Gå til innhold

Synes du KRF stikker sin moralske pekefinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde hun sagt «KrF (evt KrFU) står inne for at norske kvinner skal bære fram barnet etter en voldtekt» så hadde jeg syntes det var hårreisende.

Men her tolker jeg det mer som hennes personlige mening og ikke noe partiet står inne for.

Med det sagt: Jeg respekterer også fullt ut dine grunner til å ikke like KrF. Det er ikke et parti for alle, som også gjenspeiles i oppslutningen. Jeg liker imidlertid hvordan de står i krigen og står for meningene sine.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. Jeg mente summen av all gudeskspen de kommer med. De synes det er greit å oppfordre kvinner til ikke ta abort etter voldtekt. De vil at butikker uten bemanning i visse klokkeslett, ikke skal få selge øl. Selv om digital kontroll er minst like effektiv mot at barn får tak i alkohol. De vil det skal bli vanskeligere å skille seg.

De har gitt oss morsomme avgifter på alkohol, sukkerbrus osv.

De mener at kristne har bedre moral enn fritenkere. De er rett og slett generelt helt fulle av arkaisk moralisme. Og de prøver å ta gleden fra folk. Det er ingen andre enn religiøse kjernefamilier som har noe å vinne på at de finnes. Det er bare å følge med på politikken så  vises det.

Anonymkode: 51122...14e

Det er trist at det partiet har tatt en ganske drastisk endring fra tidligere. Så både Bondevik og Svarstad Haugeland og en til jeg ikke kommer på i farten har reagert negativt på det. Kristen moralisme blir tredd nedover hodene på folk. Ulstein er jo blitt mørkemann delux. Trodde det var en utdøende rase, så naiv er jeg.

Anonymkode: e8496...225

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Hadde hun sagt «KrF (evt KrFU) står inne for at norske kvinner skal bære fram barnet etter en voldtekt» så hadde jeg syntes det var hårreisende.

Men her tolker jeg det mer som hennes personlige mening og ikke noe partiet står inne for.

Med det sagt: Jeg respekterer også fullt ut dine grunner til å ikke like KrF. Det er ikke et parti for alle, som også gjenspeiles i oppslutningen. Jeg liker imidlertid hvordan de står i krigen og står for meningene sine.

Vi har helt ulik oppfatning av hva som ble sagt. Når jeg snakker om meg selv så sier jeg at "jeg mener jeg ville gjort.. osv". Jeg bruker overhodet ikke ord som "jeg mener man bør". Og så kan man ro og ro til fiskeskjær med at dette kun er private meninger. Jeg er usikker på om privatlivet er så lett å skille fra politikeren. Som om det kun var en hatt man tar av og på i ulike sammenhenger. Det blir for godtroende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har helt ulik oppfatning av hva som ble sagt. Når jeg snakker om meg selv så sier jeg at "jeg mener jeg ville gjort.. osv". Jeg bruker overhodet ikke ord som "jeg mener man bør". Og så kan man ro og ro til fiskeskjær med at dette kun er private meninger. Jeg er usikker på om privatlivet er så lett å skille fra politikeren. Som om det kun var en hatt man tar av og på i ulike sammenhenger. Det blir for godtroende. 

Ja, men jeg forholder meg mest til at dette verken er KrF eller KrFU sin politikk. Så lever jeg forsåvidt greit med at det er en og annen løs kanon på dekk i de fleste partier, særlig ungdomspartiene. 

Bortsett fra når det handler om harsellering med drap. Syntes det var riktig av leder i RU å trekke seg. 

AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg forholder meg mest til at dette verken er KrF eller KrFU sin politikk. Så lever jeg forsåvidt greit med at det er en og annen løs kanon på dekk i de fleste partier, særlig ungdomspartiene. 

Bortsett fra når det handler om harsellering med drap. Syntes det var riktig av leder i RU å trekke seg. 

Utvilsomt. Impulskontrollen der i leiren var jo helt fraværende. Det var jo ikke første gang hun herja på nett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...