Gå til innhold

Islam - religionen fra dypeste, svarteste helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Gud i de  abrahamske tekstene er ikke god, han er mannevond. Så kom jesus og med han trusler om evig pine. Jødene før han, hadde helvete som en midlertidig tilstand. Så hvor snill var jesus og hans følgerne med sin evige pine?

gud presenteres som god av presteskapet. Hva var godt med inkvisisjonen, terror osv? men det klarer du nok ikke svare på. Uten å hentyde at det var menneskets mangler som stelte i stand det.

Man må også være rimelig blåst for å tro at det eksisterer en gud, slik den abrahamske. Det er logisk brist etter logisk brist. Tell hvor mange Gud drepte i Bibelen og så kan du mens du gjør det, reflektere over hvor god og underbar han er.

Lol... Og det er ikke logisk brist å tro på djevelen? 😂

Anonymkode: 55a99...b7e

Videoannonse
Annonse
Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lol... Og det er ikke logisk brist å tro på djevelen? 😂

Se her spør du og får svar. Hvor står det at jeg tror på djevelen? Religiøse typer er ikke noe annet enn psykologiske arketyper.

Tror du jeg går rundt og tror på en djevel slik du tror på Gud? Svar heller på det jeg spurte deg om du. Tørk av deg hånfliret.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Se her spør du og får svar. Hvor står det at jeg tror på djevelen? Religiøse typer er ikke noe annet enn psykologiske arketyper.

Tror du jeg går rundt og tror på en djevel slik du tror på Gud? Svar heller på det jeg spurte deg om du. Tørk av deg hånfliret.

Men etter som jeg forstod på deg så tror på Lucifer. Det er det samme som djevelen. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men etter som jeg forstod på deg så tror på Lucifer. Det er det samme som djevelen. 

Du skjønner ikke mye og svarer ei heller på hva jeg spør deg om. Dette gidder jeg ikke lenger ditt troll.

Skrevet

Hvis du leser det gamle testamentet (kristendommen) så tror jeg du vil finne at det ikke er spesielt mer ekstremt enn Koranen. Eksempelvis skrives det om dødsstraff for onani, homofili, etc. Forskjellen, slik jeg ser det, er at de aller aller fleste kristne leser ikke det gamle testamentet, og av de som gjør det, er det enda færre som lever etter det. Du finner noen få av dem i sørstatene i USA.

Men for Islam, så er det betydelig flere som lever etter hva som står i Koranen. Og hvis man tar det som står der bokstavelig, og lever etter det, så vil man leve et meget intolerant, ekstremt liv, hvor kvinnens mening er å tjene mannen og lage barn, eksempelvis. Det er selvsagt ikke bra. Løsningen må bli at muslimer etterhvert lever mer sekulære liv. Jeg tror imidlertid det ligger langt fram i tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2025 den 19.23):

Det var en muslim som overmannet gjerningspersonen på Bondi Beach.

Anonymkode: 71271...277

Vel det er muligens bare noe folk antar pga navnet jeg har hørt kilder som sier han er libanesisk kristen. Uansett har ikke det noe å si om det var en muslim som overmannet terroristen. Uansett var dette en terrorhandling i islams navn, og det er stort sett bàre muslimer som begår slik terror i en religions navn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2025 den 16.27):

Det kan man si om alle tre abrahamittiske religioner.

Anonymkode: 5e0b1...9bb

Hvor mange har blitt drept i kristendommen og jødedommens navn de siste tiårene?

Skrevet

Man må huske at det bor flere hundre tusen muslimer i Norge.

Skulle det ikke vært mer terror hvis alle var så fantastiske og fæle? Det virker på meg som om de aller fleste er fredelige mennesker som vil det beste.

Religiøse skrifter er sånn at man kan plukke hva man vil. 

Skrevet (endret)
Grendel skrev (3 timer siden):

Man må huske at det bor flere hundre tusen muslimer i Norge.

Skulle det ikke vært mer terror hvis alle var så fantastiske og fæle? Det virker på meg som om de aller fleste er fredelige mennesker som vil det beste.

Religiøse skrifter er sånn at man kan plukke hva man vil. 

Det er ikke så mange som påstår at alle muslimer er voldelige eller terrorister. Det er kun et fåtall. Men hvis du ser på ekstremisme som en Bell-kurve, og du forskyver den mot en av sidene, så vil du kunne finne flere ekstremister i en populasjon enn en annen populasjon.

Det som bekymrer meg en del mer, er et tankegods man finner hos langt flere (også hos mange såkalt moderate muslimer), som etter mitt syn bryter sterkt med vestlige verdier. Om man ikke ønsker å drikke alkohol eller spise svinekjøtt, er det selvsagt helt greit og et personlig valg. Men jeg opplever dessverre at mange framviser holdninger til kvinner som er bekymringsverdige (f.eks. at kvinnens rolle er underordnet mannen, at hun ikke skal ha sin egen identitet, skal få mange barn, skal ha sex når mannen vil, osv.) Man har også nokså gammeldagse holdninger til ære, respekt og fryktkultur. Mye av dette bunner ut i en for bokstavelig tolkning av gamle tekster.

