AnonymBruker Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Jeg ser mitt skattetrekk ligger på 22 prosent. Det høres veldig lavt ut? Anonymkode: 5da5a...2a0 0 Siter
cilie Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ser mitt skattetrekk ligger på 22 prosent. Det høres veldig lavt ut? Anonymkode: 5da5a...2a0 Det må sees i sammenheng med inntekt bla. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekalkulator/ 1 Siter
ISW Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember I Norge har vi et progressivt skattesystem. Det betyr at jo mer du tjener, jo større andel av det du tjener blir trukket i skatt. Jeg anbefaler ikke å bruke skattekort med prosenttrekk. Skal man ha det, må man kontrollere relativt ofte at man betaler riktig skatt, spesielt hvis man har endringer i inntekten sin (trygd med noe arbeid ved siden av, variabel inntekt, osv). Har du et tabellkort, justeres skatten i forhold til hva du tjener og blir som regel riktig, dersom man har oppgitt korrekte fradrag slik at man har riktig tabell. Men til det du spør om: 22% skatt er relativt lite skattetrekk, men må selvfølgelig da sees i sammenheng med inntekten din og fradragene dine. Jeg vil tippe at du med 22% skattetrekk har en årsinntekt rundt eller i underkant av 400.000 kroner? 0 Siter
nachnoo Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Har du omtrent samme lønn som forrige år? Hva var skatteprosenten da, og fikk du restskatt eller tilbakebetalt? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember nachnoo skrev (2 timer siden): Har du omtrent samme lønn som forrige år? Hva var skatteprosenten da, og fikk du restskatt eller tilbakebetalt? Omtrent samme lønn +AAP da, ja. For to år siden fikk jeg kr 30.000 i baksmell og i år fikk jeg tilbake 18.000. Anonymkode: 5da5a...2a0 0 Siter
nachnoo Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Det betyr at du kan ha litt lavere trekkprosent enn i 2024. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.