Gå til innhold

Huske det man oppretter tråder om som Anonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt å skrive med brukernavn, men det funker dårlig for meg fordi jeg gjerne ønsker å være så anonym som mulig. Så jeg lurer derfor på: Hva er beste måten å huske det man oppretter tråder om som Anonym bruker? Har vurdert å lage ett dokument med alle overskrifter med link til trådene, men er litt redd for noen skal finne det... 

(Jeg vet jeg ofte kan opprette flere tråder med samme tema fordi jeg glemmer meg, og kan se at det kan være plagsomt for andre her inne. Også er det jo en fordel for meg også å huske rådene jeg får).

Anonymkode: fc25b...eb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig få som oppretter tråder her, så du er ikke helt anonym uansett. Det er derfor like greit å bare skrive med brukernavn. Du får ta det som en utfordring til å være mindre unnvikende.

Hvis du tror at andre brukere på DOL skal få tilgang til et dokument som du har lagret lokalt på datamaskinen din, så høres det ganske urealistisk ut, og litt paranoid. Det skjer altså ikke.

Jeg blir ikke irritert over gjentagende tråder, for det er så lite aktivitet her at nesten all aktivitet er positiv. Men jeg blir ganske fascinert over fenomenet, både at du tror at du er anonym når du forteller den samme sykehistorien og de samme problemene på tvers av tråder og at du (og enkelte andre) har et behov for å lage en ny tråd hver eneste gang dere tenker på samme tema. F.eks utfordre Asperger-diagnose, kan jeg ha unnvikende pf, hvordan bli bedre på x, y, z, hvordan få en venninne eller hobby, alternativer til litium, er det andre som har bivirkning x av litium, de to sistnevnte er det vel en annen bruker som står for). Fru depersonalisering og hjernetåke som mangler evnen til å bruke komma i oppramsinger, har derimot enten klart å ta seg en pause, eller blitt blokkert.

Poenget er: jeg synes ikke det er noen krise for oss lesere med gjentagende tråder, men jeg tenker det er greit å være klar over at man ikke er mer anonym med anonymknappen enn med brukernavn og at du og andre kanskje kan ha nytte av å reflektere litt over hvorfor du er så rask til å lage en tråd om noe og hva du egentlig får ut av det, siden innspillene fort glemmes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...