AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden https://www.f-b.no/frustrerte-arum-folk-starter-borgervern-etter-innbrudd/s/5-59-3745952 Etter måneder med gjentatte innbrudd og tyverier på Årum, har beboerne i Moltebergveien fått nok. De hevder politiet ikke tar tak i problemene, og nå planlegger de å danne et borgervern for å sette en stopper for kriminaliteten som gjør dem utrygge. – Senest søndag konfronterte jeg to personer som gikk inn på eiendommen til naboen. Jeg har både ringt, levert anmeldelse på nett og møtt opp fysisk hos politiet. Det har ikke ført til noe, ifølge Farzad Salimi. – Vi må være forsiktige med hva vi foretar oss, ellers er det vel meg de putter inn istedenfor dem. Det er vi som får følgene åkke som, mener Rolf Navestad. – I løpet av de to siste månedene har det nok vært borti 20 innbrudd og tyverier her. Det er stjeling fra biler, fra båter som ligger i vinteropplag, sykler – alt forsvinner, mener Elaine Byvold, som er en av de fem. – Jeg skjønner at det kan være frustrerende, men borgervern er ikke en løsning på noe som helst, sier politiinspektør Yvonne Schilling. Hun forteller at Øst politidistrikt håndterer 50.000 saker i året. Politiet prioriterer ut fra alvorlighetsgrad og oppklaringspotensial. Politiet har visst ikke kapasitet når tyver stikker av med andres eiendeler. Men merkelig nok: Skulle noen legge en hånd på tyvraddene, da er ressursene plutselig på plass. Da er det blålys, mannskap og handlekraft i overflod. Anonymkode: ff2c2...541 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.