Gå til innhold

Det må ha skjedd en feil med utbetaling av trygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått to utbetalinger av trygd. Ikke i samme beløp, men to separate beløp. Så har 70 000 kr på konto. 

Dette må være feil? 

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Glitter
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk pengene. Det er en feil i DnB, og de henter nok det ekstra tilbake ganske snart.

Skrevet

Det er feil utbetaling hos noen. Ikke rør pengene, for der for mye blir trukket senere

Skrevet
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Det er feil utbetaling hos noen. Ikke rør pengene, for der for mye blir trukket senere

Skal ikke røre de. :)

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Der var det rettet opp hos meg.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Der var det rettet opp hos meg.

Her også...

Skrevet

Jeg lurer på om dette er bevisst hos DNB:

»Vi gir en gang i året de trygdede en liten smakebit av rikdom»

Skrevet
ISW skrev (3 timer siden):

Det skjedde i vår/sommer en gang også (mener det var da)

Skrevet
emilie321 skrev (51 minutter siden):

Det skjedde i vår/sommer en gang også (mener det var da)

Det var i juni. Det blir visst for vanskelig når det er unntak av typen feriepenger eller redusert skatt 😉

Skrevet
9 hours ago, Glitter said:

Jeg har fått to utbetalinger av trygd. Ikke i samme beløp, men to separate beløp. Så har 70 000 kr på konto. 

Dette må være feil? 

Hva skal jeg gjøre?

Får du 35000 i desember i trygd med halv skatt? Det var veldig høy utbetaling. 

Anonymkode: 47742...40a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får du 35000 i desember i trygd med halv skatt? Det var veldig høy utbetaling. 

Anonymkode: 47742...40a

Får barnetillegg. Som jeg betaler videre i barnebidrag. 

UtakknemligDiva
Skrevet
Stikkelsbær skrev (12 timer siden):

Ikke bruk pengene. Det er en feil i DnB, og de henter nok det ekstra tilbake ganske snart.

HAHAHAHAH! Gjør man som privatperson en feil eller kanskje det til og med ikke er ens egen feil, så har du ikke krav på noen ting tilbake, mens banken skal ha tilbake enhver krone. Og så bare holder de tilbake på neste utbetaling om du er skyldig noe.  

UtakknemligDiva
Skrevet
ISW skrev (12 timer siden):

og så tar de det tilbake?

UtakknemligDiva
Skrevet
laban skrev (7 timer siden):

Det var i juni. Det blir visst for vanskelig når det er unntak av typen feriepenger eller redusert skatt 😉

hvorfor driver de med dette tullet? hørte det er fordi folk trenger litt ekstra råd i julen, og derfor kompenseres det resten av året. Hvorfor ikke heller bare ha redusert skatt i desember, det er jo også tross alt Black Week i november, så vi kan ta det som en «black week på skatt» også…. men nei, dette er enda et triks. Dette er ikke noe vi sparer på, det forblir bare slik det alltid var, derfor betaler vi litt ekstra skatt resten av året, så skatten som betales hele året, hadde vi ikke trengt å betale, hadde det ikke vært for denne jævla julen.

Skrevet
1 minute ago, UtakknemligDiva said:

hvorfor driver de med dette tullet? hørte det er fordi folk trenger litt ekstra råd i julen, og derfor kompenseres det resten av året. Hvorfor ikke heller bare ha redusert skatt i desember, det er jo også tross alt Black Week i november, så vi kan ta det som en «black week på skatt» også…. men nei, dette er enda et triks. Dette er ikke noe vi sparer på, det forblir bare slik det alltid var, derfor betaler vi litt ekstra skatt resten av året, så skatten som betales hele året, hadde vi ikke trengt å betale, hadde det ikke vært for denne jævla julen.

Fordi folk ikke klarer å spare opp til ferie og jul selv. Derfor må Staten leke barnepike via skattesystemet.

Anonymkode: 94d1f...e4b

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

hvorfor driver de med dette tullet?

Ordningen fungerer greit for de aller fleste. A4-folk har ferie om sommeren og feirer jul i desember, og da kommer litt ekstra på kontoen godt med. Man er ikke forpliktet til å bruke det til noe bestemt, det er fullt mulig og lovlig å spare det til en annen del av året. 

Jeg tror de aller fleste er godt fornøyde med at det trekkes noe av inntekten til feriepenger. Det er jo ikke rimelig at man får lønn de 3-4 ukene man ikke jobber, og sommeren ville vært vanskelig for mange hvis de ikke fikk noe som helst i ferieperioden. 

UtakknemligDiva
Skrevet
laban skrev (1 time siden):

Ordningen fungerer greit for de aller fleste. A4-folk har ferie om sommeren og feirer jul i desember, og da kommer litt ekstra på kontoen godt med. Man er ikke forpliktet til å bruke det til noe bestemt, det er fullt mulig og lovlig å spare det til en annen del av året. 

Jeg tror de aller fleste er godt fornøyde med at det trekkes noe av inntekten til feriepenger. Det er jo ikke rimelig at man får lønn de 3-4 ukene man ikke jobber, og sommeren ville vært vanskelig for mange hvis de ikke fikk noe som helst i ferieperioden. 

men da er man trukket så man jobber uten inntekt.. feriepengene trekkes vel fra skattedelen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...