Gå til innhold

Noen her som ser på Ekspedisjonen på NRK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk inntrykk av at «beslutningen» bare var et utbrudd fra Inga, som produsentene melker for å skape drama. Det kommer nok frem i neste episode.

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
Ekstra skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk inntrykk av at «beslutningen» bare var et utbrudd fra Inga, som produsentene melker for å skape drama. Det kommer nok frem i neste episode.

Jeg tror ikke man skal legge skylden på produsentene her og at drama er ønsket på denne turen. 

Skrevet
Ekstra skrev (32 minutter siden):

Det tror (og håper) jeg du har rett i. De vil skape spenning.

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (1 minutt siden):

Det tror (og håper) jeg du har rett i. De vil skape spenning.

Spenning i den forstand at hun vil ombestemme seg ja. Det kan tenkes.

Skrevet (endret)
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Jeg tror ikke man skal legge skylden på produsentene her og at drama er ønsket på denne turen. 

Selvsagt ønsker produsentene litt drama, og skaper litt det der det passer.

Endret av Ekstra
Skrevet

Jeg er litt skuffet over utviklingen av programmet. Hadde ønsket mer fokus og fakta om selve fjellet og også forberedelsene. Trenger ikke noe fokus på drama annet enn det som er til forsinkelse/skade for ekspedisjonen. Og igjen forstår jeg ikke hva som plutselig skjer med at kun Anne skal opp. Da har tidshorisonten blitt betydelig tonet ned fram til forrige episode. Jeg antok at de ville ha tid til akklimatisering. 

Skrevet
Ekstra skrev (1 time siden):

Ja og det vi ser på TV, styres av måten det hele er klippet og redigert på. 

Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (1 time siden):

Jeg er litt skuffet over utviklingen av programmet. Hadde ønsket mer fokus og fakta om selve fjellet og også forberedelsene. Trenger ikke noe fokus på drama annet enn det som er til forsinkelse/skade for ekspedisjonen. Og igjen forstår jeg ikke hva som plutselig skjer med at kun Anne skal opp. Da har tidshorisonten blitt betydelig tonet ned fram til forrige episode. Jeg antok at de ville ha tid til akklimatisering. 

Ja, det er  lite fokus på fakta, så man må google selv. Det er verdens kaldeste fjell. Det kan bli minus 50 grader på det kaldeste på toppen. Pga av kulden regnes det som en av de 10 vanskeligste fjellene å bestige. Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, om det er slik at de betaler for en pakke på forhånd med guider, henting med helikopter og antall dager. Jo flere dager, jo bedre tid til akklimatisering. 2-3 uker er vanlig. Det er farlig å bestige fjellet for raskt. Da kan man få lungeødem og hjerneødem og dø. Derfor er det noen som ikke får lov og noen som kjenner på det/ tar ansvar selv og forstår at det ikke er lurt, slik som lege Nakstad.

Jo lenger tid til akklimatisering, jo større er sjansen for å nå toppen. Så var de dessverre uheldig på starten ved at både Rune Madeserud og Harald fikk omgangssyke. De kastet bort noen dager på dette og måtte holde avstand til hverandre, slik at det ikke spredte seg. De har også måttet vente en del pga dårlig vær. Hvis ikke de har flax med været, er det ingen som når toppen. Med tanke på sikkerheten og hvor farlig denne turen er, er det ikke overraskende at ikke mange når toppen og at det heller ikke nødvendigvis var et mål, slik som i Team pølsa :)

Det kunne vært mer fokus på forberedelser også. Noe har de gjort sammen, slik som turen til Finse og å lære seg isklatring. Ellers har jeg inntrykk av at de har forberedt seg hver for seg. Anne og Harald trente sammen i et helt år. 3 dager i uka. På hvilken måte de har trent, tror jeg kan være ganske avgjørende. De la vekter i sekken og dro pulk etter seg opp bratte bakker. Anne sier hun begynte med 12 kilo, økte til 18 kilo og til slutt 25 kilo. Jeg tror Anne og Harald har gjort mye riktig, så veldig dumt at det gikk slik med Harald. Jeg tror han hadde klart det, hvis han hadde tålt høyden like godt som Anne. Sekk og pulk veier til sammen 60 kilo. Så selv om det ser ut som de er på påsketur, så er dette selvfølgelig beintøft. Iom at det er mye filming når de er i ro, så blir vi lurt til å tro at det er enklere enn det er. 

Nicklusheletida
Skrevet
Ekstra skrev (3 timer siden):

Mulig jeg misforsto deg. Ja, jeg tror de klipper slik at det skal bli spennende og spesielt på slutten av programmet, slik at man skal gå ei hel uke og være spent på hvordan det ender :)

Det jeg mente var at de ikke ønsker drama på turen. Man kan f.eks se hvordan et par stykker tar seg av Inga , tar en tur for å roe henne ned, slik at det ikke går ut over resten av gruppa. De andre kommenterer det og sier det var godt de fikk tatt en tur med henne for å unngå en eksplosjon. Anne spør : Har hun det bra ? Jeg tror de kan ha hatt mer trøbbel med Inga enn det som kommer frem.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Mulig jeg misforsto deg. Ja, jeg tror de klipper slik at det skal bli spennende og spesielt på slutten av programmet, slik at man skal gå ei hel uke og være spent på hvordan det ender :)

Det jeg mente var at de ikke ønsker drama på turen. Man kan f.eks se hvordan et par stykker tar seg av Inga , tar en tur for å roe henne ned, slik at det ikke går ut over resten av gruppa. De andre kommenterer det og sier det var godt de fikk tatt en tur med henne for å unngå en eksplosjon. Anne spør : Har hun det bra ? Jeg tror de kan ha hatt mer trøbbel med Inga enn det som kommer frem.

