Gå til innhold

Har noen av vennene dine kuttet deg ut etter at du ble syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn tok avstand fra meg. Jeg skjønte ikke helt hvorfor på det tidspunktet, men jeg skjønner det godt nå (jeg var dårlig og kaotisk).

Anonymkode: 33835...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fionys skrev (2 minutter siden):

Jeg klarte å beholde alle vennene mine. 

Så fint å høre:)

Skrevet

Jeg har ingen venner. Ergo, jeg mistet ingen.

Anonymkode: e1125...250

Skrevet

Skyver alle fra meg når jeg er deprimert. Holder på med det igjen nå. Frivillig møter jeg ingen, men jobb, foreldrerollen og familiære forbindelser fordrer allerede masse sosial kontakt. Venner som jeg møter jevnlig eller prater med i det daglige har jeg ikke. Kan ofte savne det, men skjønner hvorfor det er sånn. Orker ikke ha kontakt med noen eller finne på noe - så hvordan skulle de vennskapene utviklet seg videre? Har allikevel minst ett gammelt vennskap, kanskje et par til, som alltid kommer til å være der uansett hvor mange år som går mellom hver kontakt. Det er folk jeg kan plukke opp tråden med så lenge begge parter er klare samtidig (skjer en gang i skuddåret). Tilliten og relasjonen ligger så dypt at vissheten om den aldri vil forsvinne, men den er sjeldent realisert, så vi er ikke noen god støtte for hverandre i hverdagen. Er det fortsatt vennskap? Hvis jeg ikke teller med det ene vennskapet der, (vet ikke om jeg skal regne to stk til) så har jeg ingen - helt selvforskyldt. 

Skrevet

Ja tror det. Dvs vet ikke om det er at jeg ble syk eller om det bare er tidens tann og hverdag som har gjort at vennskap har svunnet hen. 

Skrevet

Ja, og jeg har selv kuttet ut andre syke venner.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Vi har fortsatt kontakt, men mindre enn før.

Skrevet
hattifnattus skrev (11 minutter siden):

Ja, og jeg har selv kuttet ut andre syke venner.

Vil du si noe om grunnen til at du ville kutte dem ut? Har de psykisk eller fysisk sykdom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil du si noe om grunnen til at du ville kutte dem ut? Har de psykisk eller fysisk sykdom?

Det var endel tyngre psykisk sykdom, og noen a de havnet også dypt inni rusmisbruk. Det var umulig å være sammen eller ha noe særlig kontakt uten at det ting alltid dreide seg inn mot sykdommen, innleggelser, alle andre er slemme og urettferdige osv. Jeg har ganske høy terskel for å kutte kontakten med folk, men det endte med at jeg fik vondt i magen og gruet meg hver gang det plingte i telefonen eller jeg måtte være hobbypsykolog for dem i sofaen. 

Skrevet
hattifnattus skrev (57 minutter siden):

Det var endel tyngre psykisk sykdom, og noen a de havnet også dypt inni rusmisbruk. Det var umulig å være sammen eller ha noe særlig kontakt uten at det ting alltid dreide seg inn mot sykdommen, innleggelser, alle andre er slemme og urettferdige osv. Jeg har ganske høy terskel for å kutte kontakten med folk, men det endte med at jeg fik vondt i magen og gruet meg hver gang det plingte i telefonen eller jeg måtte være hobbypsykolog for dem i sofaen. 

Huff, bra du trakk deg ut tenker jeg.

Skrevet

Har aldri hatt venner som voksen.

Anonymkode: e1125...250

Skrevet

Har ikke mistet noen pga sykdom. I løpet av livet er det jo vennskap som kommer mer i bakgrunnen, men det tenker jeg handler om andre ting enn min sykdom.

Jeg utviklet et vennskap med to av mine medpasienter og vi var mye sammen i et års tid. Men det var ikke bærekraftig og jeg er glad for at vi ikke har kontakt nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...