Glitter Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Er det meningen at for å få klart langsyn, feks når en ser teksten på TV, så må en ta brillene ned på nesen? For når de er på plass øverst på nesen så blir teksten blurry? Når jeg leser på mobilen og bruker kortsyn så er det normalt. 0 Siter
Vhanja Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Tror bare du skal kunne flytte blikket. 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember 2025 Forfatter Skrevet 4. desember 2025 Vhanja skrev (21 minutter siden): Tror bare du skal kunne flytte blikket. Det funker ikke her. Eneste som funker er å flytte på brillene. 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Glitter skrev (47 minutter siden): Er det meningen at for å få klart langsyn, feks når en ser teksten på TV, så må en ta brillene ned på nesen? For når de er på plass øverst på nesen så blir teksten blurry? Når jeg leser på mobilen og bruker kortsyn så er det normalt. Det er meningen at du skal kunne se klart både på kort og lang sikt - uten å måtte flytte på brillene. Hvis du har progressive briller og ikke kan se på tv med brillene, så bør du reklamere. 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember 2025 Forfatter Skrevet 4. desember 2025 frosken skrev (6 minutter siden): Det er meningen at du skal kunne se klart både på kort og lang sikt - uten å måtte flytte på brillene. Hvis du har progressive briller og ikke kan se på tv med brillene, så bør du reklamere. Har hatt de i over ett år så er nok for sent å reklamere..Eller i hvertfall siden i vår har jeg hatt de. 0 Siter
frosken Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Glitter skrev (2 minutter siden): Har hatt de i over ett år så er nok for sent å reklamere..Eller i hvertfall siden i vår har jeg hatt de. Har du sett bra med dem tidligere? 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember 2025 Forfatter Skrevet 4. desember 2025 frosken skrev (6 minutter siden): Har du sett bra med dem tidligere? Nei de var sånn fra start. Jeg har bare vært treg å gjøre noe med det. 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Det er vel noen som ikke får til å bruke de. Min far f.eks. Det er en tilvenningssak. Selv bruker jeg to par briler for forskjellige ting. 0 Siter
erik123 Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Glitter skrev (3 timer siden): Det funker ikke her. Eneste som funker er å flytte på brillene. Progressive briller er bare fantastisk, du skal ikke flytte på brillen, men flytte på blikket. Har hatt slike i 20 år uten problemer. 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember 2025 Forfatter Skrevet 4. desember 2025 erik123 skrev (2 minutter siden): Progressive briller er bare fantastisk, du skal ikke flytte på brillen, men flytte på blikket. Har hatt slike i 20 år uten problemer. Må være noe galt med mine da. 0 Siter
Ekstra Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Jeg har også bare gode erfaringer med progressive briller. Eneste de ikke er gode til er å gå på tur med i ulendt terreng, har jeg erfart. Da ser man rett ned og bruker lesefeltet på en lengre avstand enn det er beregnet til. Trenger heldigvis egentlig ikke briller når jeg går på tur. 1 Siter
erik123 Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Glitter skrev (3 timer siden): Må være noe galt med mine da. Det er nok det. De er enkle å bruke. Prøv igjen. 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember 2025 Forfatter Skrevet 4. desember 2025 Ekstra skrev (2 timer siden): Jeg har også bare gode erfaringer med progressive briller. Eneste de ikke er gode til er å gå på tur med i ulendt terreng, har jeg erfart. Da ser man rett ned og bruker lesefeltet på en lengre avstand enn det er beregnet til. Trenger heldigvis egentlig ikke briller når jeg går på tur. Ja okei. Lurer på om optiker har målt øynene mine feil da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2025 Skrevet 4. desember 2025 Glitter skrev (1 time siden): Ja okei. Lurer på om optiker har målt øynene mine feil da. Jeg er også bare sånn halvfornøyd, men det er enda verre med vanlige briller, uten progressivfeltene. Når jeg skal lese noe veldig nære tar jeg av meg brillene, ellers må jeg ha dem på, jeg er temmelig nærsynt og ser ikke en døyt på avstand uten briller. 0 Siter
Glitter Skrevet 4. desember 2025 Forfatter Skrevet 4. desember 2025 Lillemus skrev (1 time siden): Jeg er også bare sånn halvfornøyd, men det er enda verre med vanlige briller, uten progressivfeltene. Når jeg skal lese noe veldig nære tar jeg av meg brillene, ellers må jeg ha dem på, jeg er temmelig nærsynt og ser ikke en døyt på avstand uten briller. Ok. Kanskje det er normalt sånn jeg har det. Har hørt andre si de ikke ble vant med dem. 0 Siter
frosken Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 Glitter skrev (7 timer siden): Ja okei. Lurer på om optiker har målt øynene mine feil da. Eller kanskje er det brille-tilpasningen som har blitt dårlig. Jeg synes du skal dra tilbake til optikeren og forklare at det ikke fungerer. 0 Siter
morsan Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 Ekstra skrev (16 timer siden): Jeg har også bare gode erfaringer med progressive briller. Eneste de ikke er gode til er å gå på tur med i ulendt terreng, har jeg erfart. Da ser man rett ned og bruker lesefeltet på en lengre avstand enn det er beregnet til. Trenger heldigvis egentlig ikke briller når jeg går på tur. Har samme erfaring vedr turgåing i ulendt terreng. Jeg blir faktisk «bilsyk» av det - kvalm og svimmel. Sikkert pga at blikket beveger seg for mye mellom feltene i brilleglasset. Så da bruker jeg enten linser eller mine gamle, ikke-progressive briller. Ellers har jeg som deg bare gode erfaringer med brillene og ser godt. Eneste unntaket er om jeg synker altfor langt ned i sofaen foran TV’n 😆 fordi da ser jeg mer ut av nederkanten som er beregnet på lesing ol. 1 Siter
Grendel Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 Det fungerer veldig bra for meg. Første gang jeg prøvde dem på følte jeg med sjøsyk og tenkte det var en tabbe. Alt så fordreid ut. Nå er jeg helt vant til det og ser ikke den effekten i det hele tatt. 1 Siter
Glitter Skrevet 5. desember 2025 Forfatter Skrevet 5. desember 2025 frosken skrev (9 timer siden): Eller kanskje er det brille-tilpasningen som har blitt dårlig. Jeg synes du skal dra tilbake til optikeren og forklare at det ikke fungerer. Ok. Får prøve å tørre det. Synes sånt er skikkelig skummelt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. desember 2025 Skrevet 5. desember 2025 Jeg liker heller ikke progressive briller. Så tok av meg brillene når jeg skulle lese på bok og skjerm. Men etterat jeg ble operert for grå stær har jeg bare lesebriller til å lese på skjerm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.