Endret av ISW
Skrevet

Når det gjelder ære, respekt og fryktkultur ser man det jo også veldig godt illustrert med koranbrenning. Om det sto en muslim i Iran og brant bibler, ville knapt en eneste kristen person brydd seg. Om det står en nisse i Sverige og brenner koraner, så må de svenske ambassadene i Midtøsten stenges og hele land settes i terrorberedskap.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

De lave forventningene til muslimer har nok litt med saken å gjøre også. Feminister viser en sjokkerende dobbelmoral. Det gjør andre grupper med rettroende liberalere også.

Skrevet
8 hours ago, Grendel said:

Skulle det ikke vært mer terror hvis alle var så fantastiske og fæle? 

Eh nei, du sier jo det selv det er hundretusener muslimer her, hvis de bedrev terror nå ville det ikke vært muslimer her for da ville folk sagt nei til innvandring av muslimer. Dagens strategi, uten terror, fungerer for målet om å spre islam, så selvsagt vil de ikke starte med terror, da stenges grensene for muslimer.... 

Dersom du er intelektuelt ærlig med deg selv, bør du heller observere hva du ser når de får flertall/makt, hva gjør de da. Ikke hva gjør de i overgangsperioden når de er i mindretall. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/klankultur-har-tatt-over-sameiet-vi-er-pa-vei-mot-sharialoven/o/5-95-2587329

- Jeg ser at muslimer, når de er i veldig mindretall, oppfører seg some fine folk stort sett, derfor vil jeg la dem få flertall, for da vil de nok oppføre seg like bra som når de er i mindretall, sikkert   DOLER 2025 

Anonymkode: e2a0a...7e5

Skrevet

Denne skremmer meg litt. (Og hvor er kvinnene, bak et forheng?)

Anonymkode: 5e0b1...9bb

Skrevet
ISW skrev (7 timer siden):

Det er ikke så mange som påstår at alle muslimer er voldelige eller terrorister. Det er kun et fåtall. Men hvis du ser på ekstremisme som en Bell-kurve, og du forskyver den mot en av sidene, så vil du kunne finne flere ekstremister i en populasjon enn en annen populasjon.

Det som bekymrer meg en del mer, er et tankegods man finner hos langt flere (også hos mange såkalt moderate muslimer), som etter mitt syn bryter sterkt med vestlige verdier. Om man ikke ønsker å drikke alkohol eller spise svinekjøtt, er det selvsagt helt greit og et personlig valg. Men jeg opplever dessverre at mange framviser holdninger til kvinner som er bekymringsverdige (f.eks. at kvinnens rolle er underordnet mannen, at hun ikke skal ha sin egen identitet, skal få mange barn, skal ha sex når mannen vil, osv.) Man har også nokså gammeldagse holdninger til ære, respekt og fryktkultur. Mye av dette bunner ut i en for bokstavelig tolkning av gamle tekster.

Du må lese svaret mitt i sammenheng med vinklingen i denne tråden.

Det står at islam blir opprettholdt av "Satans barn". Det er for drøyt for meg. Jeg tenker TS bør roe seg litt ned.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (13 timer siden):

Det gjør andre grupper med rettroende liberalere også.

Liberale verdier har ingenting med tro å gjøre.

Skrevet
ISW skrev (20 timer siden):

Om det står en nisse i Sverige og brenner koraner,

Og det mener jeg skal være lov å gjøre. Ja, det er ikke forsonende, men svært få våger å gjøre det om noen så skulle ha lyst. 

For øvrig helt enig i at det er et stort problem at flere muslimske verdier er på kollisjonskurs med våre. 

Skrevet
cilie skrev (23 minutter siden):

Og det mener jeg skal være lov å gjøre. Ja, det er ikke forsonende, men svært få våger å gjøre det om noen så skulle ha lyst. 

For øvrig helt enig i at det er et stort problem at flere muslimske verdier er på kollisjonskurs med våre. 

Jeg synes det er unødvendig å krenke andre menneskers religion, da jeg er tilhenger av religionsfrihet. Dette uavhengig av hvilken religion det er snakk om.

Men jeg har en sterk mistanke om at koraner brennes, Muhammed karikeres, og tilsvarende, utelukkende i den hensikt å "trekke" muslimer og provosere en reaksjon, og for å synliggjøre hvor gale disse menneskene egentlig er. Igjen - litt unødvendig, men enig i at det bør være innenfor rammene av ytringsfriheten.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Tror du ville blitt drept om du tente på Bibelen på torget i Bjørgvin i middelalderen. Så vi har også vært der. Islam står seg hardere. Har de hatt en oppmykning eller reformasjon?

Skrevet
ISW skrev (16 timer siden):

Jeg synes det er unødvendig å krenke andre menneskers religion, da jeg er tilhenger av religionsfrihet.

Religionsfrihet betyr ikke at religioner ikke kan krenkes, tvert imot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...