Nei, jeg mente at produksjonen skaper litt sosialt drama ut fra det relativt lille som skjer. Når Inga slang ut at hun ville gi seg pga Hedvig, var det en fin cliffhanger til neste episode.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Ja, det er  lite fokus på fakta, så man må google selv

Ja, alt er jo veldig tilgjengelig nå - men savnet bare mer i programmet. Serien begynte så bra, så får bare satse på en god «finale.» Jeg fikk ikke helt tak på hvorfor de gikk i to etapper heller- og stusset på at de gikk 4 og 2 sammen av kjendisene. 

Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (1 time siden):

Ja, alt er jo veldig tilgjengelig nå - men savnet bare mer i programmet. Serien begynte så bra, så får bare satse på en god «finale.» Jeg fikk ikke helt tak på hvorfor de gikk i to etapper heller- og stusset på at de gikk 4 og 2 sammen av kjendisene. 

De måtte dele seg pga sikkerhetsregler og for å unngå kø. De kan ikke overstige 12 stk i en gruppe. 

Nicklusheletida
Skrevet
nachnoo skrev (På 24.11.2025 den 16.41):

Du sammenligner fortsatt dette med en skitur i Norge. Jeg ville gått på Denali med den som er sterkest i kroppen og hodet.  Det blir spennende å se etter hvert hvem som duger og hvem som må gi seg. 

Hva sier du om tompratet og 17 mai-feiringa til Anne nå ? Hvem var sterkest i kroppen og hodet ?

Jeg sammenlignet aldri med en skitur i Norge. De var ikke på skitur. De gikk på truger. Og jeg hadde selvfølgelig lest meg opp på Denali før jeg begynte å se programmet. 

Jeg synes Anne sier mye klokt. Blant annet snakker hun om evnen til å glede seg under veis.  

Det som jeg synes er litt interessant, er at det viser seg at den som har mest turerfaring med norske fjelltopper,  var den som klarte seg best . Hun er ikke isklatrer, ikke freestylekjører, men har vært en ivrig turgåer i norske fjell gjennom mange år.

Skrevet

Anne er imponerende sterk, både i kropp og mentalt All ære til henne. Likevel synes jeg det ble mye fjas. 
Skuffet over Inga. Beslutningen hennes synes jeg var barnslig. 

Nicklusheletida
Skrevet
nachnoo skrev (6 minutter siden):

Anne er imponerende sterk, både i kropp og mentalt All ære til henne. Likevel synes jeg det ble mye fjas. 
Skuffet over Inga. Beslutningen hennes synes jeg var barnslig. 

Tja, de har fått beskjed om å lage tv og hun og Tete som er erfarne programledere føler kanskje på et større ansvar for dette enn de andre. Da kan det sikkert bli litt fjas innimellom. 

Skrevet
1 minute ago, Nicklusheletida said:

Tja, de har fått beskjed om å lage tv og hun og Tete som er erfarne programledere føler kanskje på et større ansvar for dette enn de andre. Da kan det sikkert bli litt fjas innimellom. 

Syntes det ble veldig mye fjas og koseprat. 

Anonymkode: f276f...0bb

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Syntes det ble veldig mye fjas og koseprat. 

Ja ja, smaken er forskjellig :)

Jeg klarer lett å overse fjaset når jeg ser på den enorme prestasjonen. Ble rørt og imponert.Jeg grein og tørket tårer. Anne så ikke mer sliten ut, en jeg gjør opp Bitihorn eller Skogshorn og det attpåtil uten sekk. Beste programmet jeg har sett på lenge.

Skrevet
4 minutes ago, Nicklusheletida said:

Ja ja, smaken er forskjellig :)

Jeg klarer lett å overse fjaset når jeg ser på den enorme prestasjonen. Ble rørt og imponert.Jeg grein og tørket tårer. Anne så ikke mer sliten ut, en jeg gjør opp Bitihorn eller Skogshorn og det attpåtil uten sekk. Beste programmet jeg har sett på lenge.

Skal man se en virkelig enorm prestasjon syntes jeg Lars Monsen på ski, alene, over Canada er mer imponerende.

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal man se en virkelig enorm prestasjon syntes jeg Lars Monsen på ski, alene, over Canada er mer imponerende.

Er imponert over begge deler

Skrevet
Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Nå som programmet er ferdig, så er jeg enig med deg. Og de er som de er. Kjenner ikke Tete fra før, men Anne Lindmo er nok seg selv lik og alle kan ikke være like ordknappe som Nachnoo synes er behagelig. Man må da for pokker kunne fjase og koseprate som mediefolk på ekstremtur! Jeg er heller ikke så opphengt i Inga som mange andre er. Og kunne ikke brydd meg mindre om at hun valgte å si nei til å gå til toppen, selv om hun tenker som en mann (som visstnok skal være så jævlig bra). 

Anne for the win! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...