Gå til innhold

Naboen irritert over toalettlyder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sh... det ringer på døra klokka halv ti om kvelden og jeg har vært på badet og laget ubehagelige lyder for tjue minutter siden. Jeg skrur på vannkran, lydisolerer med håndkle og papir. Det skjer daglig nå dessverre men har prøvd å være stille og satset på at lyden ikke bærer. Hvor sannsynlig er det at det var derfor noen ringte på bare 15 minutter etterpå? Er det vanlig at man kan høre veldig mye detaljer fra andres toaletter i et hus med flere leiligheter? Kan de være sikre på at det kommer fra meg eller kan jeg spille uvitende og dum om jeg treffer på naboen? Har fryktet dette litt men tenkt at det ikke høres så godt men nå er naboen trolig drittlei hvis de har hørt lyden ofte. Må nesten tro det var dem siden ingen ringer på her ellers. Skal jeg lyve hvis naboen konfronterer meg på nytt? Vil jeg komme unna med det eller er det helt dødfødt? Jeg skal aldri gjøre det på den måten igjen. Det vet jeg nå så det trenger jeg ikke beskjed om. Men nå er det helt krise..kan aldri gå ut av den døra igjen. 

Anonymkode: 53abc...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du skriver, jeg.

Har naboen din faktisk klaget på at du lager for mye lyd når du urinerer eller har avføring på toalettet ditt? Eller foregår alt inne i ditt eget hode?

Anonymkode: 7fdcb...f60

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva du skriver, jeg.

Har naboen din faktisk klaget på at du lager for mye lyd når du urinerer eller har avføring på toalettet ditt? Eller foregår alt inne i ditt eget hode?

Anonymkode: 7fdcb...f60

Tolket det som sistnevnte 

Skrevet

Du overtenker noe voldsomt. Ro ned og vit at folk bryr seg ikke så mye om deg som du tror. Du er ikke så viktig i andres liv.

Anonymkode: b1329...ca3

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor sannsynlig er det at det var derfor noen ringte på bare 15 minutter etterpå?

Alt du har å gå på er at det ringte på døra etter at du var på do?  Jeg vil si det er omtrent null sjanse for at det er noen sammenheng. Det gir ingen mening å ringe på for å klage over noe sånt. 

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal aldri gjøre det på den måten igjen. Det vet jeg nå så det trenger jeg ikke beskjed om. 

Hva mener du med det?

Anonymkode: a0601...f78

Skrevet

Jeg tipper at TS kaster opp og er veldig skamfull over dette, og derfor innbiller seg at naboen hører det og bryr seg om det.

TS, jeg tviler på at naboen kan høre detaljene i dine toalettbesøk. Jeg tviler sterkt på at naboen følger med. Og hvis jeg skulle ha hørt at en nabo kastet opp, så hadde jeg i hvert fall holdt meg langt unna! Det er mange «legitime» grunner til å kaste opp, som cellegiftbehandling eller omgangssyke, eller andre medisinske grunner. Det er nesten 0% sannsynlig at naboen har «avslørt» hva du driver med, og enda mindre sannsynlig at naboen er «gal» nok til å konfrontere deg om det.

Når det er sagt, så håper jeg du får hjelp med dette, for det høres ikke godt ut å holde på sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er det vanlig at man kan høre veldig mye detaljer fra andres toaletter i et hus med flere leiligheter?

Det er mulig, men nr. 1. det går i så fall i flere retninger og vanskelig å peke ut en viss nabo og nr. 2. da skal du kunne høre dine naboer.

Og, nr. 3, naboene dine har svært lite å ta seg til... ;) 

Det er en konsekvens av å bo tett over, under og ved siden av hverandre.

