AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november Jeg har forsøkt å skrive med brukernavn, men det funker dårlig for meg fordi jeg gjerne ønsker å være så anonym som mulig. Så jeg lurer derfor på: Hva er beste måten å huske det man oppretter tråder om som Anonym bruker? Har vurdert å lage ett dokument med alle overskrifter med link til trådene, men er litt redd for noen skal finne det... (Jeg vet jeg ofte kan opprette flere tråder med samme tema fordi jeg glemmer meg, og kan se at det kan være plagsomt for andre her inne. Også er det jo en fordel for meg også å huske rådene jeg får). Anonymkode: fc25b...eb2 0 Siter
Sokk Skrevet 28. november Skrevet 28. november Det er veldig få som oppretter tråder her, så du er ikke helt anonym uansett. Det er derfor like greit å bare skrive med brukernavn. Du får ta det som en utfordring til å være mindre unnvikende. Hvis du tror at andre brukere på DOL skal få tilgang til et dokument som du har lagret lokalt på datamaskinen din, så høres det ganske urealistisk ut, og litt paranoid. Det skjer altså ikke. Jeg blir ikke irritert over gjentagende tråder, for det er så lite aktivitet her at nesten all aktivitet er positiv. Men jeg blir ganske fascinert over fenomenet, både at du tror at du er anonym når du forteller den samme sykehistorien og de samme problemene på tvers av tråder og at du (og enkelte andre) har et behov for å lage en ny tråd hver eneste gang dere tenker på samme tema. F.eks utfordre Asperger-diagnose, kan jeg ha unnvikende pf, hvordan bli bedre på x, y, z, hvordan få en venninne eller hobby, alternativer til litium, er det andre som har bivirkning x av litium, de to sistnevnte er det vel en annen bruker som står for). Fru depersonalisering og hjernetåke som mangler evnen til å bruke komma i oppramsinger, har derimot enten klart å ta seg en pause, eller blitt blokkert. Poenget er: jeg synes ikke det er noen krise for oss lesere med gjentagende tråder, men jeg tenker det er greit å være klar over at man ikke er mer anonym med anonymknappen enn med brukernavn og at du og andre kanskje kan ha nytte av å reflektere litt over hvorfor du er så rask til å lage en tråd om noe og hva du egentlig får ut av det, siden innspillene fort glemmes. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november Sokk skrev (1 minutt siden): Det er veldig få som oppretter tråder her, så du er ikke helt anonym uansett. Det er derfor like greit å bare skrive med brukernavn. Du får ta det som en utfordring til å være mindre unnvikende. Hvis du tror at andre brukere på DOL skal få tilgang til et dokument som du har lagret lokalt på datamaskinen din, så høres det ganske urealistisk ut, og litt paranoid. Det skjer altså ikke. Jeg blir ikke irritert over gjentagende tråder, for det er så lite aktivitet her at nesten all aktivitet er positiv. Men jeg blir ganske fascinert over fenomenet, både at du tror at du er anonym når du forteller den samme sykehistorien og de samme problemene på tvers av tråder og at du (og enkelte andre) har et behov for å lage en ny tråd hver eneste gang dere tenker på samme tema. F.eks utfordre Asperger-diagnose, kan jeg ha unnvikende pf, hvordan bli bedre på x, y, z, hvordan få en venninne eller hobby, alternativer til litium, er det andre som har bivirkning x av litium, de to sistnevnte er det vel en annen bruker som står for). Fru depersonalisering og hjernetåke som mangler evnen til å bruke komma i oppramsinger, har derimot enten klart å ta seg en pause, eller blitt blokkert. Poenget er: jeg synes ikke det er noen krise for oss lesere med gjentagende tråder, men jeg tenker det er greit å være klar over at man ikke er mer anonym med anonymknappen enn med brukernavn og at du og andre kanskje kan ha nytte av å reflektere litt over hvorfor du er så rask til å lage en tråd om noe og hva du egentlig får ut av det, siden innspillene fort glemmes. Takk for godt svar. Jeg ser poenget ditt, så jeg har bestemt meg for å virkelig prøve å bare skrive med brukernavn heretter. Jeg er ikke bekymret for at brukere her skal få tilgang til dokumentet, men mest personer IRL. Hvis jeg f.eks en dag skulle dø og noen skulle logge seg på pcen min, sånne type ting. Ja, jeg