AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden nachnoo skrev (10 minutter siden): Fokus blir på behandler og på journalen, mens fokus skal være på seg selv, det som skjer i timene og hvordan en selv arbeider med terapien mellom timene. Men det er ganske ødeleggende om psykologen tolker ting helt feil. Jeg har opplevd det i journal notat. Og da blir jo behandlingen feil og . Når psykologen har sin egen oppfatning og vrir på det man sier osv Anonymkode: f3fad...d76 0 Siter
nachnoo Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er ganske ødeleggende om psykologen tolker ting helt feil. Jeg har opplevd det i journal notat. Og da blir jo behandlingen feil og . Når psykologen har sin egen oppfatning og vrir på det man sier osv Anonymkode: f3fad...d76 Helt enig. Derfor må man sjekke i timen at man forstår ting likt. Jeg bruker noe slikt: "Nå vil jeg gjenfortelle det du har fortalt meg slik at du kan sjekke om jeg har oppfattet det riktig." Andre veien kan jeg si noe slikt: "Jeg vil gjerne at du med egne ord forteller meg hva du har hørt meg si". Dette er et av kjennetegnene på en god dialog. Så kan man oppdage at man er uenige om noe. Det er en helt annen sak, og det er ikke ødeleggende for en god samtale at man er uenig. Fint om man da kan bli enige om at man er uenig. Endret 9 timer siden av nachnoo 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.