Gå til innhold

Ønsker ikke å feire jul

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har helt klart et ønske om å ikke feire jul. Men har familiemedlemmer som vil feire sammen. 

De årene jeg har barna så synes jeg det er noe helt annet og ofrer ikke en tanke på hva som hadde vært mer lettvint: vi går for the whole shabang. Nå er de bortreist med sin far i år. Det går helt ok for mer så lenge jeg vet de har det bra. 

Nå er det slik igjen for første gang på noen år at jeg hadde hatt sjangs til å bare være for meg selv og ikke gjøre noen ting flere dager på rad. Ønsker å slippe alt av stress og alt som har med pynt og juletrær og gaver å gjøre. Orker ikke tanken på å performe julaften når det uansett ikke er det samme som med barna. Jeg har tro ganske nære slektninger som ønsker at jeg skal feire julaften med dem, og jeg vil jo ikke være.fæl, men jeg ønsker ikke å feire noe jul og vil ikke være sammen med andre. Jeg er sliten av ansvar for andre og ytre ansvar til enhver tid... Men jeg tør ikke si at jeg ikke vil. Og de kommer til å finne ut av det dersom jeg lyver om å jobbe f.eks. og bli såret. Det vil jeg ikke, så det ser ut til at jeg feirer med dem..det kannhende det blir koselig. Men forstår ikke at voksne mennesker ikke bare kan si ok første gang jeg hinter om at jeg vil være alene. Har sagt flere ganger at det ikke gjør meg noe å være alene. Bør ikke de takle det helt greit de også og heller være sammen de to om ikke? Det er så slitsomt for meg å være ansvarlig for hvordan de føler det. Men så er jeg også en negativ helvetes fake julegrinch som faker alle høytider for barnas del. Vet ikke om jeg orker å gjøre det KUN for voksne også 😔 er jo glad i dem. Men har kun negative følelser rundt å skulle markere julaften uten barn. Det gir ikke mening for en som ellers kun gjøre slike ting for andres del. 

Anonymkode: 36362...0dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære deg, ta ansvar for deg selv, sett ned foten og si at i år skal du være for deg selv på julaften fordi du ønsker det. Ferdig snakka. Det er ditt valg og ingen andres. Si at det er hyggelig av dem å invitere deg, men at det ikke passer i år.

Skrevet

Når du hinter om at du godt kan være alene så tror de kanskje at du bare ikke vil være til bry. Dessverre er falsk beskjedenhet en del av norsk skikkelig og bruk.

Er det bare snakk om julekvelden? Kan du bare være gjest noen timer og dra ganske tidlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...