Gå til innhold

Desserter i jula

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger tips til desserter. Fra det enkle og tradisjonsrike, til de litt nye og kreative :D 

Anonymkode: 0d7a5...ecb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tilslørte bondepiker, karamellpudding, sitronfromasj, Christmas pudding, byggkrem med kirsebærsaus. 

Anonymkode: b21df...0d6

Skrevet

Vi har alltid riskrem med jordbær-/bringebærsaus på julaften og rester første juledag og det samme nyttårsaften og første nyttårsdag. Ellers har vi ikke så mye desserter i jula heller, men kanskje multekrem en dag. Tar heller noe søtt en stund etter maten, litt sjokolade, julegodis, marsipan eller kaker om vi har.

AnonymBruker
Skrevet

Fruksalat, multekrem, mandelkjernpudding, pannacotta, iskake, 

Anonymkode: c567a...d5b

Skrevet
Lillemus skrev (1 time siden):

Vi har alltid riskrem med jordbær-/bringebærsaus på julaften og rester første juledag og det samme nyttårsaften og første nyttårsdag. Ellers har vi ikke så mye desserter i jula heller, men kanskje multekrem en dag. Tar heller noe søtt en stund etter maten, litt sjokolade, julegodis, marsipan eller kaker om vi har.

God riskrem med god saus er så utrolig godt. Et år fikk jeg kjøpt en kirsebærsaus fra danmark og det tror jeg er det beste jeg har smakt på riskrem noen gang. Har ikke sett den i butikken senere, dessverre

påskelilje
Skrevet

Vi har alltid moltekrem og riskrem. Lurte på om jeg i år skulle fleske til med hjemmelaget sitronfromasje en av dagene. Laget det i vinter til min bursdag, og det ble veldig godt!

Skrevet

Tiramisu. Sjokolademousse. Sjokoladefondant. Bakt ostekake. 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (44 minutter siden):

God riskrem med god saus er så utrolig godt. Et år fikk jeg kjøpt en kirsebærsaus fra danmark og det tror jeg er det beste jeg har smakt på riskrem noen gang. Har ikke sett den i butikken senere, dessverre

Det er noe av det beste jeg spiser... sinnsykt godt. Jeg holder meg til bringebær saus, synes den er friskere enn jordbær. Men jeg har skikkelig lyst til å prøve kirsebær, jeg må sjekke nettet og se om jeg finner noe.

Sokk skrev (7 minutter siden):

Tiramisu. Sjokolademousse. Sjokoladefondant. Bakt ostekake. 

Disse har jeg ikke tenkt på en gang, takk!! Ostekake er jo helt himmelsk.

påskelilje skrev (15 minutter siden):

Vi har alltid moltekrem og riskrem. Lurte på om jeg i år skulle fleske til med hjemmelaget sitronfromasje en av dagene. Laget det i vinter til min bursdag, og det ble veldig godt!

Multekrem er en skikkelig vinner for min del. Sitronfromasj må jeg skrive opp, høres nydelig ut etter kraftige måltider.

Lillemus skrev (2 timer siden):

Er slik jeg og har det. Jeg liker å ha litt forskjellige utvalg av snop fremme fremfor dessert egentlig. Men nå leser jeg om så mange gode desserter at det frister å forsøke seg på noe nytt :D Delig med litt ekstra kos i desember, midt i mørketiden. 

E7H7 skrev (53 minutter siden):

Dronning Maude dessert! 

Aldri hørt om... skal sjekke den ut. Takk!

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tilslørte bondepiker, karamellpudding, sitronfromasj, Christmas pudding, byggkrem med kirsebærsaus. 

Anonymkode: b21df...0d6

Xmas pudding synes jeg er grøss, men resten er godt. Men byggkrem med saus altså? Skeptisk...

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men byggkrem med saus altså? Skeptisk...

Spør du meg så er det for spesielt interesserte. Men heldigvis har vi jo ulik smak! 😀

Nicklusheletida
Skrevet

Vi pleier å ha multekrem og krumkake. I år er det datter som er sjef på julaften og vi får servert stekt eple med kanel og vaniljeis. Det blir sikkert kjempegodt :)

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (48 minutter siden):

Spør du meg så er det for spesielt interesserte. Men heldigvis har vi jo ulik smak! 😀

Tenkte det :D

Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Vi pleier å ha multekrem og krumkake. I år er det datter som er sjef på julaften og vi får servert stekt eple med kanel og vaniljeis. Det blir sikkert kjempegodt :)

Det lager jeg også, spesielt nyttårsaften. Det er super godt :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...