Gå til innhold

Ser at mange mener det er et problem at Høyre nå skal ledes av en singel kvinne og to homofile, alle barnløse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Argumentet som går igjen er ganske rett frem: at "barnløse har mindre investert i nære samfunnsmessige løsninger og lettere kan søke tilflukt fra negative konsekvenser av egen politikk." Identitet, hevdes det, former egeninteressen og dermed samfunnsforståelsen.     

Er det slik at en politiker uten barn plutselig mister evnen til empati med kommende generasjoner? At samfunnsutvikling kun kan forstås gjennom barnehageinnkallinger, trafikk til fotballtrening og foreldresamtaler? Jeg har vanskelig for å se for meg at innbyggere uten barn bryr seg mindre om skole, helsevesen, eldreomsorg, infrastruktur eller økonomi, disse tingene påvirker jo livene våre uansett hvilken familiekonfigurasjon vi lever i.

Anonymkode: 01520...c67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, E7H7 said:

Hvem er disse «mange»?

Folk i kommentarfeltene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk i kommentarfeltene.

Altså folk det generelt er liten grunn til å bry seg om 😉

AnonymBruker
Skrevet
E7H7 skrev (10 minutter siden):

Altså folk det generelt er liten grunn til å bry seg om 😉

Hva er denne hetsen mot folk i kommentarfeltet god for? I ett demokrati er vel alle meninger verdt noe? Jeg har sett hetsen lenge. Vil vi ha kun korrekte meninger? Hvem setter i såfall hva som er greit?

Anonymkode: 9d37a...6cd

Drømmeautomat
Skrevet

Denne kritikken er et typisk kulturkonservativt MAGA-talking point som har vært brukt mye i USA. En ikke ubetydelig, men likevel marginal, andel av nordmenn tenker på lignende måter. Det er et typisk kommentarfelt-tema og noe man neppe vil se tatt opp i f.eks. Debatten.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er denne hetsen mot folk i kommentarfeltet god for? I ett demokrati er vel alle meninger verdt noe? Jeg har sett hetsen lenge. Vil vi ha kun korrekte meninger? Hvem setter i såfall hva som er greit?

Fordi.

https://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi.

https://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/

De fleste er jo ikke ekstreme. En utplukking av utskudd er ikke et svar. Det er også mange normale folk som er pro-Trump. Å idiotforklare store deler av samfunnet er hersketeknikk. Vi har en trang meningkorridor i Norge . Det er mye de samme ‘ekspertene’ som går igjen. Udemokratisk kaller jeg det.

Skrevet

Det er en rar kritikk siden i alle fall Ola Svenneby er ganske mørkeblå og langt fra woke. Jeg hørte ham i en podcast. Han problematiserer at det er lave fødselstall. I alle fall i den forstand at vi må tilpasse oss og ikke lukke øynene for hva det vil bety.

Nei, jeg tror ikke det å være barnløs og/eller homofil sier mye om verdier og holdninger.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er også mange normale folk som er pro-Trump. 

Er det?

Du syntes denne skrytepaven som oppfører seg som en åtteåring er en flott president?

image.thumb.png.7f6fa2c680757dae96b3eb0cbd2be072.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det?

Du syntes denne skrytepaven som oppfører seg som en åtteåring er en flott president?

image.thumb.png.7f6fa2c680757dae96b3eb0cbd2be072.png

Vil du si halve USA er unormale? Der oppe på din høye hest? Hva om det er du som er unormal?

Man må lure på hva man skal med pressestøtte i Norge, når det er så liten variasjon, og så stor oppdragelse av folket. Ikke rart media sliter.

Skrevet
E7H7 skrev (2 timer siden):

Hvem er disse «mange»?

Det er jo et stort problem. To homoer skal diskutere barneoppdragelse, der skurrer det mye. Det får være grenser.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem setter i såfall hva som er greit?

