Gå til innhold

Hva er deres grunnleggende verdier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt mye snakk om verdier i det siste. At man går gjennom og vurderer verdiene og målene sine. Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva det faktisk er, men har lyst til å sette meg ned og se om jeg kan finne mine, og prøve å leve mer i tråd med dem.

Har dere et bevisst forhold til verdiene deres, og hva er de? 

Anonymkode: 248f0...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blandt annet kunnskap, selvstendighet, nestekjærlighet og familie/venner som verdier. Jeg gikk gjennom en liste med verdier hvor jeg skulle plukke ut mine 10 viktigste verdier. I første runde krysset jeg av 100 verdier. Det var litt av en jobb å redusere.

Jeg bestemte meg da for å jobbe for å gjøre egenkjærlighet og spiritualitet som verdier så det jobber jeg med nå. De ovenfornevnte verdiene har vært integrert hos meg så lenge at de trenger jeg ikke tenke over.

Skrevet

Nei, jeg har ikke noe bevisst kunnskap om det, men når du spør så kommer jeg på to ting.

Altså hvordan jeg bevisst tenker jeg bør oppføre meg:

1. Ikke være en drittsekk. Ikke tråkke på de som ligger nede, men også huske at ledere over meg er mennesker.

2. Ta ansvar (Inkludert å ikke skylde på andre.)

Jeg påstår ikke at jeg har 100% suksess her.

Skrevet

På et samfunnsmessig plan: Ytringsfrihet! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...