Gå til innhold

Familien skal ha julebesøk. Jeg er ikke bedt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du reagert? 

Anonymkode: 120a5...079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ingen info her om hvilke familiemedlemmer det er snakk om, hvor gamle dere er, hvem du er i familien, om du bor i nærheten, hvilket forhold du har til dem osv.

Men generelt sett ville jeg tatt kontakt med den som har invitert og spurt om hvorfor.

Anonymkode: 0b150...30c

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan ville du reagert? 

Det avhenger jo helt av relasjon og situasjon?

Hos noen nære er det ikke naturlig at jeg blir invitert, mens hos andre igjen ville det vært rart. Uansett hadde jeg ikke gjort så mye med det. 

Anonymkode: 296d8...c70

Skrevet

Det er foreldre og et adoptert søsken. De bor ikke langt i fra meg. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er foreldre og et adoptert søsken. De bor ikke langt i fra meg. 

Handler ikke kun om relasjon men også om situasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Handler ikke kun om relasjon men også om situasjon. 

Ikke gode relasjoner. Så du ville tenke det var naturlig å ikke be meg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke gode relasjoner. Så du ville tenke det var naturlig å ikke be meg? 

hvis ikke det er gode relasjoner så er det vel ganske naturlig at du ikke ble bedt (sett fra deres perspektiv). Inviter noen ok folk til degselv i stedet :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

hvis ikke det er gode relasjoner så er det vel ganske naturlig at du ikke ble bedt (sett fra deres perspektiv). Inviter noen ok folk til degselv i stedet :) 

Takk! Egentlig såret her!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk! Egentlig såret her!

da synes jeg du kan snakke med dem og spørre litt rundt dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

da synes jeg du kan snakke med dem og spørre litt rundt dette.

Har vært i tankene, men usikker. Kanskje bare la dem ha det de har uten meg inkludert. Det de har valgt. 

Skrevet

Til hvem og hvordan er de dårlige relasjonene? Og pleier det å bli dårlig stemning?

Anonymkode: 94171...46d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til hvem og hvordan er de dårlige relasjonene? Og pleier det å bli dårlig stemning?

Anonymkode: 94171...46d

Hele dynamikken. Det har vært forskjellsbehandling hele livet. Og jeg er det sorte fåret. Har ikke noe kontakt! 

Hvorfor kan noen gjøre sånt? 

Skrevet

De har aldri elsker eller vært glad i meg. 

Skrevet

Hele dynamikken. Det har vært forskjellsbehandling hele livet. Og jeg er det sorte fåret. Har ikke noe kontakt! 

Hvorfor kan noen gjøre sånt? 

Hvem av dere har valgt å ikke ha kontakt? Er det de som har avvist deg eller er det du som har trukket deg vekk? Jeg synes dette er ganske avgjørende for vurderingen av den situasjonen du beskriver. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har vært i tankene, men usikker. Kanskje bare la dem ha det de har uten meg inkludert. Det de har valgt. 

Vet ikke om det er julaften det er snakk om her, men i vår familie har vi noen ganger delt opp kvelden når det har vært konfliktfylt. Mor dro først til et barn og feiret, deretter hjem til resten av familien. Å dele seg opp kan fungere greit som en mellomløsning på disse spesielle dagene, og mye bedre enn at noen sitter og føler seg forlatt.

Anonymkode: a3fbc...432

Skrevet
frosken skrev (12 timer siden):

Hvem av dere har valgt å ikke ha kontakt? Er det de som har avvist deg eller er det du som har trukket deg vekk? Jeg synes dette er ganske avgjørende for vurderingen av den situasjonen du beskriver. 

Vi hadde en diskusjon for en tid tilbake hvor jeg prøvde å ta opp mine tanker om oss. Det endte dårlig. Jeg gikk. Ikke snakket med dem siden. Måneder siden. Ingen har tatt kontakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om det er julaften det er snakk om her, men i vår familie har vi noen ganger delt opp kvelden når det har vært konfliktfylt. Mor dro først til et barn og feiret, deretter hjem til resten av familien. Å dele seg opp kan fungere greit som en mellomløsning på disse spesielle dagene, og mye bedre enn at noen sitter og føler seg forlatt.

Anonymkode: a3fbc...432

I fjor var jeg helt alene på julaften. Kunne vært en fin måte å gjøre det på. 

Skrevet

Vi hadde en diskusjon for en tid tilbake hvor jeg prøvde å ta opp mine tanker om oss. Det endte dårlig. Jeg gikk. Ikke snakket med dem siden. Måneder siden. Ingen har tatt kontakt. 

Selv om jeg forstår det er sårt så virker det jo naturlig at du ikke blir bedt når du gikk og ingen av dere har tatt kontakt i etterkant. Det virker da som en uskreven enighet om at ingen av dere ønsker kontakt med hverandre. 

Hvis du ønsker å endre dette og få et bedre forhold til dem, så må du kanskje være den voksne og ta kontakt først. Hvis det fører til konflikt at dere prater sammen om det som er vanskelig dere mellom, så kanskje familierådgivning?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fastlåste konflikter er vonde - og ofte vanskelige å løse. Dere har sannsynligvis rukket å såre hverandre, og da kan det være vanskelig å finne en vei videre. 

Dersom du ønsker å bli invitert, så synes jeg du skal si i fra om det. Kanskje har de unnlatt å invitere fordi de regner med at du vil avvise?Hvordan vet du forresten om invitasjonen dersom du ikke har kontakt med dem? Eller det et søsken du har kontakt med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Selv om jeg forstår det er sårt så virker det jo naturlig at du ikke blir bedt når du gikk og ingen av dere har tatt kontakt i etterkant. Det virker da som en uskreven enighet om at ingen av dere ønsker kontakt med hverandre. 

Hvis du ønsker å endre dette og få et bedre forhold til dem, så må du kanskje være den voksne og ta kontakt først. Hvis det fører til konflikt at dere prater sammen om det som er vanskelig dere mellom, så kanskje familierådgivning?

De har valgt meg vekk. Merker det på alt de gjør og hva de viser meg. Så jeg har gitt opp. Har ingen livet mitt. Har prøvd å ta opp. Dette er ting og urett opp igjennnom oppveksten. Har ikke prøvd familierådgiver. Skulle ønske jeg hadde en familie som brydde seg om meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...