Ihvertfall ikke anonyme DOL-kommentatorer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke gitt uttrykk for at folk ikke skal få lov til å uttrykke sine meninger i kommentarfelt. Men min erfaring er at det ofte ikke er de mest gjennomtenkte meninger som uttrykkes der. Terskelen er lav for å taste i vei uavhengig av hvor mye man egentlig har vurdert et spørsmål. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vil du si halve USA er unormale? Der oppe på din høye hest? Hva om det er du som er unormal?

Man må lure på hva man skal med pressestøtte i Norge, når det er så liten variasjon, og så stor oppdragelse av folket. Ikke rart media sliter.

Trump har aldri vært mindre populær. Selv Biden gjorde det bedre på samme tidspunkt i sin presidentperiode.

image.thumb.png.181cc2991a0ebaa472be940245f73ccb.png

Registrerte at du ellers ikke kommenterte rallingen til Trump. Men økonomien går visst på skinner, så derfor blir viktige økonomiske rapporter kansellert. /s

https://newrepublic.com/post/203619/donald-trump-cancels-release-gdp-economic-report

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (1 time siden):

Det er jo et stort problem. To homoer skal diskutere barneoppdragelse, der skurrer det mye. Det får være grenser.

Har Høyre en barneoppdragelsespolitikk?

Anonymkode: e7b7f...fda

BrukerErHeltAnonym
Skrevet
E7H7 skrev (38 minutter siden):

Jeg har ikke gitt uttrykk for at folk ikke skal få lov til å uttrykke sine meninger i kommentarfelt. Men min erfaring er at det ofte ikke er de mest gjennomtenkte meninger som uttrykkes der. Terskelen er lav for å taste i vei uavhengig av hvor mye man egentlig har vurdert et spørsmål. 

Dette kommentarfeltet er morsomt.

https://www.document.no/2025/12/05/trump-fikk-endelig-sin-fredspris-fra-fifa/

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Ihvertfall ikke anonyme DOL-kommentatorer.

Nei og i alle fall ikke deg heller. Du har et dårlig manus.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Trump har aldri vært mindre populær. Selv Biden gjorde det bedre på samme tidspunkt i sin presidentperiode.

image.thumb.png.181cc2991a0ebaa472be940245f73ccb.png

Registrerte at du ellers ikke kommenterte rallingen til Trump. Men økonomien går visst på skinner, så derfor blir viktige økonomiske rapporter kansellert. /s

https://newrepublic.com/post/203619/donald-trump-cancels-release-gdp-economic-report

Trump er ett symptom på at noe er galt i USA. De færreste utenfor den harde kjernen i MAGA tar alt han sier for god fisk. De stemte på han fordi systemet har frosset, og han er den som kan røske opp i det.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Argumentet som går igjen er ganske rett frem: at "barnløse har mindre investert i nære samfunnsmessige løsninger og lettere kan søke tilflukt fra negative konsekvenser av egen politikk."

Det minner jo veldig om det en ser på innvandringspolitikken, de rike/gamle synes det er flott, mens kidsa som må leve med konsekvensene av politikken stemmer FRP. De med avstand fra ulempene (og nærere fordelene), har lettere for å være for de politiske valgene relatert til det

Rikfolket er for "klimakampen", men fattigfolket bryr seg mindre de har andre ting som er viktigere for dem, som å sikre mat på bordet.

At insentiver og egoisme, påvirker folks politiske perpsektiver, gir mening rent logisk, hvor sterk effekten vil være når det blir indirekte egoisme gjennom sine etterkommere er uviss. Men noe effekt vil jeg tro det er, siden det er det på alle andre fronter

Se på muslimer vs ikke muslimer angående palestina konflikten, "alle" muslimer er for palestina, men ikke muslimer er mer blandet

Hvis du var jøde, ville du ønsket en muslimsk statsminister i Norge f.eks, eller vil du tro at personens religion/ideologi kan ha negativ effekt på Israel politikken ?

Anonymkode: 27e9b...ac2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...