Gå til innhold

Er det noen med depresjon (+angst i varierende grad) som har sluttet med alle medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som det har gått bra med?

Jeg vil så gjerne slutte med medisinene. Er så redd for hva de gjør med kroppen. Har dog prøvd å slutte gjentatte ganger uten resultat.

Anonymkode: 3f019...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil så gjerne slutte med medisinene. Er så redd for hva de gjør med kroppen. Har dog prøvd å slutte gjentatte ganger uten resultat.

Uten hell skulle det stå i siste setning (jeg har blitt dårlig igjen).

Skrevet

Nei, men har lyst til det. Men må kanskje heller legge til en medisin. Er så lei av medisiner. Men kan vel ikke slutte. Tar ikke lang tid før jeg ender på sykehuset da nei. 

Skrevet

Hvis du har forsøkt flere ganger uten hell, så vet du jo at du trenger medisinene.

Anonymkode: 42a42...3f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det gjør ganske mye mer skade for kroppen å stadig slutte å starte igjen, for ikke å snakke om all skade ved å gå umedisinert i mange tilfeller.

Anonymkode: 74af4...705

Skrevet
Glitter skrev (3 timer siden):

Nei, men har lyst til det. Men må kanskje heller legge til en medisin. Er så lei av medisiner. Men kan vel ikke slutte. Tar ikke lang tid før jeg ender på sykehuset da nei. 

Har du snakket med behandler om å legge til en medisin? Jeg skal til ny behandler i morgen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det gjør ganske mye mer skade for kroppen å stadig slutte å starte igjen, for ikke å snakke om all skade ved å gå umedisinert i mange tilfeller.

Hvordan vet en det? Om når det er skadelig å gå uten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du snakket med behandler om å legge til en medisin? Jeg skal til ny behandler i morgen.

Nei ikke ennå. Men har blitt anbefalt det her så skal snakke med henne.

Skrevet
Glitter skrev (29 minutter siden):

Nei ikke ennå. Men har blitt anbefalt det her så skal snakke med henne.

Så bra. Masse lykke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så bra. Masse lykke til.

Takk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet en det? Om når det er skadelig å gå uten?

Det vet man mye om. Det er vist i utallige studier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags skade ved å slutte og starte igjen?

Anonymkode: 93910...388

Skrevet
nachnoo skrev (43 minutter siden):

Har du mulighet til å linke til, eller henvise til noen studier? Er nysgjerrig på temaet. 

Skrevet
nachnoo skrev (57 minutter siden):

Er det ikke lurt å prøve å seponere når man er litt bedre da? Man kan vel ikke stå på medisinen evig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det ikke lurt å prøve å seponere når man er litt bedre da? Man kan vel ikke stå på medisinen evig?

Når man har prøvd mange ganger uten medisiner uten hell så bør man kanskje det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du har ikke tenkt at grunnen til at du er bedre er nettopp pga medisinene?

Anonymkode: 42a42...3f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er det dummeste man gjør. Derfor har vi så mange med stadig gjentatte depresjoner og stadig fallende funksjon. 

Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Det er det dummeste man gjør. Derfor har vi så mange med stadig gjentatte depresjoner og stadig fallende funksjon. 

Gjelder det alle medisiner uansett? Jeg har for eksempel tenkt at Xeplion beskytter meg godt så kanskje jeg kan slutte med Litium. Er det feil på generelt grunnlag? 

Skrevet
nachnoo skrev (27 minutter siden):

Får man stadig mer fallende funksjon hvis man går mye av og på medisiner?

Anonymkode: 93910...388

Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Hvor lenge er det anbefalt å stå på medisin ved depresjon? Men betyr ikke det at depresjonen er behandlingsresistent om den ikke blir borte/bra uten medisin?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...