Worriesome Plenty 2 Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Da jeg var tenåring drømte jeg litt om å bo i USA, men ikke nå lenger. Det virker som mye har gått feil vei. Kanskje i enda større grad en resten av verden. Hadde du noen gang en drøm om å bo i statene? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Noen jeg kjenner som har vært der mye mente at jeg ville like meg der. Men det var før Trump ble president. 0 Siter
nachnoo Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Har tent noen ganger at det hadde vært fint med et år i Montana eller Wyoming. Under Trump er det helt uaktuelt. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Er helt enig. Hadde planlagt vinterferien i år der, men dro til Canada i stedet. Kommer ikke på tale å dra dit så lenge Trump styrer landet (eller noe i den gutteklubben han har med seg JD Vance/Hegseth osv.). De ødelegger landet totalt. Anonymkode: 17e0a...77c 0 Siter
Sokk Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Jeg drømte om å gå på college i USA. Jeg har også drømt om å bo der etterpå, jeg føler at Norge er et så lite land at det ofte bare finnes én akseptert måte å være på, eller gjøre ting på. I USA er det så stort mangfold, så uansett hvordan man vil leve livet sitt, så finnes det likesinnede. Jeg drømmer ikke lenger om USA jeg heller. Jeg har ikke lyst til å reise dit i det hele tatt så lenge dagens regime består. Jeg synes det er skummelt å se hvordan et stort land kan forfalle på den måten. Vi må aldri ta demokratiet for gitt. 0 Siter
ISW Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Jeg elsker USA og har vært der 25-30 ganger i livet. Men nekter å dra dit med Trump som president. 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Worriesome Plenty 2 skrev (6 timer siden): Hadde du noen gang en drøm om å bo i statene? Jeg var i et forhold med ei amerikansk kvinne i ca. tre år og tilbrakte mye tid der, i Kansas City, midt i "the heartland". Var der under både Trump og Biden. Og ja, jeg hadde på et tidspunkt planer om å flytte dit, men da forholdet gikk skeis ble jo ikke det noe av, og det var nok i etterpåklokskapens lys bra. Jeg ble veldig glad i amerikanere og savner ofte imøtekommenheten deres, vennligheten, humoren og viljen til å vise hvem de er. Jeg savner all den vakre naturen i USA og alle de ville dyrene du også kunne møte i forstedene. Jeg savner supermarkedene og maten. Og jeg savner Kansas City som by. Jeg savner ikke alle bilene, parkeringsplassene, de stygge bygningene eller lyden av pistolskudd på den andre sida av parken om kveldene. Men alt dette var det samme under Biden og Trump. Den fascistiske vendingen i USA nå er utrolig trist. Men de fleste amerikanere er hederlige mennesker, bare underlagt et rovkapitalistisk system. Jeg tror det fins håp, og jeg vil gjerne reise tilbake dit en dag. 2 Siter
Everybody Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Hadde en drøm om å dra til California, kanskje kjøre route 66. Har vært i New York og New Jersey. Men nå er det egentlig andre steder som frister mer å dra til enn USA. 0 Siter
cathlin Skrevet 3. desember Skrevet 3. desember Worriesome Plenty 2 skrev (9 timer siden): Da jeg var tenåring drømte jeg litt om å bo i USA, men ikke nå lenger. Det virker som mye har gått feil vei. Kanskje i enda større grad en resten av verden. Hadde du noen gang en drøm om å bo i statene? Har ikke drømt om det, men ville gjerne tatt en tur om jeg hadde hatt råd. Gjerne også Canada. 1 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember Har aldri hatt noen drøm å reise til Amerika nei, og i alle fall ikke de store byene. Skulle jeg dratt så ville jeg opplevd naturen og dyrelivet. Canada kunne jeg tenkt meg og Alaska - sommers tid. Men ikke så lenge den oransje gærningen styrer. 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember Kunne godt dratt på ferie til USA, men jeg slipper ikke inn dit så det utelukker seg selv. 😛 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember Glitter skrev (8 timer siden): Kunne godt dratt på ferie til USA, men jeg slipper ikke inn dit så det utelukker seg selv. 😛 Hvorfor? Anonymkode: 7c283...a09 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Anonymkode: 7c283...a09 Straffedømt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.