har nok vert veldig naiv i tanken på hvor anonym jeg er. Jeg er vel for så vidt fortsatt anonym i og med at ingen her vet hvem jeg IRL (så vidt jeg vet?). Men må si jeg ble litt skremt nå som jeg har skjønt at jeg virkelig er 'avslørt' og såpass lett å kjenne igjen til tross for at jeg har skrevet som anonym. Og jeg får helst lyst til å bare rømme fra hele forumet og aldri vise meg her igjen. Men skal forsøke å ta det som en utfordring til å være mindre unnvikende, for jeg vil jo virkelig bli bedre og tørre leve det livet jeg ønsker. Og gjør jeg ingen endringer blir det i alle fall ikke bedre. Svaret på hvorfor jeg er så rask til å lage en tråd om noe er nok så enkel som at det er dårlig vane og en slags avhengighet(?). For jeg har vært på ulike forum siden jeg var 12 år og har dermed i mange år opprettet tråder om alt det jeg tenker og lurer på. Og hva jeg får ut av det er nok en slags erstatning for noen å snakke med IRL, for jeg har stort sett bare psykiatrien (og litt familie) jeg snakker med ukentlig og det er mye jeg ikke tør å snakke med de om. 0 Siter
Glitter Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (41 minutter siden): Takk for godt svar. Jeg ser poenget ditt, så jeg har bestemt meg for å virkelig prøve å bare skrive med brukernavn heretter. Jeg er ikke bekymret for at brukere her skal få tilgang til dokumentet, men mest personer IRL. Hvis jeg f.eks en dag skulle dø og noen skulle logge seg på pcen min, sånne type ting. Ja, jeg har nok vert veldig naiv i tanken på hvor anonym jeg er. Jeg er vel for så vidt fortsatt anonym i og med at ingen her vet hvem jeg IRL (så vidt jeg vet?). Men må si jeg ble litt skremt nå som jeg har skjønt at jeg virkelig er 'avslørt' og såpass lett å kjenne igjen til tross for at jeg har skrevet som anonym. Og jeg får helst lyst til å bare rømme fra hele forumet og aldri vise meg her igjen. Men skal forsøke å ta det som en utfordring til å være mindre unnvikende, for jeg vil jo virkelig bli bedre og tørre leve det livet jeg ønsker. Og gjør jeg ingen endringer blir det i alle fall ikke bedre. Svaret på hvorfor jeg er så rask til å lage en tråd om noe er nok så enkel som at det er dårlig vane og en slags avhengighet(?). For jeg har vært på ulike forum siden jeg var 12 år og har dermed i mange år opprettet tråder om alt det jeg tenker og lurer på. Og hva jeg får ut av det er nok en slags erstatning for noen å snakke med IRL, for jeg har stort sett bare psykiatrien (og litt familie) jeg snakker med ukentlig og det er mye jeg ikke tør å snakke med de om. Det siste avsnittet ditt kan jeg relatere til. Var selv 13 da jeg begynte på nettforum. Det blir absolutt en avhengighet. Samtidig er det jo mye å lære og jeg kan ikke se at dette er verre enn gaming. Sånn i forhold til å bli avhengig av noe på nett. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 time siden): Hvis jeg f.eks en dag skulle dø og noen skulle logge seg på pcen min, sånne type ting. Spiller det noen rolle når du uansett ikke lever lengre? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november Glitter skrev (16 minutter siden): Det siste avsnittet ditt kan jeg relatere til. Var selv 13 da jeg begynte på nettforum. Det blir absolutt en avhengighet. Samtidig er det jo mye å lære og jeg kan ikke se at dette er verre enn gaming. Sånn i forhold til å bli avhengig av noe på nett. Jeg er helt enig med deg. Jeg ser absolutt mange positive sider med forumet. Den største negative siden for meg er nok at jeg stort sett føler jeg lever mer her inne enn IRL, og jeg tenker ofte jeg burde forsøke komme meg mer ut i det ekte livet. Tørre ta opp alle de tingene jeg skriver om her inne med behandler, få meg en venninne jeg kan ha dype og meningsfulle samtaler med, en mer givende hobby osv. Men det er ikke alltid like enkelt dessverre. 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november psykedeliker skrev (Akkurat nå): Spiller det noen rolle når du uansett ikke lever lengre? Ja. Hadde f.eks mine foreldre lest alt det jeg har skrevet her inne hadde de endret totalt mening om meg. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 minutt siden): Hadde f.eks mine foreldre lest alt det jeg har skrevet her inne hadde de endret totalt mening om meg. Hva så? Hvorfor er det så viktig for deg? