AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november Der den ikke hører hjemme? Reaksjonære tullinger i min bok. Anonymkode: 51122...14e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november Har du noen eksempler? Anonymkode: 71036...2ce 0 Siter
nachnoo Skrevet 28. november Skrevet 28. november Jeg synes det er bra at KrF tør å stå fast på sine verdier og ikke bare dilter med de politisk korrekte. 1 Siter
Kayia Skrevet 28. november Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Der den ikke hører hjemme? Reaksjonære tullinger i min bok. Anonymkode: 51122...14e Der den ikke hører hjemme? Det er det jo årsmøtet i partiet som bestemmer, uavhengig av hva andre utenfor partiet mener. Mye bedre med partier som har tydelige meldinger enn de som pakker inn populisme bak ulne utsagn. Da vet man i det minste hva man vil - eller ikke vil - gi sin stemme til. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 28. november Skrevet 28. november nachnoo skrev (1 time siden): Jeg synes det er bra at KrF tør å stå fast på sine verdier og ikke bare dilter med de politisk korrekte. Det er like fullt moralisme og overformynderi de representerer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november Virker som om de lever, eller ønsker å leve, på 1800 tallet. Helt villt så mange som har kjempet for å komme dit vi er i dag, men krf vil helst 1 million skritt tilbake i tid. Anonymkode: e8496...225 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november Hva er saken her? Noen som har link? Anonymkode: 4b1d5...4ae 0 Siter
nachnoo Skrevet 28. november Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virker som om de lever, eller ønsker å leve, på 1800 tallet. Helt villt så mange som har kjempet for å komme dit vi er i dag, men krf vil helst 1 million skritt tilbake i tid. Anonymkode: e8496...225 Det er mange ting som var like bra eller bedre før i tiden. Ikke alle endringer er et fremskitt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november nachnoo skrev (7 minutter siden): Det er mange ting som var like bra eller bedre før i tiden. Ikke alle endringer er et fremskitt. Og så er det vel noe med å se hvilket ståsted man snakker fra? Eller hur? For svært mange er det langt bedre nå enn før. Anonymkode: e8496...225 0 Siter
nachnoo Skrevet 28. november Skrevet 28. november (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og så er det vel noe med å se hvilket ståsted man snakker fra? Eller hur? For svært mange er det langt bedre nå enn før. Anonymkode: e8496...225 Samlet sett for hele befolkningen er det ingen tvil om at vi aldri har hatt det bedre (selv om mange sutrer). Men det betyr ikke at alle endringer har vært til det bedre. Det finnes mange eksempler også på ting som har blitt verre. Endret 28. november av nachnoo 1 Siter
knas Skrevet 28. november Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virker som om de lever, eller ønsker å leve, på 1800 tallet. Helt villt så mange som har kjempet for å komme dit vi er i dag, men krf vil helst 1 million skritt tilbake i tid. Anonymkode: e8496...225 Men nøyaktig hva er det du snakker om? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november nachnoo skrev (8 minutter siden): Samlet sett for hele befolkningen er det ingen tvil om at vi aldri har hatt det bedre (selv om mange sutrer). Men det betyr ikke at alle endringer har vært til det bedre. Det finnes mange eksempler også på ting som har blitt verre. Selvfølgelig er ikke absolutt alle endringer positive, det ville vært merkelig. Anonymkode: e8496...225 0 Siter
laban Skrevet 28. november Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er saken her? Noen som har link? Anonymkode: 4b1d5...4ae knas skrev (1 time siden): Men nøyaktig hva er det du snakker om? Tror det har med denne saken å gjøre: https://www.vg.no/nyheter/i/16PXOQ/dag-inge-ulstein-krf-vil-ha-mer-parterapi-boer-bli-vanskeligere-aa-skilles 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november TS her. Jeg mente summen av all gudeskspen de kommer med. De synes det er greit å oppfordre kvinner til ikke ta abort etter voldtekt. De vil at butikker uten bemanning i visse klokkeslett, ikke skal få selge øl. Selv om digital kontroll er minst like effektiv mot at barn får tak i alkohol. De vil det skal bli vanskeligere å skille seg. De har gitt oss morsomme avgifter på alkohol, sukkerbrus osv. De mener at kristne har bedre moral enn fritenkere. De er rett og slett generelt helt fulle av arkaisk moralisme. Og de prøver å ta gleden fra folk. Det er ingen andre enn religiøse kjernefamilier som har noe å vinne på at de finnes. Det er bare å følge med på politikken så vises det. Anonymkode: 51122...14e 0 Siter
ISW Skrevet 29. november Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De synes det er greit å oppfordre kvinner til ikke ta abort etter voldtekt Når har noen i KrF oppfordret kvinner til det? Det du viser til er en uttalelse fra en enkeltperson hva hun hevder å ville gjøre. Det har hun selvsagt full rett til. Hun har på ingen måte lagt føringer for hva f.eks du skal gjøre hvis du havnet i en slik situasjon. Heller ikke tatt til orde for å endre lovverket. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november ISW skrev (1 time siden): Når har noen i KrF oppfordret kvinner til det? Det du viser til er en uttalelse fra en enkeltperson hva hun hevder å ville gjøre. Det har hun selvsagt full rett til. Hun har på ingen måte lagt føringer for hva f.eks du skal gjøre hvis du havnet i en slik situasjon. Heller ikke tatt til orde for å endre lovverket. Nei. Hun blir ikke invitert i en podcast fordi hun er en privatperson, hun ble invitert fordi hun er krfu-leder. Selvsagt legger hun føringer når hun ordrett sier: "jeg mener man burde det" (altså bære frem barnet etter en voldtekt). Anonymkode: e8496...225 0 Siter
ISW Skrevet 29. november Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Hun blir ikke invitert i en podcast fordi hun er en privatperson, hun ble invitert fordi hun er krfu-leder. Selvsagt legger hun føringer når hun ordrett sier: "jeg mener man burde det" (altså bære frem barnet etter en voldtekt). Anonymkode: e8496...225 Hun sier ingenting om hva kvinner som har blitt voldtatt bør gjøre. Jeg respekterer hennes ståsted om at hun mener at et liv har blitt til, også etter en voldtekt. Jeg er ikke enig i det, men jeg respekterer hennes rett til å mene det. Leder av KrF har for øvrig vært tydelig på at dette ikke er KrF sin politikk. Da lar jeg det være med det. Jeg synes det er betydelig verre at leder i RU harsellerer med at en amerikaner ble skutt. 2 Siter
cilie Skrevet 29. november Skrevet 29. november ISW skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er betydelig verre at leder i RU harsellerer med at en amerikaner ble skutt. Word 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november ISW skrev (4 minutter siden): Hun sier ingenting om hva kvinner som har blitt voldtatt bør gjøre. Jeg respekterer hennes ståsted om at hun mener at et liv har blitt til, også etter en voldtekt. Jeg er ikke enig i det, men jeg respekterer hennes rett til å mene det. Leder av KrF har for øvrig vært tydelig på at dette ikke er KrF sin politikk. Da lar jeg det være med det. Jeg synes det er betydelig verre at leder i RU harsellerer med at en amerikaner ble skutt. Selvsagt kan man respektere hennes mening, og samtidig være uenig i den. Goes without saying. Men rett får være rett.Det er ganske fenomenalt naivt å tro at en politikers meninger ikke bidrar til å legge føringer. Når hun bruker ord som "man" og "bør" så snakker hun om kvinner generelt, og ikke "jeg mener at jeg ville gjort slik og sånn". Og på samme tid er det veldig fint å vite hvor man har partiet nå om dagen. Anonymkode: e8496...225 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.