ISW Skrevet 29. november Skrevet 29. november Hadde hun sagt «KrF (evt KrFU) står inne for at norske kvinner skal bære fram barnet etter en voldtekt» så hadde jeg syntes det var hårreisende. Men her tolker jeg det mer som hennes personlige mening og ikke noe partiet står inne for. Med det sagt: Jeg respekterer også fullt ut dine grunner til å ikke like KrF. Det er ikke et parti for alle, som også gjenspeiles i oppslutningen. Jeg liker imidlertid hvordan de står i krigen og står for meningene sine. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Jeg mente summen av all gudeskspen de kommer med. De synes det er greit å oppfordre kvinner til ikke ta abort etter voldtekt. De vil at butikker uten bemanning i visse klokkeslett, ikke skal få selge øl. Selv om digital kontroll er minst like effektiv mot at barn får tak i alkohol. De vil det skal bli vanskeligere å skille seg. De har gitt oss morsomme avgifter på alkohol, sukkerbrus osv. De mener at kristne har bedre moral enn fritenkere. De er rett og slett generelt helt fulle av arkaisk moralisme. Og de prøver å ta gleden fra folk. Det er ingen andre enn religiøse kjernefamilier som har noe å vinne på at de finnes. Det er bare å følge med på politikken så vises det. Anonymkode: 51122...14e Det er trist at det partiet har tatt en ganske drastisk endring fra tidligere. Så både Bondevik og Svarstad Haugeland og en til jeg ikke kommer på i farten har reagert negativt på det. Kristen moralisme blir tredd nedover hodene på folk. Ulstein er jo blitt mørkemann delux. Trodde det var en utdøende rase, så naiv er jeg. Anonymkode: e8496...225 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november ISW skrev (Akkurat nå): Hadde hun sagt «KrF (evt KrFU) står inne for at norske kvinner skal bære fram barnet etter en voldtekt» så hadde jeg syntes det var hårreisende. Men her tolker jeg det mer som hennes personlige mening og ikke noe partiet står inne for. Med det sagt: Jeg respekterer også fullt ut dine grunner til å ikke like KrF. Det er ikke et parti for alle, som også gjenspeiles i oppslutningen. Jeg liker imidlertid hvordan de står i krigen og står for meningene sine. Vi har helt ulik oppfatning av hva som ble sagt. Når jeg snakker om meg selv så sier jeg at "jeg mener jeg ville gjort.. osv". Jeg bruker overhodet ikke ord som "jeg mener man bør". Og så kan man ro og ro til fiskeskjær med at dette kun er private meninger. Jeg er usikker på om privatlivet er så lett å skille fra politikeren. Som om det kun var en hatt man tar av og på i ulike sammenhenger. Det blir for godtroende. Anonymkode: e8496...225 0 Siter
ISW Skrevet 29. november Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har helt ulik oppfatning av hva som ble sagt. Når jeg snakker om meg selv så sier jeg at "jeg mener jeg ville gjort.. osv". Jeg bruker overhodet ikke ord som "jeg mener man bør". Og så kan man ro og ro til fiskeskjær med at dette kun er private meninger. Jeg er usikker på om privatlivet er så lett å skille fra politikeren. Som om det kun var en hatt man tar av og på i ulike sammenhenger. Det blir for godtroende. Anonymkode: e8496...225 Ja, men jeg forholder meg mest til at dette verken er KrF eller KrFU sin politikk. Så lever jeg forsåvidt greit med at det er en og annen løs kanon på dekk i de fleste partier, særlig ungdomspartiene. Bortsett fra når det handler om harsellering med drap. Syntes det var riktig av leder i RU å trekke seg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november ISW skrev (1 minutt siden): Ja, men jeg forholder meg mest til at dette verken er KrF eller KrFU sin politikk. Så lever jeg forsåvidt greit med at det er en og annen løs kanon på dekk i de fleste partier, særlig ungdomspartiene. Bortsett fra når det handler om harsellering med drap. Syntes det var riktig av leder i RU å trekke seg. Utvilsomt. Impulskontrollen der i leiren var jo helt fraværende. Det var jo ikke første gang hun herja på nett. Anonymkode: e8496...225 1 Siter
nachnoo Skrevet 29. november Skrevet 29. november Jeg er ikke religiøs, jeg synes en kald fatøl er godt ute, og jeg spiser min faste sjokoladeplate hvert eneste år. Tross dette ser jeg gjerne at det blir færre utsalgssteder og kortere salgstid for alkohol, og sukkeravgiften burde vært mange ganger så høy som den er. 0 Siter
cilie Skrevet 29. november Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kristen moralisme blir tredd nedover hodene på folk. Ulstein er jo blitt mørkemann delux. Tredd nedover på hodene til folk? Vi lever i et demokrati. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november cilie skrev (3 minutter siden): Tredd nedover på hodene til folk? Vi lever i et demokrati. Eh ja, heldigvis. Du skjønner ikke hva jeg mener eller er du bare sur? Anonymkode: e8496...225 0 Siter
Grendel Skrevet 29. november Skrevet 29. november Jeg har to meninger på en gang. På den ene siden mener jeg det er mer enn greit å ta abort etter voldtekt. Jeg trenger ikke forklare det. På den andre siden respekterer jeg at lederen i KrFU sier at hun ikke ville tatt abort det siden barnet ikke er part i saken. Jeg respekterer at hun tar konsekvensen av sitt filosofiske syn som går ut på at et liv er et liv. Hun har sin mening og det er helt greit å være uenig. Hvis jeg var kvinne ville jeg ikke båret frem barnet til en voldtektsmann, men hun får gjøre sin greie. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november Skrevet 29. november Politikk og religion bør ikke blandes. De og Rødt er de verste hyklerne på tinget. Fanatikere er de hele gjengen. Anonymkode: 51122...14e 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. november Skrevet 29. november AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Politikk og religion bør ikke blandes. Anonymkode: 51122...14e Helt enig. Religion er en privatsak og bør ikke blandes med politikk. 0 Siter
cilie Skrevet 30. november Skrevet 30. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eh ja, heldigvis. Du skjønner ikke hva jeg mener eller er du bare sur? Anonymkode: e8496...225 Jeg mener det jeg svarte og har ikke noe problem med Ulstein. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. november Skrevet 30. november Lillemus skrev (10 timer siden): Helt enig. Religion er en privatsak og bør ikke blandes med politikk. Kunne ikke vært mer enig. Anonymkode: e8496...225 0 Siter
ISW Skrevet 30. november Skrevet 30. november cilie skrev (12 timer siden): Jeg mener det jeg svarte og har ikke noe problem med Ulstein. Jeg synes Ulstein har tatt KrF i en tydelig retning. Det er bedre at 20% liker deg og 80% misliker deg, enn at 100% er likegyldige til deg, når det gjelder politisk oppslutning. Det ser vi jo også med FrP. De er Norges mest mislikte parti, men også på flere målinger Norges største parti. Hvis jeg var personlig kristen, ville jeg selvfølgelig både mene og kunne påstå at kristne verdier var bedre enn andre verdier. På samme måte som en kommunist vil mene at kommunismen er bedre enn kapitalismen. Jeg ser ingen problemer med det. Det er bare litt uvant at noen faktisk kommuniserer det. 3 Siter
nachnoo Skrevet 30. november Skrevet 30. november Hvilken religion er dominerende i land folk «flykter» til, og hvilken religion er dominerende i de land de reiser fra? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.