Gå til innhold

Ap-leder Jonas Gahr Støre varslet denne uken en rekke innstramminger i innvandringspolitikken - kritiseres skarpt av AUF for å dilte etter Frp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kortversjonen

• AUFs fungerende leder, Nimrah Ramzan, kritiserer Arbeiderpartiet for å «dilte etter Frp» i innvandringspolitikken.
  • Ramzan mener at regjeringen tilsynelatende overkjører partidemokratiet med innvandringsutspillene og viser svakhet.

https://www.vg.no/nyheter/i/Rjx80x/auf-leder-tra-kraftig-innvandrings-oppgjoer-med-ap-ledelsen-kaller-innstramminger-tegn-paa-svakhet

AUFs leder Nimrah Ramzan sier at Ap "dilter etter Frp", og, det er akkurat sånn det virker.

Regjeringen kommer stadig med strengere innvandringsforslag uten å lytte til partiet. Det ser ikke ut som tydelig lederskap, men som ren panikk. Et forsøk på å kopiere Frp for å vinne noen ekstra velgere.

Problemet er at når Ap forsøker å kapre Frp-velgere ved å etterligne Frp, så mister de sin egen identitet og skyver fra seg de velgerne som faktisk ønsker et solidarisk sosialdemokratisk prosjekt. 

Ap mister både ryggrad og troverdighet. Når AUF må minne moderpartiet på hva de egentlig står for, er det et tegn på at det er ledelsen som har rotet seg bort, ikke ungdommen.  

Anonymkode: 5786c...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å vite hva man stemmer på, ja.

Men er det egentlig så nytt? AP har snakket om "streng men rettferdig" innvandringspolitikk i årevis. Jeg tar ikke for gitt at det bare er for å kontre Frp. Det kan hende de gjør det de mener er rett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et forsøk på å kopiere Frp for å vinne noen ekstra velgere.

Eller et forsøk på ansvarlig politikk?

Skrevet

Påtide at AP strammer inn på innvandringen i Norge. Hører og ser stortsett utlendinger som prater høyt på morsmålet sitt overalt nå. Mange av dem er kriminelle og gjør gatene våre utrygge. Har noen dårlige personlige erfaringer med utlendinger også, dem respekterer ikke vårt samfunn og verdier. Kan dem ikke oppføre seg så bør dem utvises til sitt hjemland.

Anonymkode: 5fd5f...c25

Skrevet

Det må strammes inn kraftig, nå har det gått over styr. Mange innvandrer kommer aldri i jobb, blir bare en utgift for Staten. Noe må gjøres. 

Skrevet
erik123 skrev (20 minutter siden):

Det må strammes inn kraftig, nå har det gått over styr. Mange innvandrer kommer aldri i jobb, blir bare en utgift for Staten. Noe må gjøres. 

Har du forslag til hva som kan gjøres da?

Anonymkode: 82027...99a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du forslag til hva som kan gjøres da?

Anonymkode: 82027...99a

Vi må stoppe  all innvandring!!!

Skrevet
erik123 skrev (30 minutter siden):

Vi må stoppe  all innvandring!!!

Hvordan gjør vi det? Men vi bør begynne å kaste ut dem som ikke hører til her i landet vårt. Alle utlendinger i retur, uansett hvor dem kommer fra. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan gjør vi det? Men vi bør begynne å kaste ut dem som ikke hører til her i landet vårt. Alle utlendinger i retur, uansett hvor dem kommer fra. 

Svensker og polakker også?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Somaliere og kriminelle og gjenger med kriminelle. De bidrar ikke til noe for Norge. Kun utgifter. 

Skrevet

Alle vet hvem som ikke bidrar til velferden i Norge og mange vil ikke jobbe. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det er lovende takter fra AP. Men AP har aldri vært superliberale når det kommer til innvandring, med unntak av AUF. De har vel vært det tredje strengeste partiet etter frp og sp. Høyre har og blitt mye strengere i det siste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja vi er mange som har bare dårlige erfaringer med utlendinger. Men mine egne personlige dårlige erfaringer med utlendinger går jeg ikke ut med her. 

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja vi er mange som har bare dårlige erfaringer med utlendinger. Men mine egne personlige dårlige erfaringer med utlendinger går jeg ikke ut med her. 

Mange har også dårlige erfaringer med nordmenn. Kanskje best å sende dem til Bjørnøya.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange har også dårlige erfaringer med nordmenn. Kanskje best å sende dem til Bjørnøya.

Ja selvfølgelig. Har du ikke evnen å forstå skillet her? Nordmenn som er født i Norge er Norske og det er vårt land, ikke utlendinger som kommer til Norge. Jeg har selv hatt noen dårlige erfaringer med nordmenn, det har vel de aller fleste nordmenn hatt. Men jeg har opplevd verre med utlendinger.

Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja selvfølgelig. Har du ikke evnen å forstå skillet her? Nordmenn som er født i Norge er Norske og det er vårt land, ikke utlendinger som kommer til Norge. Jeg har selv hatt noen dårlige erfaringer med nordmenn, det har vel de aller fleste nordmenn hatt. Men jeg har opplevd verre med utlendinger.

Hva med norske statsborgere med foreldre fra utlandet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med norske statsborgere med foreldre fra utlandet?

Dem er jo Norske alle som er født i Norge, uansett om foreldrene er Norske eller utlendinger. Men da har dem jo flere statsborgerskap. Men opplever stadig utlendinger som kun prater morsmålet sitt og snakker lite norsk, da lærer dem jo seg ikke Norsk. Er vanskelig å bli involvert i det Norske samfunn når en ikke kan prate Norsk. Men Norge har jo fått samme tilstander som Sverige med kriminalitet. Det skjedde det som Karl I Hagen sa for mange år siden og advarte om. Og det er dokumentert at aller meste av kriminaliteten begår av utlendinger. Og de fleste som sitter i fengsler er utlendinger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis du hater etniske nordmenn, bør du flytte til Somalia. Da er du en sviker!!

Skrevet

Har ingen tro på at Støre kan få til dette. Er bare et forsøk på å hente tilbake velgere fra FrP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...