Glitter Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 (endret) Jeg har fått to utbetalinger av trygd. Ikke i samme beløp, men to separate beløp. Så har 70 000 kr på konto. Dette må være feil? Hva skal jeg gjøre? Endret 11. desember 2025 av Glitter 0 Siter
Stikkelsbær Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Ikke bruk pengene. Det er en feil i DnB, og de henter nok det ekstra tilbake ganske snart. 0 Siter
laban Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/pB6XMj/feilutbetalinger-hos-nav-igjen I min husstand er det én statsansatt og én pensjonist. og vi våknet til sekssifrede beløp på kontoene 😁 Endret 11. desember 2025 av laban 2 Siter
Glitter Skrevet 11. desember 2025 Forfatter Skrevet 11. desember 2025 Stikkelsbær skrev (4 minutter siden): Ikke bruk pengene. Det er en feil i DnB, og de henter nok det ekstra tilbake ganske snart. Ah, ok! laban skrev (3 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/pB6XMj/feilutbetalinger-hos-nav-igjen I min husstand er det én statsansatt og én pensjonist. og vi våknet til sekssifrede beløp på kontoene 😁 Haha ok! 0 Siter
emilie321 Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Det er feil utbetaling hos noen. Ikke rør pengene, for der for mye blir trukket senere 0 Siter
Glitter Skrevet 11. desember 2025 Forfatter Skrevet 11. desember 2025 emilie321 skrev (2 minutter siden): Det er feil utbetaling hos noen. Ikke rør pengene, for der for mye blir trukket senere Skal ikke røre de. 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Der var det rettet opp hos meg. 2 Siter
laban Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden): Der var det rettet opp hos meg. Her også... 2 Siter
ISW Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Jeg lurer på om dette er bevisst hos DNB: »Vi gir en gang i året de trygdede en liten smakebit av rikdom» 2 Siter
laban Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 ISW skrev (4 minutter siden): Jeg lurer på om dette er bevisst hos DNB: »Vi gir en gang i året de trygdede en liten smakebit av rikdom» De har gitt opptil flere høytlønnede også litt ekstra: https://www.nrk.no/norge/flere-har-fatt-dobbel-utbetaling-fra-nav_-_-ikke-na-igjen-1.17688078 0 Siter
emilie321 Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 ISW skrev (3 timer siden): Jeg lurer på om dette er bevisst hos DNB: »Vi gir en gang i året de trygdede en liten smakebit av rikdom» Det skjedde i vår/sommer en gang også (mener det var da) 0 Siter
laban Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 emilie321 skrev (51 minutter siden): Det skjedde i vår/sommer en gang også (mener det var da) Det var i juni. Det blir visst for vanskelig når det er unntak av typen feriepenger eller redusert skatt 😉 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 9 hours ago, Glitter said: Jeg har fått to utbetalinger av trygd. Ikke i samme beløp, men to separate beløp. Så har 70 000 kr på konto. Dette må være feil? Hva skal jeg gjøre? Får du 35000 i desember i trygd med halv skatt? Det var veldig høy utbetaling. Anonymkode: 47742...40a 0 Siter
Glitter Skrevet 11. desember 2025 Forfatter Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Får du 35000 i desember i trygd med halv skatt? Det var veldig høy utbetaling. Anonymkode: 47742...40a Får barnetillegg. Som jeg betaler videre i barnebidrag. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 Stikkelsbær skrev (12 timer siden): Ikke bruk pengene. Det er en feil i DnB, og de henter nok det ekstra tilbake ganske snart. HAHAHAHAH! Gjør man som privatperson en feil eller kanskje det til og med ikke er ens egen feil, så har du ikke krav på noen ting tilbake, mens banken skal ha tilbake enhver krone. Og så bare holder de tilbake på neste utbetaling om du er skyldig noe. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 ISW skrev (12 timer siden): Jeg lurer på om dette er bevisst hos DNB: »Vi gir en gang i året de trygdede en liten smakebit av rikdom» og så tar de det tilbake? 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 laban skrev (7 timer siden): Det var i juni. Det blir visst for vanskelig når det er unntak av typen feriepenger eller redusert skatt 😉 hvorfor driver de med dette tullet? hørte det er fordi folk trenger litt ekstra råd i julen, og derfor kompenseres det resten av året. Hvorfor ikke heller bare ha redusert skatt i desember, det er jo også tross alt Black Week i november, så vi kan ta det som en «black week på skatt» også…. men nei, dette er enda et triks. Dette er ikke noe vi sparer på, det forblir bare slik det alltid var, derfor betaler vi litt ekstra skatt resten av året, så skatten som betales hele året, hadde vi ikke trengt å betale, hadde det ikke vært for denne jævla julen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 1 minute ago, UtakknemligDiva said: hvorfor driver de med dette tullet? hørte det er fordi folk trenger litt ekstra råd i julen, og derfor kompenseres det resten av året. Hvorfor ikke heller bare ha redusert skatt i desember, det er jo også tross alt Black Week i november, så vi kan ta det som en «black week på skatt» også…. men nei, dette er enda et triks. Dette er ikke noe vi sparer på, det forblir bare slik det alltid var, derfor betaler vi litt ekstra skatt resten av året, så skatten som betales hele året, hadde vi ikke trengt å betale, hadde det ikke vært for denne jævla julen. Fordi folk ikke klarer å spare opp til ferie og jul selv. Derfor må Staten leke barnepike via skattesystemet. Anonymkode: 94d1f...e4b 0 Siter
laban Skrevet 11. desember 2025 Skrevet 11. desember 2025 UtakknemligDiva skrev (1 time siden): hvorfor driver de med dette tullet? Ordningen fungerer greit for de aller fleste. A4-folk har ferie om sommeren og feirer jul i desember, og da kommer litt ekstra på kontoen godt med. Man er ikke forpliktet til å bruke det til noe bestemt, det er fullt mulig og lovlig å spare det til en annen del av året. Jeg tror de aller fleste er godt fornøyde med at det trekkes noe av inntekten til feriepenger. Det er jo ikke rimelig at man får lønn de 3-4 ukene man ikke jobber, og sommeren ville vært vanskelig for mange hvis de ikke fikk noe som helst i ferieperioden. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 12. desember 2025 Skrevet 12. desember 2025 laban skrev (1 time siden): Ordningen fungerer greit for de aller fleste. A4-folk har ferie om sommeren og feirer jul i desember, og da kommer litt ekstra på kontoen godt med. Man er ikke forpliktet til å bruke det til noe bestemt, det er fullt mulig og lovlig å spare det til en annen del av året. Jeg tror de aller fleste er godt fornøyde med at det trekkes noe av inntekten til feriepenger. Det er jo ikke rimelig at man får lønn de 3-4 ukene man ikke jobber, og sommeren ville vært vanskelig for mange hvis de ikke fikk noe som helst i ferieperioden. men da er man trukket så man jobber uten inntekt.. feriepengene trekkes vel fra skattedelen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.