Gå til innhold

Er det innafor å forlate partner fordi den har fått kreft og du ønsker ikke selv å være pårørende?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Ja, men la det ikke være noen tvil. Jeg hadde aldri forlatt min samboer om han fikk en alvorlig sykdom . ALDRI ! Vi har en 12 år lang historie og jeg har dype følelser for han .Det hadde ikke endret seg.

Jeg hadde 23 år lang historie med min første mann og han forlot jeg uten at det var sykdom involvert.

Jeg sier det samme. Men for noen dreier ikke problemstillingen seg om bli eller gå, men om den syke fortsatt skal bli boende hjemme. Ofte er det dette de ønsker selv. Jeg kjenner til et par eksempler på utslitte ektefeller.  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke lest et eneste innlegg som skriver at folk med kreft eller folk som blir syke/havner i rullestol ikke fortjener å ha en partner.

Anonymkode: b2378...6b3

Aksepten på at det er greit å gå når noen blir syk sier vel litt det da? 

Anonymkode: 2d70f...db0

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Aksepten på at det er greit å gå når noen blir syk sier vel litt det da? 

Anonymkode: 2d70f...db0

Kan du linke til innlegget der noen sier dette? 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Nei man går ikke fra en partner som har alvorlig sykdom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvem hun er, og har ikke lest noe om henne, så kan ikke si noe om hva hun sier i media. 

Men tenker dere at det er det sånn at når partneren først har fått en diagnose, så kan man ikke skille seg, uansett hva slags andre forhold som evt. spiller inn? Da opphører alt annet og man er dømt til å leve resten av livet potensielt dypt altruistisk og selvutslettende?

Anonymkode: 06098...bbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem hun er, og har ikke lest noe om henne, så kan ikke si noe om hva hun sier i media. 

Men tenker dere at det er det sånn at når partneren først har fått en diagnose, så kan man ikke skille seg, uansett hva slags andre forhold som evt. spiller inn? Da opphører alt annet og man er dømt til å leve resten av livet potensielt dypt altruistisk og selvutslettende?

Anonymkode: 06098...bbe

Nei, det er selvsagt ikke slik. Det kommer helt an på hvordan forholdet var i forkant, hva diagnosen betyr for den som er syk og hvordan vedkommende forholder seg til sykdommen. 

Skrevet
Lillemus skrev (13 minutter siden):

Nei, det er selvsagt ikke slik. Det kommer helt an på hvordan forholdet var i forkant, hva diagnosen betyr for den som er syk og hvordan vedkommende forholder seg til sykdommen. 

Der sier du noe vesentlig.... hvordan vedkommende forholder seg til sykdommen (og de rundt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...