AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 Skrevet 14. desember 2025 Er det det samme som privat psykiater? Jeg ønsker ikke å gå til en som mitt dps foreslår og må godkjenne, fordi de vil komme til å påvirke dennes vurderinger. Hvor kan jeg gå helt privat uten innblanding av dps? Anonymkode: c47e8...27d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er det det samme som privat psykiater? Jeg ønsker ikke å gå til en som mitt dps foreslår og må godkjenne, fordi de vil komme til å påvirke dennes vurderinger. Hvor kan jeg gå helt privat uten innblanding av dps? Anonymkode: c47e8...27d Hos noen uten driftsavtale. Dvs noen som koster mere penger. Typ 2000kr timen. Anonymkode: 53f46...9a2 0 Siter
munchin Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 Da googler du privat behandler (psykolog eller psykiater). Prisen er mellom 1350 og 1700 kr timen her jeg bor. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 er jo drøssevis med private psykologer du kan søke opp og bestille time hos selv. Men da må du også betale selv Anonymkode: 3d218...d02 0 Siter
nachnoo Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 En avtalespesialist er en privat psykiater som har avtale med det regionale helseforetaket- RHF. I denne avtalen ligger at psykiateren får et driftstillskudd fra RHF for å drive praksis. Til gjengjeld må hun ta storparten av pasientene sine fra DPSet sin venteliste. For pasientene betyr det at de ikke betaler annen egenandel enn d gjør på DPS, og ordningen med frikort gjelder også. Hos en spesialist uten avtale må pasientene betale mer, siden dette er enste inntekten til spesialisten. Frikortordningen gjelder ikke her. For behandler gjelder full frihet til å velge hvilke pasienter en tar inn, hvor mange og hvor lenge de behandles. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 Det er bare å Google privat psykolog i ditt område. F. Eks Volvat ellers fins det onlinepsykologene som er online. Anonymkode: 2d75a...074 0 Siter
ISW Skrevet 17. desember 2025 Skrevet 17. desember 2025 Det kan være verdt det med et par råd fra fastlegen sin rundt valg av privat behandler (ikke avtalespesialist). Vedkommende kan ofte bidra med noen anbefalinger rundt kvalitet og kompetanse. Ofte kan man finne gode behandlere til gode priser utenom de vanlige private helseforetakene (f.eks. Volvat og Aleris). En god behandler trenger ikke nødvendigvis Volvat for å få inflow av kunder/pasienter, og man slipper å betale påslag til at det private helseforetaket skal tjene penger i tillegg til at behandler skal ha betalingen sin. Et priseksempel (som ikke gjelder psykiatri, men likevel): Du kan få en full hjerteutredning for 3.500 kroner i Oslo. På Volvat og Aleris koster det 8-9.000 kroner. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.