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november psykedeliker skrev (Akkurat nå): Hva så? Hvorfor er det så viktig for deg? Hva andre mener om meg er bare veldig viktig for meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 time siden): Takk for godt svar. Jeg ser poenget ditt, så jeg har bestemt meg for å virkelig prøve å bare skrive med brukernavn heretter. Jeg er ikke bekymret for at brukere her skal få tilgang til dokumentet, men mest personer IRL. Hvis jeg f.eks en dag skulle dø og noen skulle logge seg på pcen min, sånne type ting. Ja, jeg har nok vert veldig naiv i tanken på hvor anonym jeg er. Jeg er vel for så vidt fortsatt anonym i og med at ingen her vet hvem jeg IRL (så vidt jeg vet?). Men må si jeg ble litt skremt nå som jeg har skjønt at jeg virkelig er 'avslørt' og såpass lett å kjenne igjen til tross for at jeg har skrevet som anonym. Og jeg får helst lyst til å bare rømme fra hele forumet og aldri vise meg her igjen. Men skal forsøke å ta det som en utfordring til å være mindre unnvikende, for jeg vil jo virkelig bli bedre og tørre leve det livet jeg ønsker. Og gjør jeg ingen endringer blir det i alle fall ikke bedre. Svaret på hvorfor jeg er så rask til å lage en tråd om noe er nok så enkel som at det er dårlig vane og en slags avhengighet(?). For jeg har vært på ulike forum siden jeg var 12 år og har dermed i mange år opprettet tråder om alt det jeg tenker og lurer på. Og hva jeg får ut av det er nok en slags erstatning for noen å snakke med IRL, for jeg har stort sett bare psykiatrien (og litt familie) jeg snakker med ukentlig og det er mye jeg ikke tør å snakke med de om. Er det du som også er Siena? Anonymkode: 231ae...6d6 0 Siter
psykedeliker Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå): Hva andre mener om meg er bare veldig viktig for meg. Hvorfor er det så viktig for deg? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november psykedeliker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det så viktig for deg? Fordi jeg er redd for å skuffe noen, ikke bli likt, bli såret, tror jeg. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (2 minutter siden): Fordi jeg er redd for å skuffe noen, ikke bli likt, bli såret, tror jeg. Hvem har lært deg å tenke slik? 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november psykedeliker skrev (Akkurat nå): Hvem har lært deg å tenke slik? Jeg tror ikke noen har lært meg å tenke slik, jeg tror det bare har blitt slik? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (4 minutter siden): Fordi jeg er redd for å skuffe noen, ikke bli likt, bli såret, tror jeg. Jeg har det likedan. Det er krevende. Får du hjelp? Anonymkode: 1d195...d4d 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har det likedan. Det er krevende. Får du hjelp? Anonymkode: 1d195...d4d Ja. Eller det vil si jeg går i behandling, men har ikke begynt å få hjelp med akkurat det enda. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 28. november Skrevet 28. november (endret) 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke noen har lært meg å tenke slik, jeg tror det bare har blitt slik? Hvorvidt alt som skjer har en årsak, eller om ting bare skjer tilfeldig, er et filosofisk verdispørsmål. Hva tenker du om det? Tror du på tilfeldigheter eller ikke? Endret 28. november av psykedeliker 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november psykedeliker skrev (3 minutter siden): Hvorvidt alt som skjer har en årsak, eller om ting bare skjer tilfeldig, er et filosofisk verdispørsmål. Hva tenker du om det? Tror du på tilfeldigheter eller ikke? Jeg tror på tilfeldigheter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november Skrevet 28. november 𝚂 𝚔 𝚢 skrev (4 minutter siden): Ja. Eller det vil si jeg går i behandling, men har ikke begynt å få hjelp med akkurat det enda. Er du deprimert? Anonymkode: 1d195...d4d 0 Siter
𝚂 𝚔 𝚢 Skrevet 28. november Skrevet 28. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du deprimert? Anonymkode: 1d195...d4d Ikke nå, men har vert det flere ganger tidligere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.