Gå til innhold

Hvorfor klarer jeg ikke å ta vare på meg selv, men klarer andre ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke dusjet eller vasket meg på sikkert en uke. Det er over en måned siden jeg vasket hår. I dag fikk jeg faktisk til å ta noe oppvask, men det har stått i over en uke. Jeg har ikke vasket klær på sikkert to måneder. Jeg pusser tenner kanskje 1-2 dager i uken. Jeg orker ikke å lage noe annet enn ostesmørbrød og nudler til middag. Jeg sover helst både på natta og dagen. 

Likevel klarer jeg å møte opp på så å si alle timer hos psykolog og psykiater og fastlege. Jeg klarer å gå på kafe med venner og late som om alt er greit for en liten stund. Jeg klarer til dels å lese bøker. 

Hvorfor kan jeg ikke ta meg sammen? Hvorfor føles det så utrolig uviktig, slike ting som er viktige for å ta vare på seg selv? Hvorfor bryr jeg meg ikke? Man skulle jo tro at å dra på en time hos psykiater krever mye mer enn å pusse tenner og at å pusse tenner er mye enklere å få til. 

Anonymkode: d44f6...901

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke dusjet eller vasket meg på sikkert en uke. Det er over en måned siden jeg vasket hår. I dag fikk jeg faktisk til å ta noe oppvask, men det har stått i over en uke. Jeg har ikke vasket klær på sikkert to måneder. Jeg pusser tenner kanskje 1-2 dager i uken. Jeg orker ikke å lage noe annet enn ostesmørbrød og nudler til middag. Jeg sover helst både på natta og dagen. 

Likevel klarer jeg å møte opp på så å si alle timer hos psykolog og psykiater og fastlege. Jeg klarer å gå på kafe med venner og late som om alt er greit for en liten stund. Jeg klarer til dels å lese bøker. 

Hvorfor kan jeg ikke ta meg sammen? Hvorfor føles det så utrolig uviktig, slike ting som er viktige for å ta vare på seg selv? Hvorfor bryr jeg meg ikke? Man skulle jo tro at å dra på en time hos psykiater krever mye mer enn å pusse tenner og at å pusse tenner er mye enklere å få til. 

Hvilken problemstilling har du?

Anonymkode: 64ab8...f14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken problemstilling har du?

Diagnose?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Diagnose?

Har bipolar, depresjon eller blandet episode nå. 

Skrevet

Kanskje du gjør det du må? Dumt spørsmål: dusjer du ikke før du går på kafé heller? Da kommer folk til å merke det. Jeg fant ut av det litt for sent på jobb noen ganger... 

Man kan nok være deprimert og få til mye så lenge man kanaliserer den energien man har på den tingen som må gjøres for å opprettholde en fasade utad. Ofte vil man jo få fred til å vegetere hen inne hos seg selv så lenge en klistrer på et passende fjes til å ha ute. Jeg sitter i bilen og regelrett merker hvordan ansiktet mitt plutselig smiler på vei til jobb eller annet. Mental forberedelse på å innta en annen rolle zak bam. Så er man in business. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...