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Sh... det ringer på døra klokka halv ti om kvelden og jeg har vært på badet og laget ubehagelige lyder for tjue minutter siden. Jeg skrur på vannkran, lydisolerer med håndkle og papir. Det skjer daglig nå dessverre men har prøvd å være stille og satset på at lyden ikke bærer. Hvor sannsynlig er det at det var derfor noen ringte på bare 15 minutter etterpå? Er det vanlig at man kan høre veldig mye detaljer fra andres toaletter i et hus med flere leiligheter? Kan de være sikre på at det kommer fra meg eller kan jeg spille uvitende og dum om jeg treffer på naboen? Har fryktet dette litt men tenkt at det ikke høres så godt men nå er naboen trolig drittlei hvis de har hørt lyden ofte. Må nesten tro det var dem siden ingen ringer på her ellers. Skal jeg lyve hvis naboen konfronterer meg på nytt? Vil jeg komme unna med det eller er det helt dødfødt? Jeg skal aldri gjøre det på den måten igjen. Det vet jeg nå så det trenger jeg ikke beskjed om. Men nå er det helt krise..kan aldri gå ut av den døra igjen. 

Hvor mye en hører varierer veldig avhengig av designet på ventilasjonskanaler og isolasjon, dersom du hører de andre, er det den beste indikasjonen på at de hører deg. Hører du ikke de, hører de trolig ikke deg, med mindre lydnivået ditt er veldig høyt.... 

Dersom de kom innom og ikke oppga noen god grunn på hvorfor de kom innom, ville jeg antatt at de hørte noen lyder og ville sjekke ståa, men helt krise er det vel ikke uansett. Får prøve å vise hensyn og ikke lage masse høye lyder uansett :) 

Anonymkode: 2e35c...faa

Skrevet
Sokk skrev (På 14.12.2025 den 14.03):

Jeg tipper at TS kaster opp og er veldig skamfull over dette, og derfor innbiller seg at naboen hører det og bryr seg om det.

TS, jeg tviler på at naboen kan høre detaljene i dine toalettbesøk. Jeg tviler sterkt på at naboen følger med. Og hvis jeg skulle ha hørt at en nabo kastet opp, så hadde jeg i hvert fall holdt meg langt unna! Det er mange «legitime» grunner til å kaste opp, som cellegiftbehandling eller omgangssyke, eller andre medisinske grunner. Det er nesten 0% sannsynlig at naboen har «avslørt» hva du driver med, og enda mindre sannsynlig at naboen er «gal» nok til å konfrontere deg om det.

Når det er sagt, så håper jeg du får hjelp med dette, for det høres ikke godt ut å holde på sånn. 

Denne. Er helt sikker på at det var grunnen. Har ikke bevis, men bare føler det. Ingen ringer på uanmeldt her. 

Har tenkt på om vedkommende kanskje tror jeg er full hver kveld og derfor kommer for å klage. Men her er ingen rus involvert. Hva hvis de melder til bv fordi de tror barna er hjemme (de var ikke det de dagene de kan ja hørt noe). 

Er uansett ikke alene de neste dagene så driver ikke på slik da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne. Er helt sikker på at det var grunnen. Har ikke bevis, men bare føler det. Ingen ringer på uanmeldt her. 

Har tenkt på om vedkommende kanskje tror jeg er full hver kveld og derfor kommer for å klage. Men her er ingen rus involvert. Hva hvis de melder til bv fordi de tror barna er hjemme (de var ikke det de dagene de kan ja hørt noe). 

Er uansett ikke alene de neste dagene så driver ikke på slik da. 

Ja, du bare føler det. Det høres ikke ut som du har det bra psykisk for tiden, og denne følelsen er nok en del av det.

Hvis noen ringer barnevernet for å si at naboen kaster opp, så er det jo naboen som fremstår som gal. Du har ingenting å frykte her. Men du bør også søke behandling, fordi psykisk sykdom generelt er belastende for barna.

Jeg tror også at naboene skal ringe barnevernet innimellom. Men det er nok ikke realistisk. Det sitter bare i hodet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...