Gå til innhold

Sjokk: Sanna Sarromaa hater norsk julemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/kjendis/sanna-sarromaa-slakter-norsk-julemat/s/5-95-2768570

Finnes det overhodet noe hun liker ved Norge?

Det er særlig pinnekjøttet Sarromaa har oppdaget at hun ikke liker, verken på smak eller lukt.

– Pinnekjøtt er helt jævlig. Det er de dårligste bitene av kjøttet som man får mellom tennene. Fårikål er akkurat det samme. Det er ikke noe godt. Det lukter ille. Om jeg besøker et hus der de har laget fårikål eller pinnekjøtt, så må jeg holde meg for nesen, sier hun til Nettavisen.

Heller ikke ribbe er en storfavoritt hos 46-åringen.

Anonymkode: 78d16...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig usjarmerende menneske 

Anonymkode: f7194...c03

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun bor i Norge, det virker jo som om hun ikke liker noen ting med landet vårt?

Drømmeautomat
Skrevet

Man skal ikke ha reist mye for å vite at hun har helt rett i dette:

46-åringen sammenligner også matbutikkene i Norge som en butikk i Russland på 1900-tallet.

– Utvalget i norske matbutikker minner om Sovjetunionen. Det føles som å gå inn i en butikk i Leningrad i 1984. Det er så lite å velge mellom at vi utlendinger helst handler i våre egne hjemland.

Skrevet
Lillemus skrev (14 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun bor i Norge, det virker jo som om hun ikke liker noen ting med landet vårt?

Det er kanskje noe med dette "landet vårt".  Hvem har lov å kritisere "landet vårt"?

Skrevet
16 minutes ago, Frigg said:

Det er kanskje noe med dette "landet vårt".  Hvem har lov å kritisere "landet vårt"?

Men hun driver jo bare med kritisering..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hun driver jo bare med kritisering..

Hun har lov til det.  Hun vekker oppmerksomhet.

Skrevet
Frigg skrev (23 minutter siden):

Selvfølgelig kan man kritisere landet vårt, men hun gjør jo ikke annet og da blir det jo til slutt til at man ikke gidder ta henne særlig seriøst, hun har jo aldri noe positivt å si.

Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan man kritisere landet vårt, men hun gjør jo ikke annet og da blir det jo til slutt til at man ikke gidder ta henne særlig seriøst, hun har jo aldri noe positivt å si.

Hun blir lest og bare denne tråden her viser at hun blir lagt merke til.  Hun er uredd å sammenligne landet hun kommer fra med Norge.  Hva hvis hun hadde kommet fra Troms?

Skrevet

Jeg har sansen for henne, og synes hun er et friskt og fargerikt bidrag i samfunnsdebatten. Skarp i både tale og sinn, men alltid med et glimt i øyet. 

Og fjerner man sentimentalitet knyttet til tradisjoner og følelser, er det lett å gi henne rett når det gjelder julematen vår. Det ER jo sært, og selv om vi elsker det, er det fullt forståelig at andre opplever det annerledes- og mer objektivt  

Anonymkode: 658e4...ac9

Skrevet
Frigg skrev (2 minutter siden):

Hun blir lest og bare denne tråden her viser at hun blir lagt merke til.  Hun er uredd å sammenligne landet hun kommer fra med Norge.  Hva hvis hun hadde kommet fra Troms?

Jeg lurer på hva hun hadde sagt om en nordmann hadde kommet til Finland og kritisert alt og alle der? Selvsagt kjennes det forskjellig om kritikken kommer fra en nordmann eller fra en som ikke er oppvokst i Norge. En nordmann er jo oppvokst i Norge og kjenner tradisjoner og skikker og har på en måte mer grunnlag for kritikken. En ikke-nordmann som er oppvokst med andre skikker (og er voksen) bør ha litt mer ydmykhet overfor skikker og tradisjoner i andre land.

Skrevet
17 minutes ago, Frigg said:

Hun har lov til det.  Hun vekker oppmerksomhet.

Tror hun hadde trivdes bedre i hjemlandet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror hun hadde trivdes bedre i hjemlandet.

Hun bor i Norge og da er det hjemlandet.

Skrevet
3 minutes ago, Frigg said:

Hun bor i Norge og da er det hjemlandet.

Hjemlandet er vel der hun kommer fra.

Skrevet
Frigg skrev (17 minutter siden):

Tenk hvis jeg f.eks. skulle dratt til Island eller Færøyene og kritisert fårekjøtt på samme måte. Det skulle tatt seg ut. Da hadde jeg nok fått høre det.

Anonymkode: 8e32b...635

Skrevet

Ragebait. Media vet at man klikker på dette - i dobbel forstand. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hjemlandet er vel der hun kommer fra.

Hvor kommer du fra?  Der hvor besteforeldrene dine bodde og da er alt greit?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenk hvis jeg f.eks. skulle dratt til Island eller Færøyene og kritisert fårekjøtt på samme måte. Det skulle tatt seg ut. Da hadde jeg nok fått høre det.

Anonymkode: 8e32b...635

Hadde ikke det vært greit for deg, å få høre det?

Skrevet

4 minutes ago, Frigg said:

Hvor kommer du fra?  Der hvor besteforeldrene dine bodde og da er alt greit?

Hjemlandet er der man er født og vokst opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjemlandet er der man er født og vokst opp.

Hva hvis du flytter som tiåring?  Eller som tyveåring og bor hele livet her?  Hva med dem som flytter fra et sted til et annet hele tiden i oppveksten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...