Gå til innhold

Har du norske flagg på juletreet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er en fin tradisjon.

Anonymkode: fd38d...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det alltid.  Synes det er fint og tradisjonelt. Jeg er veldig glad i tradisjoner. Det finnes slike antikke flaggrekke med bilder av kongefamilien (da kongen var barn) Jeg har veldig lyst på en slik, men de er skamdyre

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Jeg har det alltid.  Synes det er fint og tradisjonelt. Jeg er veldig glad i tradisjoner. Det finnes slike antikke flaggrekke med bilder av kongefamilien (da kongen var barn) Jeg har veldig lyst på en slik, men de er skamdyre

Hvilken butikk selger det?

Anonymkode: d74d2...162

Skrevet

De må du komme over på antikkbutikker eller sider på nett. De ble solgt da Harald var barn.

AnonymBruker
Skrevet

Husker mine besteforeldre hadde det. Har det ikke selv. 

Anonymkode: 692ac...fef

Skrevet

Jeg tror jeg skal kjøpe noen remser og begynne med det, tror min mormor hadde noen få flagg på treet i sin tid. :) Som @Fru2020 har jeg også veldig lyst på en slik remse med flagg med kongebarna på, men de er alt for dyre om man skulle være så heldig å komme over noen på bruktmarkedet. :( 

Stikkelsbær
Skrevet

Vi har alltid hatt norske flagg på treet vårt. Syns det er pent, og en tradisjon jeg ikke ser noe poeng i å slutte med.

Skrevet

Nei synes ikke det er like pent som å heller ha gullenker. 

Skrevet
Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg tror jeg skal kjøpe noen remser og begynne med det, tror min mormor hadde noen få flagg på treet i sin tid. :) Som @Fru2020 har jeg også veldig lyst på en slik remse med flagg med kongebarna på, men de er alt for dyre om man skulle være så heldig å komme over noen på bruktmarkedet. :( 

Det er faktisk vanskelig å finne flagg så ta godt vare på dem

Kid eller princess eller noen sånne har laget flagglenker i tøy. Men de er dyre. Og nok ikke så historisk korrekte.

Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Det er faktisk vanskelig å finne flagg så ta godt vare på dem

Kid eller princess eller noen sånne har laget flagglenker i tøy. Men de er dyre. Og nok ikke så historisk korrekte.

Mener jeg har sett det på Ark tidligere, men finner sikkert ingen om jeg begynner å lete for å kjøpe.

Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Mener jeg har sett det på Ark tidligere, men finner sikkert ingen om jeg begynner å lete for å kjøpe.

Det tror jeg du har rett I. Jeg har kjøpt på Europris. Har et lager liggende🙈

Sjekket opp kongefamilien på finn. Der lå en ute til 2800 kroner. Det er litt stivt synes jeg

Skrevet

Ja, jeg har flere remser med norske flagg og en remse med internasjonale flagg, inkl. noen organisasjoner. Dette er etter mine foreldre og altså fra jeg var liten, men holder seg godt (de også ;) ). 

Skrevet
Fru2020 skrev (19 minutter siden):

Det tror jeg du har rett I. Jeg har kjøpt på Europris. Har et lager liggende🙈

Sjekket opp kongefamilien på finn. Der lå en ute til 2800 kroner. Det er litt stivt synes jeg

Det er helt uaktuelt altså. :) Men vanlige flagg skal jeg se etter neste gang jeg er borte på kjøpesenteret.

Skrevet

Mormor og morfar hadde flagg, tror jeg. I barndomshjemmet mitt hadde vi ikke, og vi har heller ikke brukt det selv. 

Skrevet

Som barn hadde vi flere remser både med flagg og glitter, hengende annenhver fra toppen av grana og nedover. 

Jeg har ikke videreført glitterbruken, men har 1-2 remser med flagg. 

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg tror det begynner å bli litt moderne igjen ? 

Jeg har ikke selv, men jeg synes det ser koselig ut hos andre som har det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det. Jeg liker generelt gammel julepynt på treet. 

Anonymkode: 56a59...054

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har arvet de av mamma :) 

Anonymkode: 0c44f...419

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...