c55f...30a

Skrevet
On 11/29/2025 at 12:53 AM, Nicklusheletida said:

Enig ! Hun ga ikke noe særlig bedre inntrykk i dag heller. 

Man står ikke og drøvtygger følelser halvveis opp den bratte fjellsiden mens uværet bygger seg opp. Det er ikke tidspunktet for terapi, men for handling. Inga skjønte det, derfor foreslo hun tørt og realistisk at hun bare skulle ta over pulken til Hedvig slik at de kunne fortsette.

Anonymkode: f276f...0bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man står ikke og drøvtygger følelser halvveis opp den bratte fjellsiden mens uværet bygger seg opp. Det er ikke tidspunktet for terapi, men for handling. Inga skjønte det, derfor foreslo hun tørt og realistisk at hun bare skulle ta over pulken til Hedvig slik at de kunne fortsette.

Helt enig. Jeg kan vanskelig tenke meg noen bedre måte å støtte på enn å ta over pulken. Dulling hjelper ikke. Jeg synes også at Inga taklet det fint da Hedvig ga henne konstruktiv kritikk. Hun takket faktisk for at Hedvig sa fra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke Stian lege heller da tenker jeg? Han har jo vært skikkelig rørt på andres vegne flere ganger i løpet av turen. 

Det kommer ikke en flom av ord ut av munnen hans hele tiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Babette skrev (55 minutter siden):

Helt enig. Jeg kan vanskelig tenke meg noen bedre måte å støtte på enn å ta over pulken. Dulling hjelper ikke. Jeg synes også at Inga taklet det fint da Hedvig ga henne konstruktiv kritikk. Hun takket faktisk for at Hedvig sa fra. 

Men var det drøvtygging av følelser og ønsker om dulling Hedvig ba om? 

Nei. Hun ba om å stoppe noen minutter for ikke å spy. Flott av Inga å tilby seg å ta pulken, det er bare fint, men det nektet ekspedisjonslederne. Å bli sur og kjefte derimot hjelper ingenting eller ingen i den situasjonen der. 

Skrevet
Babette skrev (1 time siden):

Jeg oppfattet på ingen måte den "takken" som en ærlig takk, men mer som "nå sier jeg takk, så blir hun fornøyd og vi kan bli ferdige med denne saken", men synes slett ikke det hørtes ut som om det lå noen som helst "angrende synder" bak den takken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men var det drøvtygging av følelser og ønsker om dulling Hedvig ba om? 

Nei. Hun ba om å stoppe noen minutter for ikke å spy. Flott av Inga å tilby seg å ta pulken, det er bare fint, men det nektet ekspedisjonslederne. Å bli sur og kjefte derimot hjelper ingenting eller ingen i den situasjonen der. 

Det var dette Hedvig tok opp med Inga etterpå, hvis jeg husker rett? De fikk i alle fall skværet opp og lagt det bak seg.

Skrevet
Lillemus skrev (19 minutter siden):

Jeg oppfattet på ingen måte den "takken" som en ærlig takk, men mer som "nå sier jeg takk, så blir hun fornøyd og vi kan bli ferdige med denne saken", men synes slett ikke det hørtes ut som om det lå noen som helst "angrende synder" bak den takken.

Ok. Jeg fikk ikke med meg at det ble begått noen form for synd, har nok ikke fulgt godt nok med.

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Det kommer ikke en flom av ord ut av munnen hans hele tiden. 

Nå går du i sirkel. Det ikke er noen andre der som oppfører seg så lite taktfullt som Inga, verken kvinner eller menn. Ikke Tete (selv om han kanskje ikke er mann), ikke legen, ikke ekspedisjonslederen, ikke Nakstad. 

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette blir latterlig. Jeg tror du skal prøve å finne ut hvem Hedvig Wessel er og så skal du drite i å tro at den dama trengte terapi .  Hun ba om 2 mintter for å få ned pulsen. Da skal man være lydhør. Inga er bare ute etter å ydmyke andre, mens kamera går. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (33 minutter siden):

Dette blir latterlig. Jeg tror du skal prøve å finne ut hvem Hedvig Wessel er og så skal du drite i å tro at den dama trengte terapi .  Hun ba om 2 mintter for å få ned pulsen. Da skal man være lydhør. Inga er bare ute etter å ydmyke andre, mens kamera går. 

Tror hun bare er sosialt klønete. Ikke at hun faktisk er ute etter å ydmyke noen. 

Skrevet
Babette skrev (4 timer siden):

Ok. Jeg fikk ikke med meg at det ble begått noen form for synd, har nok ikke fulgt godt nok med.

"Synden" var jo at Inga viste null tålmodighet da Hedvig ba om to min pause for å ta seg inn igjen, men bare maste og var vanvittig utålmodig. 

Skrevet
Lillemus skrev (3 minutter siden):

"Synden" var jo at Inga viste null tålmodighet da Hedvig ba om to min pause for å ta seg inn igjen, men bare maste og var vanvittig utålmodig. 

Jeg kjenner ingen av dem, så jeg skal ikke påstå noe om motiver eller årsaker. Men under så ekstreme forhold må det nødvendigvis bli noen gnisninger.   

Skrevet

Overraskende at Tete velger å stoppe. Spent på hvordan det går med han som ble syk. 

Skrevet
cilie skrev (9 timer siden):

Overraskende at Tete velger å stoppe. Spent på hvordan det går med han som ble syk. 

Ja, det var veldig overraskende, synes det var veldig merkelig og skjønner ikke helt hvorfor han ville være med når han stopper nå, men det er jo slett ikke sikkert det var planlagt sånn fra hans side da.

Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Ja, det var veldig overraskende, synes det var veldig merkelig og skjønner ikke helt hvorfor han ville være med når han stopper nå, men det er jo slett ikke sikkert det var planlagt sånn fra hans side da.

Enig. Om det var planlagt, burde noen andre blitt spurt isteden. 

Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Kanskje han bare ville på TV. 

Nicklusheletida
Skrevet
Lillemus skrev (2 timer siden):

De vet jo ikke på forhånd hvordan de vil takle høyden. Kan hende han har kjent på noe. Kan også være psyken som sviktet, etter at han andre begynte å spytte blod. Det kan også hende de får anbefalinger underveis uten at dette kommer frem på tv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...